Трейлери та відео

Діснеївська анімація «Енканто: Світ магії» скоро вийде в прокат
Творчий дует Леонардо Ді Капріо та Мартіна Скорсезе повертається на великі екрани

Ольга Райтер: «Ми змогли провести 13-й щасливий фестиваль Wiz-Art»

18.12.2020
об 14:41
Автор: Дар'я Мирошниченко

Щорічний кінофестиваль короткометражних фільмів Wiz-Art, у 2020 році проходив у гібридному форматі. Аби підготуватися до його проведення та адаптуватися під умови року він, як ОМКФ і КМКФ «Молодість» змінив свої звичні дати. Наразі організатори планують вдосконалювати цей формат для проведення наступних фестивалів. Які інсайти та проєкти приніс цьогорічний досвід організації заходу, яким викликам дивилися в очі організатори та як долали перешкоди напередодні онлайн-дискусії DOCU/PRO talk «Українські кінофестивалі «на карантині»: Підсумки-2020» нам розповіла програмна директорка та очільниця маркетингу на фестивалі Wiz-Art Ольга Райтер.

 

– Ольго, 2020 рік – точка неповернення до старих форматів чи перевірка на стресостійкість організаторів і додаткові можливості для більш якісного аналізу аудиторії?

–  2020-й – це рік абсолютної невідомості, ми багато навчалися, але я не можу сказати, що він став точкою неповернення. Швидше за все, він спонукав до вимушених кроків, які ми робили, зважаючи на ситуацію з пандемією. Wiz-Art є незалежним фестивалем і щороку ми подаємося на різні форми фінансування і певний час не розуміємо, на який бюджет можемо розраховувати. Цьогоріч, коли ми усвідомили, що потребуємо трохи більше часу на організацію заходу, щоб втілити свій онлайн-план, перенесли дату проведення з червня на вересень. Однак і тоді в нас не було впевненості, чи будуть на це кошти і навіть були готові вкладати свої особисті заощадження. Тобто ми знаходились у такому моменті, коли розуміли, що тільки об’єднавшись і за умови використання технологій проведення фестивалю можливе. Нам вдалось провести його і в оналйн, і в офлайн форматах. Ми перестали бути тільки кінофестивалем, чи громадською організацією, ми мали стати IT-стартапом навіть, тому що повністю самі збирали команду, самі її координували і зробили онлайн-кінотеатр. Ми свідомо відмовились робити це за допомогою аутсорсу, бо розуміли, що це може затягнутись навіть не на місяці, а на, приміром, рік, а в нас його не було, тож загалом це цікавий інсайт.

 

– Які найбільші побоювання були під час адаптації фестивалю Wiz-Art до умов 2020 року і чи справдилися вони в результаті?

–  Онлайн неможливо побачити реально публіку, яка до тебе приходить. До того ж відсутнє розуміння того, як привернути увагу відповідної кількості аудиторії, адже велика конкуренція. Мені здається, найбільше випробування – це демпінгування культурного продукту, дуже багато безкоштовного контенту. Відповідно глядачі не розуміють навіщо їм за щось платити, що це так само є робота, що для реалізації цього люди так само вкладали свої сили. Я займаюся програмним відділом і для мне не зрозуміла статистика, я маю на увазі кількість переглядів і їх співвідношення в часовому еквіваленті. Скільки люди дивилися: від початку й до кінця чи вимкнули на якійсь хвилині, в реальних кінозалах, принаймні, бачиш, коли люди виходять. Тому для мене статистика переглядів онлайн – це справжня фрустрація. Особливо стає сумно, коли я бачу, що майже 50 % переглядів – це мобільні телефони. Напевно, найбільше випробування, полягало в тому, що неможливо було побачити свою публіку на власні очі.

 

– Яке найбільше досягнення вашої команди під час підготовки цьогорічного фестивалю?

– Ми з локального формату, коли глядачі могли дивитися програму Wiz-Art лише у кінотеатрах Львова, вийшли на всеукраїнське покриття. До речі, за статистикою найбільша кількість переглядів була в Києві, Дніпрі та Харкові. Можна сказати, що миадаптувалися до діджитал-формату, особливо про це свідчить створений у цьому році наш власний онлайн-кінотеатр, який продовжує існувати. Наприклад, 21 грудня у нас вийде реліз різдвяних короткометражок. Також я вважаю, що нашим досягненням є те, що ми змогли зберегти команду і провести 13-й щасливий фестиваль Wiz-Art.

 

Нагадаємо, що сьогодні ми зможемо отримати більше відповідей стосовно того, як проходитимуть провідні українські кінофестивалі у наступному році. О 19:00 вмикайте онлайн-дискусію DOCU/PRO talk «Українські кінофестивалі «на карантині»: Підсумки-2020». Трансляція відбудеться на нашому сайті, а також на ресурсі DOCUSPACE та на Youtube-каналі Docudays UA.

Читайте також:

Інтерв'ю

Гліб Родченков: «Для «Молодості» 2020 рік став трансформаційним»

Виклики минаючого року команди, що організовують кінофестивалі в Україні, долали по різному. Брак часу та нові дати не стали перешкодою для проведення багатьох культурних заходів. Замість травня, коли зазвичай проходить Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість», подія відбулася наприкінці літа. Про перезавантаження фестивалю, гібридний формат, інсайти та досягнення розповів PR-директор КМКФ «Молодість» Гліб Родченков.

14.12.2020
об 19:34

Інтерв'ю

Анастасія Верлінська: «Офлайн навіть в скромних умовах – дуже важливий»

У 2020 році фестиваль актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM вперше проходив тільки в онлайн-форматі. Напередодні резюмування року в прямому ефірі DOCU/PRO talk «Українські кінофестивалі «на карантині»: Підсумки-2020» програмна директорка фестивалю актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM Анастасія Верлінська розповіла VGL cinema про те, які висновки зробили готуючи захід, як долали перешкоди у новому для себе форматі та про те, чому важливо повернутися до живих зустрічей.

15.12.2020
об 16:34

Інтерв'ю

Юлія Сінькевич: «Важливо було максимально зберегти ДНК ОМКФ»

Коли стало зрозуміло, що фестивалі у звичні дати та звичному форматі в 2020 році майже неможливі, Одеський міжнародний фестиваль тривалий час тримав інтригу. Згодом прихильники кіноподії дізналися, що вона проходитиме не в липні, як зазвичай, а наприкінці вересня і дистанційно. Єдиний захід, який можна було відвідати фізично та зануритися в атмосферу фестивалю став open-air на Потьомкінських сходах. Напередодні підбиття підсумків року в DOCU/PRO talk ексгенеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич поділилася з VGL cinema побоюваннями та досягненнями проведення онлайн-події.

16.12.2020
об 12:25

Інтерв'ю

Вікторія Лещенко: «Новий досвід Docudays UA планує інтегрувати в свою подальшу діяльність»

VGL cinema продовжує спілкуватися зі спікерами DOCU/PRO talk «Українські кінофестивалі «на карантині»: Підсумки-2020». Цього разу ми поговорили з програмною директоркою Docudays UA Вікторією Лещенко. Напередодні онлайн-ефіру вона розповіла про те, як команда фестивалю психологічно пережила несподівану зміну формату, адже їм довелося у вкрай стислі терміни адаптувати подію до віртуального життя, а також про те, яким вони бачать Docudays UA у наступному році.

17.12.2020
об 13:13