Трейлери та відео

Проморолик 2 сезону «Холостячки» від режисера фільмів «Пік страху» та «Егрегор»
8 фактів про українсько-словацький серіал «Слов’яни»

Олена Лавренюк: «Для наших локейшенів Жовква стане справжнім відкриттям»

16.07.2021
об 12:25
Автор: Дар'я Мирошниченко

Одна прочитана книга може докорінно змінити життя людини. Яскравий приклад – Олена Лавренюк, яка одного разу взяла до рук роман «Мелодія кави у тональності кардамону» Наталії Гурницької. Потім акторка радила всім довкола цей твір, а згодом наважилася на зустріч з авторкою, яка увінчалася 5 роками плідної праці, що нині добігають кінця. Взимку глядачі зможуть побачити 10 серій історичної драми «Кава з кардамоном». У серіалі про заборонене кохання юної української дівчини та одруженого польського шляхтича Олена Лавренюк грає головну роль, а ще виконує обов’язки шоуранерки та продюсерки проєкту, який знімає компанія Solar Media Entertainment разом із телеканалом СТБ у копродукції з Польщею та за підтримки Державного агентства України з питань кіно й Українського культурного фонду. В ексклюзивному інтерв’ю Олена Лавренюк розповіла VGL сinema про те, на які ризики пішла заради якості історичного серіалу, про пошук локацій і справжні знахідки для українських фільммейкерів, а ще про відпочинок після шалено навантажених графіків.

 

Олена Лавренюк
Українська актриса театру і кіно. 13 років тому дебютувала на екрані у фільмі «13 місяців». Найбільш відомими роботами Олени є «DZIDZIO: Контрабас», де вона зіграла свою тезку – дівчину на ім’я Олена, яка відігравала ключову роль у сюжеті фільму, а також головна роль у пригодницькій комедії «11 дітей з Моршина». Цьогоріч фільмом-закриттям 50-го Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість» оголошено «Егрегор» режисера Станіслава Капралова. У пригодницькому трилері з елементами містики Олена Лавренюк разом із актором та сценаристом Омрі Роузом втілюють образи титульних героїв. У широкий прокат копродукційна стрічка має вийти наприкінці 2021 року, на цей же період запланована й телевізійна прем’єра серіалу «Кава з кардамоном», у якому Олена Лавренюк є не тільки акторкою, а й шоуранеркою та продюсеркою.

 

 

– Олено, вітаємо з прем’єрою «Егрегора». Як поєднували завершення роботи над цим проєктом з підготовкою до фільмування серіалу «Кава з кардамоном»?

– Робота на знімальних майданчиках не те, щоб збіглася за часом, просто відразу після «Егрегора» я поринула у виробничий процес «Кави з кардамоном», підготовка до якого вже тривала певний час. Мушу зізнатися, зйомки самого «Егрегора» були трохи виснажливими, тому, звісно, той період був нелегким, але дуже цікавим (посміхається). До того ж у цих проєктах героїні дуже різні, але мені здається, що жінки в усі часи, скажімо так, плекають базові прояви жіночності, тому основна подача жінки в кадрі зберігається, а ось над характерами довелося попрацювати. Ну, і на фізичному рівні дещо виснажливо відразу перестрибувати з одних зйомок в інші. Крім того, у «Каві з кардамоном», на майданчику та поза ним, у мене був ширший спектр обов’язків і рівень відповідальності, ніж у «Егрегорі».

 

– От ви кажете, що жінка завжди жінка, але ж ваші героїні з різних світів. Який із образів видався найбільш близьким?

– Навіть не знаю. Я про це не думала. Коли ти перебуваєш у процесі роботи, не приділяєш уваги таким речам. Єдине, виникли деякі складнощі з історичним персонажем на фізичному рівні. Виявилося, що тривале перебування в корсеті має негативні наслідки. Мені подобаються обидві мої героїні, тому що в «Егрегорі» я граю доволі рішучу жінку, яка знає, чого хоче, а в «Каві з кардамоном» у мене, напевно, образ феменістки тих часів. Сьогодні важко зрозуміти правила, встановлені для жінки в XIX столітті, коли вона не могла сама вийти на вулицю, коли кругозір обмежувався певним набором тем. Наприклад, Анна (Головна героїня серіалу «Кава з кардамоном». – Прим. авт.) є не типовою жінкою тих часів. Вона цікавиться політичними аспектами, навіть намагається брати участь у суспільно-політичному житті. Тобто в неї є своя позиція, думка і прагнення щось змінити. Назвавши основні риси характерів героїнь, зрозуміла, що вони схожі між собою, просто з різних часів, і тому кожна з них має виклики свого сьогодення й, звичайно ж, сюжету.

 

 

– Судячи з вашої відповіді, образ Анни вам імпонує, але ж чому спершу ви обрали іншу роль у серіалі «Кава з кардамоном»?

– Я читала книжку й знала, що є вікова арка. Оповідь її життя починається з юних років дівчини, і мене бентежив цей момент. Попри все  бажання, я б не зіграла 14-річну дівчину, і надалі вона мала не дуже мінятися, тому ми оголосили кастинг на роль Ані. Однак, зважаючи на те що й авторка книги пані Наталя бачила саме мене в цьому образі, у сценарії ми обійшли вікову умовність і почали показувати історію з того моменту, де героїня більш доросла.

 

Книга написана на багато сезонів вперед

 

– Пам’ятаєте сам момент знайомства з книгою «Мелодія кави у тональності кардамону» Наталії Гурницької? Хтось порадив твір чи це доленосна випадковість?

– Роман дійсно потрапив до мене випадково. Прочитавши книгу до кінця, я зрозуміла, що історія мене зачепила, тоді вирішила дати книгу мамі, згодом порекомендувала подружкам і переконалася в тому, що реакція певною мірою однакова. Крім того, я впевнилася, що історія тримає від початку до кінця, принаймні жіночу аудиторію. Усі прагнули дістатися останніх сторінок, аби дізнатися, як розвиватимуться події і що чекає на героїв у фіналі. Так закралася думка щодо екранізації, яка спочатку існувала як мрія. Не наважувалася відразу переходити до дій, тому що розуміла – проєкт має бути масштабнішим, ніж коли-небудь був в Україні. На жаль, у нас поки що до таких ставляться скептично. Коли таки озвучила ідею адаптації книги до екранної версії, у неї ніхто не вірив і чомусь відразу починали відмовляти. Проте я все ж наважилася й стала девелопити її на рівні задуму. Так ми отримали кошти від Українського культурного фонду, на які зняли тизер і написали сценарій. Після чого я почала шукати інвестування, аби проєкт реалізувати й ми могли зрушити з місця, але шлях від виношування ідеї до її втілення загалом тривав 5 років.

 

Олена Лавренюк про образ Анни в серіалі «Кава з кардамоном»:
– На перший погляд, це дуже тендітна дівчина, але вона сильна духом. Анна чиста, вона чесна сама перед собою, вона розуміє, що жити в рамках, які диктує їй суспільство, не може. Анна – це особистість, яка сама не розуміє, що за силу вона має в собі.

 

– Тобто ви відразу зрозуміли, що будете не тільки грати в цьому проєкті, а й станете його продюсеркою та шоуранеркою?

– Так, від самого початку я є шоуранеркою на сто відсотків, бо знаходжу людей, які відчувають цю історію і можуть її реалізувати чи то на сценарному рівні, чи то в режисурі. Звісно, я працюю і як продюсерка. Ось наразі ми ведемо перемовини з великим польським телеканалом. Дякуючи «Кріпосній», нам відчинилися майже відразу двері в цю країну. Я кажу так, бо польський ринок складний, і те, із чим особисто мені довелося стикнутися, – вельми специфічне сприйняття поляками історії. У нас із ними виникли складнощі на сценарному рівні через те, що вони вважають Львів тих часів абсолютно польським містом. Довелося оперувати фактами та наводити довідки, аби встановити історичну правду: на той момент вихідців із Польщі у Львові дійсно було багато, але в той же час його населяли й представники інших народів, тому в період Австро-Угорської імперії місто було інтернаціональним. Я навіть не підозрювала, що можуть виникнути такі проблеми, тим більше після того, як «Кріпосна» з’явилася на польському ринку. Виявилося, що вони ту історію сприймають як розповідь про зовсім інший світ, який від них далекий, а ось коли в сценарії є поляк і Львів, то виникає непорозуміння. Хоча ми вважали наявність польського шляхтича в сюжеті великим бонусом, а виявилося сценарій тільки ускладнив перемовини. Проте нам вдалося дійти згоди, хоча часом і доводилося відстоювати свою позицію.

 

– Якщо повернутися до знімального процесу, коли почали працювати над образом Анни, чиєю історичною постаттю або роботою надихалися?

– Чесно кажучи, я передивилася майже всі історичні серіали й більше шукала натхнення там, ніж у книжках з історії. Так, у нас є історичні консультанти, які допомагають нам дотримуватися певних правил, але життя та побут тих часів не в усіх аспектах естетичний. Я прагнула красивої картинки, тому що наша мелодрама більше подібна до казки. Мені важливо було відтворити щось таке, що є, наприклад, у серіалі «Бріджертони», який виходив на Netflix. Хочеться вірити, що нам це вдалося, бо коли до нас на знімальний майданчик приїздили гості, говорили, що потрапили у світ українських «Бріджертонів». У всієї творчої групи стоїть першочергове завдання – зробити так, щоб глядачу за розвитком подій було цікаво спостерігати і щоб дивитися було приємно. Наші герої проходитимуть багато випробувань, але на аудиторію чекатиме й багато хороших моментів, а ще пікантних сцен. Серіал виходив дещо з еротичним нахилом, тому ми прийняли рішення підготувати дві версії. Одна транслюватиметься по телебаченню у вечірній час, інша буде доступною на онлайн-платформі каналу СТБ. Словом, головна героїня хоч і доволі сором’язлива, але, як-то кажуть, у тихих водах бісики водяться. У принципі, так і в житті часто буває, тільки ми не знаємо, що відбувається за зачиненими дверима, а на екрані людину можна побачити за різних обставин і навіть у найпотаємніших ситуаціях. За цим цікаво спостерігати.

 

 

– Олено, до «Кави з кардамоном» у вас здебільшого був досвід роботи в повному метрі. На початкових етапах підготовки проєкту, зокрема створення сценарію, розглядався варіант екранізації як фільму, а не як серіалу?

– Ні, розуміючи кінотеатральну аудиторію, відразу бачила матеріал як серіал. Ідея повного метра в нас була, проте вона полягала в тому, аби зняти фільм із цими самими героями, але в абсолютно іншій концепції. Серіал повністю будується на розповіді, описаній у книзі, а для повнометражної стрічки ми хотіли взяти невеличкий період із життя героїв і адаптувати його для кінотеатрів. Однак, мушу зізнатися, у мене таке враження, що нині я працюю над десятьма фільмами. Братися за серіал – це набагато довше, ніж фільмувати кіно, особливо коли хочеться дотриматися певного рівня якості. У мене ставлення до всього процесу, як у повноцінних повних метрах: маючи 10 серій, це в 10 разів складніше. Ми не квапимося, як зазвичай це буває при виробництві серіалів, тому що знаємо, якого результату прагнемо, а якість – це час і, звісно, більші бюджети. Наша мета – зробити продукт таким якісним, щоб його могли придбати міжнародні платформи, і в такий спосіб представляти Україну на міжнародному рівні.

 

Ми прийняли рішення підготувати дві версії: телевізійну та для онлайн-переглядів

 

– Загалом «Кава з кардамоном» – це історія на один сезон?

– Насправді книга написана на багато сезонів вперед (посміхається). Якщо наш перший кейс буде успішним, у нас є широке поле для фантазії. До того ж пані Наталя не проти й вона завжди на майданчику – постійно нас підтримує й багато допомагає. Наприклад, вона дуже просила, аби я поїхала подивитися на локацію в місті Жовква (Львівська область). Попри те що я була впевнена, що все зніматимемо у Львові, все ж вирішила принаймні поглянути. І я вам скажу, що для наших локейшенів Жовква стане справжнім відкриттям. Зазвичай у фільмах так не буває, а нам, завдяки наполегливій пораді авторки, вдалося відзняти частину історії саме там, де вона зароджувалася на сторінках книги. Є в нас ще одна історична правда – ми знімали екстер’єр у маєтку Фредрів-Шептицьких у селі Вишня. Справа в тому, що Наталя Гурницька надихалася історією бабусі Андрея Шептицького графині Зофії Фредро та її чоловіка Станіслава Скарбека. Ось такі випадковості нас постійно супроводжують, тому ми б із радістю продовжили проєкт, якщо аудиторії він припаде до душі.

 

 

– Олено, сьогодні, маючи досвід роботи над проєктом відразу в декількох ключових позиціях – на знімальному майданчику й поза ним, вам би хотілося лишатися акторкою й розвиватися в цьому напрямку чи є бажання нарощувати скіли як шоуранерка та продюсерка також?

– Я не готова дати відповідь на це запитання, тому що нині ми готуємося до початку ще одного знімального блоку, скажемо так, першого сезону (посміхається). Багато сил забирає проєкт, коли поєднуєш відразу декілька функцій. Фактично весь час перебуваєш у роботі, тому перше, що я зроблю після нього, – це точно захочу відпочити. Що буде далі – я не знаю, тому що поєднувати на майданчику і актрису, і шоуранера, і продюсера, з одного боку, це дуже добре, адже я завжди всередині процесу й не тільки бачу, але й розумію, що відбувається, знаю, чому так склалося, аналізую, через що є якісь проблеми або затримки, і можу все це вирішувати на місці, але з іншого – це шалене навантаження і психоемоційне, і фізичне, тому я не знаю, чи захочу надалі поєднувати все одночасно. За великим рахунком, нині я здобуваю перший такий досвід, тому мені все так складно дається, а надалі в мене сформується команда, у якій, можливо, я зможу реалізовуватися і як актриса, і як продюсерка, і як шоуранерка. Усі професіонали, які долучалися, – це команда, яка вірить у цей проєкт, тож не відкидаю можливості подальшої спільної праці з цими людьми. Нині в мене багато нових спеціалістів, яких пощастило знайти, і вважаю, що вони відкриються і для нашої кіноіндустрії. Створюючи «Каву з кардамоном», я постійно була в пошуку суперпрофесіоналів, які готові викладатися на повну. На жаль, у більшості випадків у нашій країні люди, тільки почувши слово «серіал», починають ставитися до проєкту халтурно. Навіть коли я пояснювала, що ми не типовий серіал, який треба зняти швидко й аби його відбути, це сприймалося скептично, мовляв, приблизно всі так говорять. Мені доводилося в багатьох департаментах змінити всіх фахівців або майже кожного, коли розуміла, що я не можу переламати цей менталітет. Потім більш прискіпливо набирала людей і тільки тих, які свідомо розуміли, на що йдуть, і хотіли створити те, чого не було раніше на українському серіальному ринку.

 

Мої діти, моя сім’я – це те, що мене на дихає та надає мені сил

 

– Звісно, рано говорити про успіх, але ж уже вдалося досягти проміжних результатів. Чим пишаєтеся найбільше?

– Предметом особливої гордості на сьогодні є наш павільйон. Усі, хто його бачить, говорять, що не ризикнули б такого будувати, тому що це дорого. Я свідомо пішла цей крок, розуміючи, що багато чого буде зніматися саме в павільйоні. У нас були зйомки в Будинку вчених у Львові, у маєтку Фредрів-Шептицьких, і задля того аби дотягнути картинку з павільйону до рівня цих будівель, ми не могли увійти в приміщення з якимись маленькими кімнатками. Не можна показувати заможне життя в дешевих декораціях, глядач все бачить, що б там не казали. Отож, я свідомо пішла на ризик і зробила все, аби дати можливість художнику-постановнику реалізувати те, що ми задумали. Сьогодні я вже розумію, що рішення було правильним і ми навіть можемо монетизувати цю локацію, надаючи її іншим знімальним групам в оренду. Так ми зможемо повернути вкладені кошти, але головне – якість у кадрі, для якої все це створювалося. Крім того, для підсилення візуального ефекту ми із художницею по костюмах приділили багато часу саме образам героїв. Разом ми продумували кожну деталь, і тепер вбрання в серіалі – це те, чим я теж дуже пишаюся.

 

Найкращий відпочинок – вимкнений телефон

 

– Взимку глядач дивитиметься «Каву з кардамоном» у ефірі, а як ви поновлюватимете свої сили?

– Найкращий відпочинок – вимкнений телефон (посміхається). Мені багато не потрібно, достатньо просто побути на самоті, навіть не обов’язково для цього кудись їхати, адже можу відіспатися і вдома. Мій ідеальний відпочинок – це усамітнення, у якому я відсипаюся та даю собі можливість перезавантажитися морально. Так, я – мама і дружина, але в моїй сім’ї знають, коли я повністю розряджена й не маю сил, мені потрібно дати декілька діб, аби поновитися. Адже робота виснажує не тільки фізично, а й емоційно. У моменти повного спустошення навіть розмовляти не хочеться. Дівчатка знають, що є такі періоди, коли треба проявити трохи розуміння, і мама швидко повернеться у звичний стан. Загалом, мої діти, моя сім’я – це те, що мене надихає та надає мені сил.

 

Читайте також:

Статті

«Кава з кардамоном» – пристрасна історія в красивій казковій обгортці

Нещодавно світський Київ поринув у європейську атмосферу XIX ст.: у музеї Ханенків відбулася презентація українсько-польського проєкту «Кава з кардамоном» – історичної драми за національним бестселером Наталії Гурницької «Мелодія кави у тональності кардамону». Головні ролі в серіалі виконують українська актриса Олена Лавренюк і польський секс-символ Павло Делонг.

18.01.2020
об 12:23

Новини

На Львівщині знімають телесеріал «Кава з кардамоном»

З початку тижня у Львові знімають за романом львівської письменниці Наталії Гурницької серіал «Кава з кардамоном». Книжка авторки є бестселером протягом кількох останніх років, тож творці сподіваються, що драматична історія кохання не залишить байдужими й телеглядачів.

07.10.2020
об 13:47

Новини

Про роботу над серіалом «Кава з кардамоном» розповіла авторка історії

Письменниця Наталія Гурницька зазначила, що в серіалі є вишукана любовна лінія, стриманий еротизм, красива акторка і зізналась, що перестала розділяти роман і його екранізацію.

31.03.2021
об 17:25