Трейлери та відео

Вийшов другий трейлер стрічки «Номери»
З’явився офіційний трейлер українського фільму «Атлантида»

Соломія Томащук і Поліна Герман після зйомок трилера «Між нами» запланували рік фестивального життя

14.08.2020
об 12:14
Автор: Дар’я Мирошниченко

«Між нами» подолали екватор знімального процесу. Це означає, що зовсім скоро розпочнеться постпродакшн фільму, який за результатами 11 пітчингу Держкіно отримав майже 11 млн гривень фінансування від країни. У перервах між виробничим процесом режисерка психологічного трилера Соломія Томащук  та продюсерка продакшн Up Ua Studio Поліна Герман розповіли VGL cinema про кіно, над яким працюють. Воно трохи полоскоче нерви та стане насолодою для очей естетів, адже в кадрі – ретроавтомобіль, ляльки ручної роботи й долі жінок, які переплітаються та утворюють неймовірні сюжетні віражі. Отже, чому не могли знайти чоловіка Ірмі Вітовській, хто ним врешті став та якими мемами розмовлятиме Соломія Томащук з аудиторією. Про все це по черзі в нашому інтерв’ю.

– Соломіє, як народжувалась ідея психологічного трилера «Між нами»?

– Моє становлення як режисера відбувалося під сильним впливом французької нової хвилі. Одним з найулюбленіших її представників є Клод Шаброль, його трилер «Церемонія» вважаю досконалим зразком жанру. Я завжди хотіла зняти історію про злочин, де головними героїнями були б дві жінки.

 

– Поліно, коли ви погоджувалися стати продюсеркою фільму «Між нами», чим особисто вас привабила ця історія? Чи вам більше сподобався жанр фільму, адже він мало представлений у сучасному українському кіно?

– Саме ця історія цікава мені з багатьох сторін. Так, ви правильно відмітили, що трилер – це неосвоєний на наших кінематографічних теренах жанр. Скажу більше, за великим рахунком, це буде перший український трилер. Бути першопрохідцями завжди цікаво, це такий особливий драйв. По-друге, це історія, у центрі якої стоять дві жінки, але це не «жіноча історія», а звичайне доросле життя. Просто, коли ми розглядаємо саме те, що сталося в ближньому колі цих людей, жінок, їхніх чоловіків, дитини, коли ми аналізуємо трагедію, що змінила їхнє життя, то у фокусі камери виявляються саме ці жінки. Звісно, як це і буває в житті, вони докладають багато зусиль, щоб рухати сюжет, але їхні чоловіки – також кожним словом, вчинком або невчинком зашморгують вузол на шиї спокійного життя все тугіше. Тож цей «жіночий» аспект історії мені теж дуже цікавий. У мене так складається професійне життя, що переважно я працюю з жінками – режисерками, сценаристками, операторками і т.ін.

 

– Соломіє, коли писався сценарій, основний конфлікт сюжетної лінії мав точитися навколо якої проблеми?

– Проблематика європейської культури та її основні архетипи походять з грецької міфології. Інтерпретація комплексу Едипа та комплексу Електри стала основою сюжетної лінії фільму.

– Наразі синопсис має виглядає такого своєрідний коктейль з проблем, які виникають у стосунках. Чи не сп’яніє глядач від такої кількості тем та підтем?

Соломія: Це моє переосмислення концепції Ніцше про боротьбу діонісійського та аполонічного начал. Головним наративом є дослідження раціональних та ірраціональних мотивів у вчинках героїв.

Поліна: Своєчасно не вирішені проблеми стають ґрунтом, на якому зростає тільки зло. У нашому випадку скоєно злочин, за який має хтось заплатити. На мою думку, усе просто (посміхається).

 

– Навіщо для зйомок знадобився ретроавтомобіль? Його поява набагато збільшила бюджет фільму?

Соломія: Фільм розрахований на широку глядацьку аудиторію. Оскільки переважну більшість відвідувачів кінотеатрів складає молодь віком від 18 до 25 років, я вирішила для комунікації з цією віковою групою оперувати мемами. Ретроавтомобіль і героїня Насті Пустовіт, я сподіваюсь, стануть тією одиницею культурної інформації, яка заповнить вакантну нішу сучасної української молодіжної субкультури.

Поліна: Ми керувалися тим, що люди у своєму спілкуванні оцінюють одне одного здебільшого у невербальний спосіб. Найбільш характерною ознакою сучасної людини є авто, яке вона обирає. Ви знаєте всі ці штампи про жіночі червоні «машинки»; про чоловіків, які компенсують емоційну неповноцінність великими понтовими тачками або навпаки демонструють «хто тут хазяїн». Автомобіль чоловіка головної героїні Саші (Анастасія Пустовіт) — Захара (Дмитро Сова) нам надав салон Mazda на весь період зйомок. Це дуже гарне, брутальне велике авто. Представники Mazda в Україні також пропонували надати нам авто для Саші, але творці вирішили, що це буде занадто «просто», бо Саша в нас ну дуууже складна дівчина. Її мають супроводжувати незвичайні речі. Наприклад, для створення інтер’єру спальні нам знадобилися ляльки ручної роботи. Їх ми попросили в майстра з Полтави Валерія Бондаренка. Їх навіть складно назвати іграшками – це старовинні створіння, які хотіли б бути ляльками, але все виявилося набагато складніше (посміхається). Щодо ціни підготовки авто: так, звичайно, вона була немаленькою, але багато людей і компаній нам допомагають безоплатно, тому створення авто не вдарило сильно по бюджету.

– Великий акцент робиться на жіночі характери, а які внутрішні конфлікти точитимуться в чоловічих персонажів?

Соломія: Основний конфлікт у фільмі між батьком (Пашею) та сином (Ігорем). Також важливу роль відіграватиме внутрішній конфлікт Захара (чоловіка Саші), спричинений посттравматичним синдромом ,набутим у війні на Сході України.

Поліна: У нас є «чоловік – стіна, за якою надійно, опора, спокій і діло», у нас є «чоловік – зрадник, гульвіса та руйнівник мрій», у нас є «чоловік – бунтівник, правдоруб і борець за справедливість». Я перерахувала центральних героїв, другорядні теж доволі яскраві персонажі.

– За допомогою кіномови яким чином показуватимете характери героїв? Як відображатимете їхні настрої?

Соломія: Мрію зняти повноцінний трилер. Тому використовуватиму всі наявні засоби художньої виразності цього жанру – світлотіньовий малюнок, ракурси, рух камери, грим та загальну палітру колористики.

– Для достовірності персонажу Ірми Вітовської Ані консультувалися з лікарем-гінекологом. Можливо, для того щоб передати характери інших героїв і загострити їх емоційний стан, радилися з психологом?

Соломія: Так, ми зверталися за консультаціями до гештальт-психолога під час роботи над сценарієм.

Поліна: Насправді в сценаристів, режисерів та акторів вивчення психології займає велику частину їх професійної освіти. Без цього нікуди, є навіть окремий курс «психологія для сценаристів», у якому рушійні сили характерів героїв розглядаються з позиції основних психологічних теорій.

 

– Давайте трохи поговоримо про акторський склад. Кого з героїв історії знайти було найтяжче?

Соломія: Найдовше ми шукали актора на роль Паші (чоловік Ані). Однак завдяки нашій прекрасній кастинг-директорці Тетяні Симон його гратиме неймовірний Євгеній Єфремов.

Поліна: Довше за всіх шукали «чоловіка» саме героїні Ірми Вітовської Ані, бо це велика відповідальність, бути чоловіком Ірми (посміхається).

 

– До речі, те, що Ірма Вітовська, у якої багато кінонагород, виконує роль однієї з центральних героїнь, може означати, що фільм «Між нами» братиме участь у конкурсах та їздитиме на фестивалі?

Соломія: Так, ми сподіваємося, що знімемо фільм, який братиме участь у кінофестивалях.

Поліна: Так, братиме і їздитиме. Дуже чекаємо відновлення фестивального життя в повному обсязі. Крім того, ми запланували собі в період між закінченням виробництва фільму і початком кінопрокату рік фестивального життя.

Читайте також:

Новини

Зірка «Трансформерів» вийде заміж за старшого сина Бекхемів

Старший син Девіда та Вікторії Бекхем зробив пропозицію акторці Ніколе Пельтц, яка зіграла у двох частинах голлівудської кіносаги «Трансформери».

12.07.2020
об 13:58

Новини

У суботу розпочалися зйомки фільму «Між нами»

18 липня в Києві творча група повнометражної стрічки «Між нами» зібралася на знімальному майданчику. Після першого вдало відзнятого кадру режисерка Соломія Томащук за традицією кіновиробництва розбила тарілку. Також на локацію, з якої розпочалась історія фільму запросили представників ЗМІ.

20.07.2020
об 15:12