Трейлери та відео

Фестиваль французьких комедій: Коли все йде не за планом
Фестиваль комедій з французьким шармом

Олексій Радинський: «Через кілька десятиліть за нинішній період у нашій історії всім буде дуже соромно»

19.06.2020
об 12:40
Автор: Дар’я Мирошниченко

У 2020 році вперше Docudays UA спільно з Українським інститутом організовує UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs – презентаційну онлайн-платформу чотирьох українських документальних проєктів, що відбудеться на Marché du Film у рамках секції Cannes Docs. З-поміж 21 поданої заявки відібрали й проєкт режисера Олексія Радинського «Свідки Флоріана». В інтерв’ю VGL cinema автор стрічки розповідає про сюжет і позитивні результати, яких вдалося досягти активістам за час фільмування історії про долю архітектурного шедевра Флоріана Юр'єва.

– Олексію, на якому історичному підґрунті базується сюжет вашого документального фільму «Свідки Флоріана»?

– Події мого фільму відбуваються в Києві тут і зараз. Це історія про архітектора та художника Флоріана Юр'єва, який нещодавно відзначив свій 90-річний ювілей. На додачу до всіх негараздів, з якими в такому віці можуть стикатися мешканці нашої країни, він намагається розв'язати ще одну проблему: плани спотворення його архітектурного шедевра – «Літаючої тарілки», частину якої намагаються перетворити на торговельний центр. Також в оточенні учнів (чи «свідків») він озирається на свій життєвий шлях, а це понад сім десятиріч невпинної творчої роботи. Якщо говорити про історичне підґрунтя: потрібно хоча б трохи ускладнити надзвичайно примітивні уявлення про радянський період нашої історії, які панують у суспільстві з часів так званої декомунізації. Вона призвела до того, що будь-який твір, зроблений за часів СРСР, – навіть такі визнані в усьому світі шедеври, як «Літаюча тарілка» Юр'єва, – автоматично знецінюються і вважаються зайвими, а отже, усе це можна просто перетворити на чергові торговельні площі. Уже через кілька десятиліть (або й років) за нинішній період у нашій історії всім буде дуже соромно.

– Як познайомились з головним героєм?

– Ми познайомились у 2012 році, коли я робив дослідження про «Літаючу тарілку» для виставки в Музеї архітектури Відня. 2017-го, коли стало відомо про план перебудувати «Літаючу тарілку», я зателефонував Флоріану Іллічу з пропозицією втрутитися в цей процес. Він не лише активно підключився, але й, як досвідчений тактик, попросив мене знімати процес своїх переговорів на камеру: «щоб у цього були якісь свідки». З тих пір ми жартома називаємо себе «свідками Флоріана».

– Знімальна група якимось чином допомагала Флоріану Юр’єву в організації кампанії проти столичних забудовників?

– Так, наша знімальна група не лише документує процес, але й допомагає його розвивати разом із кампанією Save Kyiv Modernism.

– «Літаючу тарілку» вдалося врятувати? Загалом фільм має щасливий фінал чи перемагають забудовники?

– Як мінімум, вдалося запобігти втіленню найбільш одіозних архітектурних проєктів, за якими від «Літаючої тарілки» не лишалось і сліду. Проте ніхто й досі не знає, який саме проєкт зараз планує втілити забудовник, який неодноразово публічно обіцяв, що реалізує саме проєкт, розроблений під наглядом Юр'єва. З іншого боку, будівництво ТРЦ, яке загрожує «Тарілці», уже настільки відстало від усіх можливих графіків, що це дозволяє думати про оптимістичні сценарії.

– У контексті участі в UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs вам важливіше поспілкуватися з експертами, які можуть оцінити роботу та дати декілька порад, чи отримати змогу показати фільм усьому світу?

– Особисто мені важливіше отримати змогу показати фільм.

 

Фото: Docudays UA; Max Savchenko; Oleksandr Burlaka

Читайте також:

Інтерв'ю

Анна Паленчук: «Скоро у глядачів буде можливість переглянути художній фільм про Казимира Малевича»

Наступного року за ініціативи продюсерської компанії 435 FILMS в Україні збираються знімати біографічний фільм про художника Казимира Малевича. Як ми повідомляли раніше, режисеркою байопіку стане Дарія Онищенко. Вона також долучилася до написання сценарію у співавторстві з Анною Паленчук, яка є продюсеркою та генеральною директоркою компанії-ініціатора проєкту. Цікаво, що «Малевич» уже потрапив до сценарної лабораторії європейської програми MIDPOINT, де у творців фільму буде можливість порадитися з професіоналами компаній Netflix та HBO. Також у рамках цієї програми стрічка зможе брати участь у міжнародних кіноринках. В інтерв’ю VGL cinema Анна Паленчук розповіла, як народилися ідея біографічної стрічки, хто писатиме саундтрек та про особливості сюжетних ліній майбутнього байопіку.

15.06.2020
об 15:25

Інтерв'ю

Аліна Горлова: «Реальність – найкращий сценарист»

Вже в понеділок, 22 червня, розпочнеться Marché du Film, який цьогоріч проходитиме онлайн. Під час заходу в рамках секції Cannes Docs представникам найвпливовіших міжнародних фестивалів та сейлз-агенцій презентуватимуть 4 українські документальні проєкти. Серед UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs є й монохромна робота «Поміж війн» режисерки документальних та ігрових фільмів Аліни Горлової. Чотири роки в чотирьох країнах світу відбувалися зйомки двогодинної історії про сім’ю Андрія Сулеймана. В інтерв’ю VGL cinema Аліна Горлова розповіла, з якими складнощами довелося мати справу знімальній групі та про що хотіла сказати своєму глядачеві.

17.06.2020
об 15:47

Інтерв'ю

Єва Джишиашвілі: «Життя плине… буденне перетворюється в буття»

В очікуванні першого UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs, у рамках якого представникам найвпливовіших міжнародних фестивалів та сейлз-агенцій презентують чотири українські проєкти, які знаходяться на стадії пост-продакшену, ми продовжуємо знайомити читачів з режисерами цих документальних фільмів. Сьогодні VGL cinema спілкується з Євою Джишиашвілі. На презентацію відправили її проєкт «Плай. Шлях через гори», над яким режисерка працює протягом останніх трьох років. Це історія подружжя Дмитра та Ганнусі, які зберегли більше, ніж втратили під тиском нашого непростого сьогодення. Мірило їхніх цінностей — любов, що підтримує одвічний плин життя. В інтерв’ю Єва Джишиашвілі розповіла, як познайомилася з подружжям Малковичів, як відбувався знімальний процес та трошки про любов.

13.06.2020
об 15:19