Трейлери та відео

Фестиваль французьких комедій: Коли все йде не за планом
Фестиваль комедій з французьким шармом

Пилип Іллєнко: «Глядач віддає перевагу розважальному кіно та історіям про героїзм»

28.12.2018
об 20:56

Голова Держкіно прокоментував перспективи комедійного жанру, особливості національного гумору, зміни в жанрових уподобаннях українців та розповів, що може збільшити відвідуваність вітчизняних фільмів.
 

  – Держкіно підтримує фільми різних жанрів, але комедії серед підтриманих проектів з'явилися   нещодавно.   Чому   цей жанр раніше був на узбіччі?
  – Я не можу сказати, що комедії зараз займають чільне місце серед підтриманих Держкіно кінопроектів. Але їх   дійсно   стало більше. Причина – диференційований підхід, який ми почали застосовувати до проектів, які   претендують на   державне фінансування. Традиційно держава підтримувала артхаус, але на останніх   пітчингах ми стали приділяти увагу   й масовому кіно. У комерційному сенсі комедії найбільш перспективні –   вони дешевші у виробництві й мають високий   глядацький потенціал. У категорії фільмів для широкої   глядацької аудиторії їх стали більше подавати на конкурс,   частіше обирати, сценарії стали якіснішими. Я думаю, комедійний жанр і надалі набиратиме популярності.
 

– Чи маєте Ви власне визначення, що таке «українська комедія»? Чи існують якісь національні особливості сприйняття гумору, що відрізняє «комедійні настрої» нашого глядача?
– Гумор – він і в Африці гумор (сміється), але, зрозуміло, жарти мають певну локальну прив'язку, ґрунтуючись на розумінні культурного контексту, місцевих особливостей. Щоб сприймати гумор у кінокомедії, треба розуміти певні символи, меми, навколо чого розгортаються жарти. Наприклад, навряд чи буде зрозумілим за межами України жарт зі «Скаженого весілля» про Кокотюху. Нам смішно, бо ми знаємо, про кого це. Це не означає, що ставка має бути суто на спеціальний гумор, але без національних особливостей не обійтись. Саме їх враховують найуспішніші комедії серед національних релізів. Зробити гумор, який буде однаково зрозумілий у всьому світі, – важко. До універсальності жанр зводять теми сексу, геги з фізічними діями, а ще це вдається американцям, оскільки вони нав’язали світу свій візуальний контекст, і тому ми його розуміємо.


– Як змінюється останнім часом сприйняття нашим глядачем різних жанрів?
– Масовий глядач ходить до кінотеатру насамперед розважатися. Сьогодні йому все одно, який фільм дивитися – український чи американський. І це велике досягнення: українське походження фільму глядача не відлякує. Передусім він піде на комедію, бо не хоче бачити негатив, якого і так достатньо навколо. Досвід успішних фільмів останніх років свідчить про те, що глядач віддає перевагу розважальному кіно («DZIDZIO Контрабас», «Скажене весілля») та історіям про героїзм («Кіборги», «Сторожова застава»), він хоче бачити на екрані комедію або те, як український герой стає переможцем.


– Цьогорічний рекордсмен касових зборів – «Скажене весілля». Як вплине його успіх на ринок у цілому?
– Це все серйозні кроки вперед, які матимуть багато наслідків. Глядач перестає бути упередженим до українського кіно, і відповідно збільшується кількість глядачів і бокс-офіс.
Успіх у прокаті — це бізнес-кейс про те, як український фільм може окупитися повністю. Це позитивний сигнал для бізнесу, для інвесторів, які можуть підтримувати кіно. Також це свідчить про широкі можливості для продакт-плейсменту. На сеанси ходять сотні тисяч глядачів, отже, є можливість говорити з брендами. До того ж брендовані продукти можуть брати участь у фінансуванні створення цих фільмів від самого початку написання сценарію. Це позитивний сигнал для менеджерів кінотеатрів, які змінюють своє ставлення до розпису та починають довіряти українським фільмам. І це додатковий стимул для держави підтримувати кіно, бо є конкретний результат і наочний приклад ефективності витрачених грошей. А ще, успішні проекти сприяють творенню інституту кінозірок: актори стають впізнаваними, зростає кількість їх шанувальників.


– Що, на Вашу думку, потрібно, щоб український глядач пішов на український фільм? Які складові тут найважливіші: актори, шоу-зірки, сценарій, промо, вдалий розпису у кінотеатрах?
– Усе вищеперелічене. По-перше, сам продукт має бути якісним, орієнтованим на глядача – автори й продюсери мають думати про це ще на етапі написання сценарію. Додають ваги відомі актори, зіркові режисери. Має зростати кількість кінотеатрів, купівельна спроможність глядача в принципі. Великі касові збори більші там, де квиток дорожчий, у нас ще й тому менший, бо дешевий квиток. Боротьба з аудіовізуальним піратством та робота VOD сервісів поліпшить загальну ситуацію. Збільшиться відвідуваність українських фільмів за рахунок якісного маркетингу й промо з адекватними бюджетами. Не існує одного рішення. Це комплексна тривала робота, і протягом певного часу. За рахунок одного-двох успішних фільмів не створюється індустрія. Щороку в прокаті має бути хоча б 20 таких фільмів. Плюс артхаус, який виграватиме фестивалі. Це серйозні масштабні комплексні історії.Пилип  Іллєнко: Перспективи комедійного жанру