Трейлери та відео

Фестиваль комедій з французьким шармом
В український прокат вийшла романтична комедія «Нотр-Дам»

Олександр Роднянський & UFS

29.04.2020
об 12:19
Олександр Роднянський & UFS

Під час карантину кінопродюсер, медіаменеджер і режисер-документаліст Олександр Роднянський відповів на запитання студентів Ukrainian Film School – першої української кіношколи, заснованої на базі найбільшої у Східній Європі кіностудії FILM.UA, і глядачів ютуб-каналу UFS.

 Онлайн-зустріч відбулася у форматі Q&A ,і зареєструвалося на неї приблизно 90 студентів школи й майже сімсот шанувальників таланту майстра в мережі «Ютуб». Питання стосувалися стану сучасного кінематографа, викликів, що постали перед цією галуззю під час пандемії, перспектив великого екрана й конкуренції з боку гаджетів і потокових мультимедіа на кшталт Netflix. Дуже символічне значення отримали слова, що були на одязі Олександра Юхимовича: ВИЖИТИ або ВИЖИТИ. 

 Про кіноіндустрію: чи виживе і як зміниться?

– Є хороша новина – вона (індустрія) спирається на базову потребу людей. Ми любимо історії, ці історії нас надихають, ці історії діляться з нами чужим досвідом, ці історії дають нам можливість прожити життя інших людей. ... Нам потрібні історії. І індустрія в певному вигляді буде існувати. Питання: у якому?

 Останні роки індустрія зазнавала драматичних змін. Вона розвивалася відповідно до змін споживчої поведінки глядачів. Глядачі, через технологічну еволюцію, рушили від великих екранів до екранів малих. Кінематограф раптом зажив власним, дуже активним життям ... і на малому екрані з'явилися нові жанри, які відповіли на потребу аудиторії.

 На великому екрані кінематограф спробував затримати своїх глядачів насамперед якістю емоційного досвіду, емоційного переживання, якщо хочете, емоційної пригоди. Створив світи, для занурення в які люди ходять в кінотеатр. Ці всі світи, з огляду на атракційність своєї появи на екрані, і залишаться на великому екрані.

 Як вплинула пандемія на кінематограф?

– Пандемія прискорила процес розбіжності індустрії на кілька паралельно існуючих світів. З кінотеатру найімовірніше підуть складні картини, авторський кінематограф – вони рушать на малі екрани.

 Я ще вірю в те, що з'явиться паралельна система прокату, схожа на свого роду центри комунікації, на клуби. Обговорення, спільне проведення часу, спілкування, відносини. Зазнають змін і великі кінотеатри. Вони перетворяться на видовища театрального характеру.

 Стримінги розвиваються бурхливо, контент потрібен, фільми перетворюються в серіали. Нічого нового пандемія не народила, але вона прискорила процес. Це рік колосального випробування для індустрії, вона може втратити від 20 до 30 млрд дол.

 Про ефірне телебачення

– Я не вірю в телебачення. Мені здається, ефірне телебачення давно віддало свої позиції он-лайну.

 Кіноіндустрія – це гроші чи мистецтво?

– Вона (індустрія) виробляє емоції, сенс, за яким приходить глядач. Насичуючи свої історії емоціями і сенсом, ми опиняємося перед завданням робити це переконливо, яскраво, точно, таким чином, щоб аудиторія довіряла, переживала, проживала це життя, яке ми їм пропонуємо. А це означає, що ми перебуваємо на території творчості. Ми працюємо в складній індустрії, перед якою завдання стоять промислові, а способи їх вирішення пов'язані з мистецтвом.

 Як карантин вплинув на вас особисто?

– Мене цікавлять, втім, як і завжди, люди на переломі історичному, на тлі великих історичних потрясінь.

 Чи повинна держава підтримувати кіноіндустрію і як це правильно робити?

– Я проти втручання держави в кіноіндустрію. Роль держави – забезпечити законодавство, у рамках якого може вільно розвиватися будь-який бізнес. Інша справа пандемічна криза, в умовах якої галузь потребує допомоги

 Чи виживуть кінофестивалі?

– Великі фестивалі, важливі для кіноіндустрії, де народжується бренд кінофільму, де його бачить професійна спільнота і фільм або здобуває репутацію, а значить, підтримку преси в усьому світі, або провалюється, в он-лайн не перейдуть. Про це твердо сказали керівники цих фестивалів.

 Про посаду міністра культури

– Ніколи не хотів. Я ніколи не відчував себе держадміністратором, політиком. В Україні мені хотілося б зробити майстерню, це було б корисно.

 Як правильно просити гроші у продюсера?

– Я ніколи не піду з молодим режисером, короткий фільм якого я не бачив. Я сам шукаю, дивлюся багато коротких фільмів.

 Про ступінь свободи молодого режисера у співпраці з продюсером

– Він (продюсер) і є в разі жанрового фільму тим самим посередником між вами і глядацькою аудиторією, який повинен взяти на себе ризик. Якщо мова йде про авторську стрічку, то ви повинні довести своєму продюсеру, що ви – та сама людина, якій потрібно дати шанс. Функція продюсера – бути другом навіть не режисерові, а його задуму, його ідеї, його сценарію.

 Чи варто створювати свої стартапи?

Варто створювати свої стартапи. Якщо є власні ідеї, то це має сенс. Якщо немає, то краще починати працювати у великих компаніях: вчитися, знайомитися з людьми.

 Про Андрія Звягінцева

– Ми зробили три фільми разом. Зараз я не друг його задуму. Я цілком допускаю, що ми повернемося до того, що нам обом буде цікаво.

 Чи є перспективи в стримінгових платформ в Україні

– Є. Для того щоб платформа виявилася затребуваною, цікавою, яскравою і справляла  враження, звичайно, має бути велика кількість оригінального контенту.

 Про майбутнє українського кіно

– Мені здається, що у величезній країні з бурхливим політичним, громадським та соціальним життям не може не бути кіно. Проблема українського кіно в тому, що воно живе тільки завдяки державним коштам. Немає повноцінних продюсерів. Друга проблема – герметичність українського кінематографа, його закритість, відсутність універсальної мови.

Поради молодим кінематографістам

 – Багато читати.

– Не брехати собі про себе.

– Знайти свій гармонійний внутрішній голос.

 

Читайте також:

odesa-international-film-festival-provodiat-onlain
Новини

Віталій Манський стане гостем ефіру OIFF live

У середу, 29 квітня о 20:00 гостем ефіру OIFF Live з Юлією Сінькевич стане режисер Віталій Манський. Цієї середи продовжимо серію прямих включень із представниками української та світової кіноіндустрії, повідомляє на своїй сторінці у фейсбуці Odesa International Film Festival.

28.04.2020
об 17:39

fb
Інтерв'ю

Марина Кудерчук: "Про українське кіно повинні говорити у світі!"

У кінці січня Держкіно отримало нову очільницю. Нею стала Марина Кудерчук –  колишня заступниця губернатора Запорізької області, яка раніше керувала місцевим кінотеатром ім. Довженка та займалась організацією Запорізького міжнародного кінофестивалю ZIFF. VGL cinema вирішив з’ясувати, хто така Марина Кудерчук: чим живе, про що мріє, якими фільмами надихається та які цілі ставить перед собою на новій посаді.

27.04.2020
об 18:02