Трейлери та відео

Як створювали промо для шоу «Супер Топ-модель по-українськи»
Дмитро Комаров розповів, що покажуть у новому сезоні «Світ навиворіт»

Олексій Терентьєв: “Чим більше копродукційних проектів буде вироблятися, тим вищою буде кваліфікація наших працівників”

20.01.2019
об 23:29

Продюсер Star Media розповів VGL cinema про копродукційний вектор діяльності компанії, міжнародний проект «Принцип задоволення», який уже порівнюють за масштабом із культовим скандинавським серіалом «Міст», про вибір міжнародних партнерів та проекти, які можуть завоювати світовий ринок, про підготовку кадрів та нові перспективи освітньої програми Star Media School.


– Star Media зараз працює над масштабним копродукційним проектом «Принцип задоволення», у роботі над яким задіяні Україна, Польща та Чехія. Розкажіть про нього більше, коли він буде завершений?
– Це восьмисерійний детективний фільм, сюжет якого розгортається навколо трьох вбивств, які одночасно відбуваються в трьох країнах: Україні, Польщі та Чехії. Слідчі, кожен на своїй території, починають розслідування. Незабаром з'ясовується, що злочини пов'язані однією історією, і вони об'єднуються в одну групу.
Польська та чеська частини серіалу вже відзняті. Українська частина зйомок триває прямо зараз в Одесі й завершиться до кінця року. Ми дуже задоволені роботою та її рівнем. Далі буде монтаж, і він трохи відрізнятиметься від чеського та польського. Справа в тому, що європейський глядач звик до іншого ритму – повільного, поступового. У нас все відбуватиметься швидше та динамічніше. Але це стосується лише монтажу, сама історія та сюжетні лінії змін не зазнають.

 

– Як вдалося ввійти в такий масштабний проект? Як ви шукаєте партнерів для спільного виробництва, а вони знаходять вас?
– Як правило, усі контакти відбуваються на міжнародних форумах: там ми обмінюємося ідеями, робимо брифи, слухаємо історії інших продюсерів.
Звичайно, важливим є реноме компанії та досвід попередніх успішних проектів. Міжнародні гравці орієнтуються, з ким можна співпрацювати в тій чи іншій країні. Для нас проривом у цьому напрямку став серіал «Мата Харі» із залученням партнерів з Франції, Іспанії, Великої Британії. Для міжнародного ринку ми продемонстрували високий рівень професійності, свою здатність виробляти якісний продукт та гідно співпрацювати зі спеціалістами з усього світу. Якщо в компанії є лише гарна ідея – на це не дуже реагують, усі чекають успішних кейсів. Після «Мата Харі» міжнародні партнери самі почали нами цікавитись.
У випадку із «Принципом задоволення» ідея надійшла з польської сторони, від шоуранера проекту Даріуша Яблонського. Нас вона зацікавила, оскільки передбачає одночасно і європейське, і українське звучання. Такого симбіозу зазвичай важко досягти, оскільки є відмінності в менталітеті та сприйнятті, а тут саме такий спільний контекст.

 

– Який продукт може зацікавити міжнародну аудиторію, та чим він відрізняється від орієнтованого на локальний ринок?
– Насамперед має бути оригінальна ідея, яка базується на загальнолюдських цінностях і не обмежується вузькими національними рамками. Події можуть відбуватися і в Україні, але цінності важливі для всього світу. У копродукцїї набагато ширший жанровий діапазон. Якщо в Україні у виробництві кіно та серіалів переважають екшен, мелодрами та комедії, то у світі чистих жанрів уже практично немає – ми спостерігаємо справжній fusion.
У нас не знімають фільмів жахів, фантастики, дуже мало дитячого кіно, а у всьому світі це все є традиційно популярним. Аудиторія міжнародних проектів більш різноманітна, тому там більше жанрової свободи.

 

– Розкажіть про найближчі копродукційні плани Star Media та від чого залежить їхня реалізація?
– У розробці декілька прокатних фільмів, які будуть орієнтовані на міжнародний ринок. Зокрема, ми готуємо восьмисерійний історико-пригодницький серіал «Шпигунка імперії» про Софію Потоцьку. До речі, такий жанр в Україні не надто поширений, оскільки передбачає досить великі бюджети і його важко «потягнути» самостійно. Ми працюємо над проектом спільно з провідною світовою компанією FremantleMedia – їм сподобалася наша ідея, і вони увійшли в копродукцію. Наразі йде робота над сценарієм, уже є кандидатура на режисера, поступово підбираються актори...
У розробці є й інші проекти, про які повідомимо згодом. Це все – частина стратегії нашої компанії з виходу на світовий ринок.

 

- У зв’язку з такими амбіційними планами Star Media, а також активним виробництвом для локального ринку, чи вистачає вам спеціалістів?
– Сьогодні дійсно не вистачає якісних кадрів, особливо тих, хто вміє працювати за світовими стандартами кіновиробництва. Відрив радянського кіно від світового не кращим чином вплинув на сьогоднішній стан. Працюючи над копродукційними проектами, ми спочатку узгоджуємо, хто і як розуміє ту чи іншу професію і що саме має робити на своїй ділянці. До того ж у проектах світового масштабу дуже серйозно ставляться до етапу розробки й препродакшену, багато уваги приділяється девелопменту. Але чим більше копродукційних проектів буде вироблятися, тим вищою буде кваліфікація наших працівників.


– У Star Media є власний освітній проект – Star Media School. Як він реагує на запити індустрії?
– У рамках Star Media School ми поступово переходимо до системи тривалого навчання з можливістю отримання другої вищої освіти. Крім того, ми продовжуємо формат майстер-класів та короткотермінових курсів із широким спектром дисциплін – від історії кіно до акторства та сценарної майстерності. На них лідери індустрії розповідають, як увійти в професію, та закладають базовий фундамент професійних знань. А використають його слухачі чи ні – залежить уже від їхнього таланту та наполегливості.Також ми підтримуємо найбільш талановитих студентів факультету режисури Університету імені Карпенка-Карого: починаючи від 3-го курсу для них передбачена спеціальна стипендія та підтримка у створенні дипломної роботи. Взагалі, я вважаю, що державна програма з підтримки кінематографа повинна передбачати і сприяння освітнім ініціативам компаній – у навчання потрібно серйозно інвестувати, якщо країна прагне на перспективу підвищувати якість українського кіно