Трейлери та відео

Як створювали промо для шоу «Супер Топ-модель по-українськи»
Дмитро Комаров розповів, що покажуть у новому сезоні «Світ навиворіт»

Олена Канiшевська:«Якщо ідея хороша, реалізувати її можна по-різному»

15.09.2019
об 14:54

Креативна продюсерка телеканалу «Україна» і директорка продакшена «Теле Про» Олена Канішевська в ексклюзивному інтерв'ю VGL сinema розповіла про трендове виробництво для оф-прайму поточних і нових багатосерійок, пошук кращих ідей і конкуренцію.

– Над якими проектами працюєте зараз?

– «Теле Про» працює над низкою проектів, серед них є ті, які знімаються в технології серіалів, і ті, що знімаються в технології телепередач. Так, ми продовжуємо телепередачі «Зірковий шлях», « Місія Краса-3», «Свекруха чи невістка-3» і серіали «Агенти справедливості» (8-й сезон), «Реальна містика» (9-й сезон). На знімальному етапі новий проект «Філін».

  

– Цікаво дізнатися докладніше про проект «Філін».

– Це кримінальний процедурал – у кожній серії розслідується певна справа, але з міцною горизонтальною лінією. У центрі сюжету дві жінки-поліцейські й відділ, у якому вони працюють. Відділ насправді непростий, бо в ньому є унікальний інструмент, що допомагає людям розгадувати злочини. Прем'єра очікується навесні 2020 року.

– Скільки серій заплановано?

–У роботі 40 серій. Ми завжди намагаємося відразу зайти на тривалу дистанцію. Це проєкти для передпрайму і оф-прайму, які можна повторювати і які довго утримують глядача біля екрана. І мені особисто теж цікавіше працювати «в довгу», тримати успіх, а не разово вистрілити. Працюючи над такими проектами, можна подивитися на реакцію глядача, потім трохи поправити й далі розвивати проект. Особливо здорово, коли формат розроблений нами самими, як у випадку з «Філіном», «Агентами справедливості», «Реальною містикою». Тоді ми ні від кого, крім глядача, не залежимо, вільно розвиваємо сюжет, лінійних персонажів і території, де відбувається подія. Це дуже мотивує.

– Хто знімається у «Філіні»?

– У нас чудовий акторський склад: Інна Мірошниченко, Олександра Епштейн, Руслана Писанка, Антон Єрьомін, Федір Ольховський, Олесь Каціон, Євген Григор'єв.

– Якщо говорити про продаж продуктів власної розробки, чи були продані ваші провідні проєкти «Агенти справедливості» і «Реальна містика»?

–Як формати – ні, але як готовий продукт вони дуже затребувані. Це країни Прибалтики, Казахстан, Росія, Грузія. У «Реальної містики» сильна фан-група на YouTube, дві срібні кнопки. Один із випусків набрав рекордні 3 млн переглядів. Ще для фанів ми організовуємо офлайн-зустрічі з акторами.

  

– Дуже цікаво. У чому ж формула успіху цих таких тривалих серіалів? Те, що проект буде успішним, видно відразу чи це стає зрозуміло ближче до 3-5 сезону?

– Я так скажу, мабуть, у цьому основний азарт нашої професії: можна бути впевненим у всьому, аж до дрібниць, на 100%, але до кінця ніколи не знаєш, що спрацює і чи спрацює взагалі. Звичайно, ми ретельно вивчаємо реакцію і потреби глядачів, для цього знімаються пілотні версії, проводяться фокус-групи, на які потім орієнтуємося. У чому успіх таких історій? Напевно, у тому, що основні герої стають практично членами сім'ї, адже щодня в певний час глядач з ними зустрічається, стежить за їхньою долею, розвитком, життям. Особливо якщо канал не рухає серіали мовною сіткою, і вони виходять в один і той самий час.

– Знаю, що глядачі навіть планують свій день під вашу сітку!

– Виробництво для оф-прайму йде конкретно під потреби глядача в цей період дня, тоді як інші канали, повторюючи праймові проєкти в денний час, іноді потрапляють, іноді ні, тому що шоу, зроблене для вечора, вдень не завжди доречне. Це ще один фактор успіху наших продуктів, ми їх створюємо для певного слота.

– Такі тривалі проєкти – велика відповідальність, особливо для акторів...

– Лінія з головними героями, вона ж горизонтальна, теж розвивається – з ними постійно щось відбувається, вони змінюються, і глядачам подобається за цим спо стерігати. Наші актори люблять своїх персонажів, живуть ними, і глядачі це бачать. Наприклад, у «Філіні» ми з акторами проговорювали ролі, вони дуже бояться помилитися, хочуть правильно ввести свого персонажа. Є мотивація, і це відчувається. Ще складність для акторів у таких історіях – в один день можуть зніматися сцени з різних серій, причому не з перших. Це вимагає майстерності та хорошого знання матеріалу.

  

– Чому розвиток власного оф-праймового виробництва виявився гарною ідеєю? І це спрацювало?

– Насамперед, оф-праймове виробництво стало давати показники, які утримували частку перегляду за день, навіть якщо в праймі йшли більш ризиковані проєкти ризиковані і з позиції форми, і з позиції вкладень. Допомогло те, що ми вибудували день з 6:30 ранку до 19:00 вечора таким чином, щоб глядач переходив з одного проекту в інший, з одного слота в наступний і навіть не помічав цього. Після 19:00 – прайм із більш високими рейтингами й великою кількістю глядачів біля екрана. Але саме денна частина дає можливість утримувати середню частку за день такою великою, що навіть чимось ризикуючи, ми все одно не втрачаємо середню частку каналу.

– У прийдешньому осінньому сезоні «Новий канал» уперше анонсував п'ять серіалів. Причому кожен знятий спільно з різними українськими продакшенами і тільки один - внутрішнім. Конкуренція зростає. Наскільки доцільно працювати зі сторонніми продакшенами? І який відсоток продукту ви знімаєте самі, а який замовляєте на стороні?

– В оф-праймі (з 9:30 до 19:00) близько 50% продукції виробництва «Теле Про». При цьому ми багато працюємо зі сторонніми продакшенами, це абсолютно нормальна практика. Робота зі студіями урізноманітнює контент, у них є свої напрацювання, творчі групи – ми знаємо, якої якості контент звідти отримуємо. З позиції конкуренції «власний продакшен / сторонній продакшен», це стимули ефективно оцінювати себе наринку. Адже ми бачимо, якої якості продукт і за які гроші нам пропонують. А взагалі конкуренція –це добре. Вона сприяє розвитку наринку контенту.

– Тобто де вигідніше, там і знімаєте?

– Це не єдиний фактор в ухваленні рішення. Переваги того, що ми робимо всере дині, – це формат, який можеш міняти. Зрозуміло, що власний продакшен більш керований, тут гнучкіше приймати рішення, ніж із тим, з ким ти вже домовився про ціну – і міняти щось складно, і наполягати на будь-яких поліпшеннях, змінах. Однозначно, ми кота в мішку не замовляємо, контролюємо свої проєкти абсолютно на всіх стадіях. Але за наявності відгуку аналітиків – як іде й що потрібно міняти гнучкіше це робити у себе. Чистої комерції немає, проте на неї потрібно зважати, адже це бізнес.

– 2019-й – цікавий для «Медіа Групи Україна» рік: запуск нових шоу, кадрові змі ни. Що вже можна сказати про підсумки нинішнього року й що буде перенесено в 2020-й? Чи змінилася стратегія розвитку продакшена?

– Стратегія розвитку продакшена підпорядковуватиметься стратегії розвитку ме діагрупи в цілому. Зараз точно можна сказати, що власний контент і його виробництво – найцікавіші для ринку напрямки. Найімовірніше ми додамо приблизно 50 годин виробництва, конкретика з'явиться до кінця року. Кардинальних змін поки не буде, але все, що намічалося в «Теле Про», централізація функцій, пошук нових виробничих і креативних рішень, проектів, їх розробка – усе в рамках взятого раніше курсу.

– Проте в медіагрупі відбулася зміна топ-менеджменту.

– Сьогодні ми відчуваємо його підтримку. Звичайно, показовим буде наступний рік, коли пройдемо процес бюджетування й вибудовування процесів новим керів ництвом.

   

– Акцент на контенті залишиться?

– Впевнена, що так. Адже перелік платформ для перегляду розширюється: телеканали, супутникові канали, інтернет, – але суть залишається в тому, що саме дивитися. Головне питання: чи будуть рішення щодо самого контенту, який він, для кого.

– З одного боку, контент – це емоції, з іншого – є цілком реальні речі: сітка, рейтинги, бюджети. Як знайти золоту середину між комерцією та творчістю?

– Це актуальне питання для виробництва й бюджетів передпрайму і оф-прайму. Вони невеликі порівняно з праймовими бюджетами, і ми завжди в цьому компро місі. Як не вбити ідею, не маючи достатньо коштів? Чесно кажучи, якщо ідея хороша, реалізувати її можна по-різному. Важливо – що ти продаєш глядачеві. Ми в жодному разі не знижуємо планку якості, але ці обмеження змушують шукати нові рішення, зокрема технологічні, сценарні. При цьому ми намагаємося не змінювати цінності історії, яку хочемо розповісти. Просто знаходимо способи її реалізації. Зараз у нас 200 годин таких історій на рік, а будемо нарощувати до 300. У кожній історії тренуємося поєднувати ідею сценариста зі знімальними реаліями. Адже ми бачимо проект цілком, а не вирішуємо, як зняти кожну серію. Тому все продумуємо заздалегідь.

– Як відрізнити хорошу ідею проекту?

– Багато різних критеріїв. Хороша ідея та, у якій є унікальний форматний елемент, те, чого раніше не було. Мені здається, якщо ідею можна описати одним реченням, то воно формулюється так: ви влучили прямісінько в ціль. А якщо в цьому реченні звучить те, чого немає в жодній іншій ідеї (унікальний форматний елемент), тоді все супер! Така ідея стає брендостворюючим проектом каналу. Такими вважаю «Реальну містику», «Агентів справедливості», сподіваюся, що ним стане і «Філін».

  

– У «Реальній містиці», «Агентах справедливості» знімаються багато непрофесій них акторів.

–Так, поряд із лінійними персонажами в кожній серії є вертикальні персонажі, і часто виконавці цих ролей – непрофесіонали або актори-початківці. Я б дуже хотіла, щоб до зйомки такого роду продуктів було гідне ставлення. Це хороший старт для багатьох акторів. Були випадки, коли людина в епізодичних разових ролях мала такий органічний вигляд у кадрі, що ми забирали її далі, в інші проєкти, і вона ставала лінійним персонажем. Як приклад можна навести пост Римми Зюбіної, яка знялася в одній із серій «Агентів справедливості». Меседж на тему участі в проектах, які знімаються в жорсткій технології. Зюбіна пише, що потрібно ще наважитися знятися, не маючи часу на довгу розкачку, це вимагає професіоналізму, особливо від акторів. І рекомендувала іншим теж зніматися, щоб перевірити себе. Ми дуже пишаємося тим, що робимо, і, думаю, у цьому ще один фактор успіху. Адже якщо ти не любиш свій продукт, це буде помітно, глядач обов'язково відчує. Потрібно любити свій фільм, своїх персонажів, і тоді поганими їх глядачеві ти не запропонуєш.