Трейлери та відео

Трейлер нового фільму про Джеймса Бонда
«І будуть люди»: Дізнатись більше про зйомки 12-серійної саги

Переродження, адаптацiя чи виживання: Юлія Сінькевич про перший ОМКФ онлайн

13.07.2020
об 13:18

У зв'язку з всесвітньою пандемією міжнародні фестивалі один за одним скасовували заходи, переносили проведення на рік та переходили в  онлайн. Одеський міжнародний кінофестиваль теж відбудеться в інші дати та в новому для себе форматі.

ОМКФ відбудеться з 25 вересня по 3 жовтня в онлайні. Окрім того, у межах фестивалю планується проведення традиційного open-air кіноперформансу на Потьомкінських сходах. Ми поговорили з генеральною продюсеркою Одеського міжнародного кінофестивалю Юлією Сінькевич, з чим було пов'язане рішення про зміну дат ОМКФ та як це відобразиться на програмі фестивалю.

 

– Коли ви зрозуміли, що проведення ОМКФ під загрозою?

– Певний час ми всі перебували в закритій бульбашці на Берлінале. Коли фестиваль закінчився і наш програмний відділ повернувся до України, ситуація з пандемією у світі вже набувала масштабних розмірів. Ми багато говорили з колегами з інших міжнародних фестивалів, і вони всі були занепокоєні станом речей. Тому ми почали розглядати різні варіанти, аби бути готовими до будь-якого розвитку подій.

 

«Ми не змогли відмовитися під традиційного open-air-перформансу на Потьомкінських сходах, бо це ж візитівка ОМКФ»

 

Рішення давалося непросто. Але ми були змушені дивитися правді у вічі та враховувати обставини та безпеку людей – як глядачів, так і наших гостей. Тому ми вирішили не лише змінити сам формат проведення ОМКФ, перенісши його в онлайн, але й редагувати дати. Ми не могли залишити проведення фестивалю традиційно на липень, оскільки підготовка до івенту – це не місяць і не два. Власне, підготовка наступного ОМКФ завжди починається наступного дня після завершення попереднього. Тож і 11-й фестиваль ми почали розробляти ще в серпні минулого року. Увесь цей час тривала підготовка офлайн-івенту. Йшли перемовини з гостями, з партнерами, формувалися команди журі, програмні покази, позаконкурсні секції, професійні заходи. Коли ми вирішили «піти» в онлайн, розуміли, що організація такого формату так само потребує часу на підготовку та розробку, визначення масштабу витрат тощо. Тому, аби зробити якісний захід вищого рівня, яким і є офлайн-ОМКФ, дати проведення перенеслися на кінець вересня. Ми стали іншими, і це абсолютно новий для нас процес, який передбачає розробку платформи, де будуть демонструватися фільми, майстер-класи тощо. Але ми не змогли відмовитися під традиційного open-air-перформансу на Потьомкінських сходах, бо це ж візитівка ОМКФ! Таким чином ми адаптувалися до нових реалій. Безперечно, чимось довелося пожертвувати, а десь з’явилися нові виклики та можливості, які провокують інтерес використати їх на повну.

 

«Перенести проведення заходу на рік може дозволити собі такий гігант, як Каннський фестиваль»

 

– Ви не розглядали варіант перенесення фестивалю на рік?

– Перенести проведення заходу на рік може дозволити собі такий гігант, як Каннський фестиваль. Проте навіть він приєднався до онлайн-ініціативи We Are One: A Global Film Festival на платформі Ютуб. Нинішня реальність така, що люди втомлені, хочуть розважитись. І ми не могли залишити глядачів взагалі без ОМКФ. До того ж прикладом для нас стали й ті, хто вже втілив онлайн-редакції своїх фестивалів. Це Міжнародний фестиваль документальних фільмів у Копенгагені CPH:DOX, фестиваль телеконтенту Series Mania, який запустив онлайн-платформу Digital Forum, та наші українські колеги – Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA.

 

 

– Зміна формату якось вплине на саму програму ОМКФ? Адже фестивалі, які передують ОМКФ, зокрема в Каннах, Карлових Варах, перенесли. А з фільмів, представлених там, частково формується позаконкурсна програма.

– Ми намагаємося максимально зберегти програму такою, якою вона планувалася офлайн. Тобто в нас є три конкурсні секції, куди вже подано понад тисячу заявок. Зараз їх розглядає наш програмний відділ, який і сформує остаточних учасників конкурсів. Щодо позаконкурсних програм «Гала-прем'єри» та «Фестиваль фестивалів», то все ж деякі фестивалі встигли відбутись. Зокрема, на Берлінале, «Санденсі», Венеціанському фестивалі, Роттердамському й фестивалі в Сан-Себастьяні було представлено дуже багато цікавих і якісних фільмів, частину з яких ми покажемо на ОМКФ. Це все роботи, теми яких дуже актуальні й не втратять інтерес до себе восени. Звісно, відміна Канн вплинула на програму, адже там ми знаходили багато «перлин» ОМКФ.

 

«Думаю, онлайн має свої переваги, адже з’являється можливість влаштувати зустрічі з представниками кіноіндустрії, у яких завжди були дуже щільні графіки, що не дозволяли їм відвідати ОМКФ»

 

– Професійні секції теж перейдуть в онлайн?

– Так, індустрійна секція Film Industry Office теж буде проходити онлайн. Це абсолютно новий для нас формат і досвід роботи з ним, тому ми хочемо використати цю можливість максимально якісно та корисно. Майстер-класи ми також влаштуємо дистанційно. Думаю, онлайн має свої переваги, адже з’являється можливість влаштувати зустрічі з представниками кіноіндустрії, у яких завжди були дуже щільні графіки, що не дозволяли їм відвідати ОМКФ. А для глядачів це можливість прожити фестиваль, не виходячи з дому. Це теж свого роду новий досвід.

 

 

– Яку кількість глядачів очікуєте цього року в нових для себе умовах?

– Онлайн-формат значно спрощує деякі перепони. Адже не всі глядачі могли виділити 9 днів свого життя на відвідання фестивалю й усіх його заходів, не всі мали змогу приїхати до Одеси, взяти відпустку на цей час тощо. Онлайн вирішує ці питання. Тому ми очікуємо, що цього року є вірогідність збільшення аудиторії фестивалю, але без урахування open-air-перформансу. На мою думку, люди потребуватимуть соціалізації, яскравих вражень після того, як провели в ізоляції стільки часу. Це стосується й секції Film Industry Office. Припускаю і сподіваюсь, що в ній візьме участь велика кількість учасників світової та української кіноіндустрії.

 

«Ми всі маємо пам'ятати, що колись настане «після», і питання лише в тому, у якому стані ми його зустрінемо: на руїнах чи ні»

 

– Ви весь час до березня, коли було оголошено карантин, готувалися до проведення офлайн-фестивалю. Зараз формат змінюється, а отже, і витрати будуть іншими. Чи є вже якісь збитки, яких ви зазнали у зв'язку із ситуацією?

– Наші витрати на підготовку та проведення ОМКФ розбиті на цілий рік. Найбільші витрати припадають на найгарячіший період підготовки, який розпочинається за три місяці до дати проведення. Саме в цей час бронюються готелі для гостей, купуються авіаквитки тощо. Зараз ми не витрачаємо на це бюджет, а отже, суттєвих збитків у цій частині витрат ми не зазнали. Крім того у договорах є пункт про форс-мажорні обставини. Але були інші втрати: ми змушені були скоротити команду, яка працює над фестивалем, переформатувати її, відмовити волонтерам, також ми втратили деяких спонсорів. Зі свого боку, ми намагаємося максимально скоротити обсяг можливих збитків. Саме тому розглядаємо всі можливі варіанти й орієнтуємось у цьому на досвід іноземних колег. Утім, зважаючи на те що підтримка спонсорів наразі є хиткою, адже й вони опинилися в кризовій ситуації, єдина надія залишається на допомогу держави. А вона, як не дивно, вважає за краще боротися з наслідками пандемії саме за рахунок креативних індустрій. Тому замість підтримки, яка передбачена в багатьох інших країнах задля збереження творчої екосистеми, ми змушені ніяковіти за дії влади й самі шукати рішення своїх проблем. Хоча певний діалог усе ж ведеться, проте реальних результатів ми поки не бачимо, що підтверджує не затверджений паспорт фінансування бюджетної програми 3806030 «Державна підтримка кінематографії» та ситуація, що виникла довкола Довженко-Центра.

 

 

– Як би ви вчинили на місці влади в такій ситуації?

– Щонайменше, потрібно адаптувати Порядок використання бюджетних коштів. Він має величезну кількість архаїчних обмежень, які зараз не актуальні. Наприклад, стосовно проведення онлайн-заходів. Також необхідно переглянути розподіл існуючих бюджетів, підтримати девелопмент проєктів та людей, які працюють у цій сфері. Адже це може вилитися в тривалий «застій» через втрату талантів. Ми всі маємо пам'ятати, що колись настане «після», і питання лише в тому, у якому стані ми його зустрінемо: на руїнах чи ні.

 

 

Читайте також:

Новини

Генпродюсер ОМКФ Юлія Сінькевич про фестивальне свято та продюсерські будні.

.

16.07.2019
об 23:49

Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»
Інтерв'ю

Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»

12 травня Одеський міжнародний кінофестиваль офіційно повідомив про зміну формату та дат проведення заходу, детальніше із цією інформацією можна ознайомитися тут. Також відомо, що наразі завершено набір фільмів до конкурсних програм і вже розпочався відбір кінострічок, що візьмуть участь у фестивалі. Як триває підготовка до заходу в новому форматі, яких змін зазнає програма та чому 11-й ОМКФ відбудеться пізніше, ніж зазвичай, в інтерв’ю VGL cinema розповіла генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич.

14.05.2020
об 18:12

Новини

Одеський міжнародний кінофестиваль оновлює стиль

Одеський міжнародний кінофестиваль та креативна агенція BBDO Ukraine оголосили про співпрацю, а це означає, що найтитулованіша рекламна організація взялася за концептуальний стиль 11-го ОМКФ. Тож на прихильників заходу чекає не тільки незвичний формат, а й нова візуалізація події.

25.06.2020
об 12:46

Три місяці суцільної насолоди від ОМКФ і Takflix.com
Новини

Три місяці суцільної насолоди від ОМКФ і Takflix.com

Новий спецпроєкт OIFF Flashback запускають ОМКФ і Takflix.com. На онлайн-платформі Takflix.com будуть доступні фільми, які в різні часи перемагали та брали участь у міжнародній конкурсній програмі ОМКФ.

15.05.2020
об 12:00

Одеський міжнародний кінофестиваль змінює формат і дату
Новини

Одеський міжнародний кінофестиваль змінює формат і дату

Через пандемію коронавірусу COVID-19 та пов’язані з нею карантинні обмеження у всьому світі Одеський міжнародний кінофестиваль цього року вперше відбудеться в онлайн-форматі. Крім того, змінено дати проведення 11-го ОМКФ: фестиваль проходитиме не традиційно в липні, а восени — з 25 вересня по 3 жовтня.

12.05.2020
об 14:18