Трейлери та відео

Вийшов другий трейлер стрічки «Номери»
З’явився офіційний трейлер українського фільму «Атлантида»

Рита Гребенчікова: «Майбутнє українського кіно – копродукція із Заходом»

15.09.2019
об 15:48

Сьогодні Україна активно будує кіноспівпрацю з Голлівудом. З огляду на це один із лідерів української кіноіндустрії Star Media виводить на ринок кінокомпанію Apple Tree, яка буде створювати повнометражні фільми й серіали із зірками світової величини, а також займатися прокатом цих кінострічок по всьому світу. Куратором проектів Apple Tree від України є продюсер Star Media Рита Гребенчікова. В інтерв'ю VGL cinema вона розповіла, які додаткові можливості відкриває перед українською кіноіндустрією співпраця з Голлівудом, наскільки кричущим недоліком є відсутність рибейтів в Україні, а також про те, які переваги нашої кіноіндустрії перед іншими східноєвропейськими країнами.

– Відомо, що іноземних продюсерів привертає в Україні досить високий рівень наших кінопрофесіоналів, які працюють за менші гонорари. По що ще зарубіжні кіновиробники приїжджають у нашу країну?
– Спочатку іноземні продюсери досить скептично ставилися до України як до повноцінного учасника копродукції. Та коли вони приїхали до нас, відвідали студію й познайомилися з нашими кінопрофесіоналами, то були приємно здивовані. А розпочавши співробітництво, взагалі зрозуміли, що наші фахівці працюють не гірше, а іноді навіть і краще, ніж закордонні.

В Україні добре розвинена інфраструктура для створення кіно. Також іноземних продюсерів привертає наша працелюбність, душевність і те, що українці легкі на підйом.

Компанію Apple Tree ми створили спільно з французькими продюсерами Жан-Шарлем Леві й Оліасом Барко («Холодна кров»).

– Які фільми вийдуть під брендом Apple Tree?
– Компанія вже працює над фільмом жахів «Подія на рейсі 459» (Incident on flight 459), трилером «Немає виходу» («No exit») і психологічною драмою «Досконала кімната» («Immaculate room»).

– Тобто компанія буде спеціалізуватися саме на фільмах жахів і трилерах?
– Ми не будемо зациклюватися лише на цих жанрах. На початковому етапі було вирішено почати із жанрів, найбільш трендових у комерційному плані. Надалі лінійка проектів урізноманітниться. Наприклад, ми плануємо зняти історичний серіал «Султана» і драму про золотошукачів на Алясці «Золото».

– Як будуть розподілятися ролі серед творців фільмів компанії Apple Tree?(правильно звучить питання? Як розподілятимуться роботи (чи зобов’язання) під час виробництва фільму між українськими та іноземними партнерами? )
– Виконавці головних ролей, режисер і оператор у фільмах цієї компанії – іноземні громадяни, а вся інша знімальна група – українці. Місце зйомок – Україна. Такий формат співпраці не є копродукцією – це буде повноцінне українське виробництво.

– Прокат цих фільмів планується по всьому світу?
– Так. Прокатом займатиметься компанія IMR (а на початку написано, що Apple Tree?). Проте є нюанси. Наприклад, Китай не купує фільми жахів.

– Головні ролі в проектах Apple Tree будуть віддаватися голлівудським акторам. А якщо їх доручити саме українським акторам, то у нього не буде такого ж потенціалу для прокату в усьому світі? Тобто нехай навіть маловідомий, але голлівудський актор за рахунок своєї американської зовнішності надає фільму шанс пройти кінотеатрами всієї планети, а якщо на його місці опиняється настільки ж талановитий, але український актор, то настільки широкого прокату його зовнішність уже не гарантує.(Питання довше, ніж відповідь. Може так: Головні ролі в проектах Apple Tree будуть віддаватися голлівудським акторам. Виходить, що український актор, навіть дуже талановитий, не забезпечить наскільки широкого прокату?)
– Присутність саме голлівудського актора на головній ролі дуже впливає на долю фільму. Такі правила ринку. У випадку з актором важливий, насамперед, масштаб його імені. Тут така залежність: чим відомішого актора ти хочеш запросити – тим вищим має бути бюджет фільму, а чим вищий бюджет – тим ширше повинен бути світовий прокат стрічки.

– Ще один важливий аргумент проти того, щоб іноземні продюсери починали працювати в Україні, – це відсутність рибейтів.
– Рибейтів нам катастрофічно не вистачає. Нерідко складається така ситуація, коли іноземні продюсери вибирають між Україною і, наприклад, Румунією. У останньої якість – нижча, а розцінки при цьому вищі приблизно на 30 %. Однак водночас у них є рибейти 35 %, тож Україна автоматично програє. Схожа ситуація і зі Словаччиною. Також трапляється, що український кошторис без рибейтів становить стільки ж, скільки кошторис з урахуванням рибейтів у будь-якій центральноєвропейській країні. Але в Україні йде війна. І до того ж з нами поки що мало хто працював, на відміну від наших західних сусідів, які вже давно зарекомендували себе як надійні партнери. Тому Україна не має переваг у таких ситуаціях.

– У копродукції з Францією Star Media планує зняти драму про Другу світову війну «ШТТЛ» (режисер стрічки Адрієн Уолтер). Нещодавно цей проект отримав держпідтримку в Україні. Це фільм, у якому буде створена ілюзія зйомки одним кадром, як в оскароносному «Бьордмені». Назва фільму нагадує якесь містичне заклинання, але насправді це скорочена форма терміна «Штетл» (так називали східноєвропейські єврейські містечка). Дуже сміливий за задумом проект.
– Адрієн Уолтер розробляє його вже багато років. У цьому фільмі він хоче показати трагедію Голокосту з нового, дещо несподіваного ракурсу – з позиції радості життя. У стрічці зачіпається ціла низка одвічних питань: конфлікт батьків і дітей, бунт закоханих молодих людей проти суворих табу патріархального суспільства, протистояння провінції і великого міста. Тобто цей фільм не обмежується єврейською тематикою, а події в ньому розгортаються в Тернопільській області.

Також режисер придумав дуже цікавий прийом зйомки: камера буде безперервно рухатися по рейках, прокладених через усе селище у формі вісімки.