Трейлери та відео

6 липня в кінотеатрах України стартує показ стрічки «Думай як пес»
У серпні на екрани вийде фільм-катастрофа «Гренландія»

Любомир Левицький: «Український глядач навряд чи повірить у героя з плащем»

21.05.2020
об 12:54
Автор: Дар'я Мирошниченко

Поки хтось чекає на кращі часи український кінорежисер, сценарист і продюсер Любомир Левицький працює над новим блокбастером. За словами автора, кінопроєкт «Капітан Україна» – це атракціон емоцій. Про що фільм, до яких антикризових заходів вдалася творча група та коли видовищне кіно з’явиться на великому екрані – про все це VGL cinema дізнався з перших вуст.

– Любомире, у новому випуску свого блогу «Капітан Україна» ви розповідаєте про те, як карантин вплинув на вашу роботу над новим сценарієм. Чи можете поділитися, у чому полягає ідея нової історії?

– Якщо коротко, то це історія про сучасного супергероя. Він журналіст-блогер, який бореться з несправедливістю в країні. Великою проблемою було знайти джерело його суперсили. Український глядач навряд чи повірить у героя з плащем, та й у наших реаліях така історія вийшла б картонною. Мені довелося багато часу витратити для того, щоб знайти правильне джерело, у яке ми всі повіримо. Я пішов копати в історію і знайшов цікаві відомості про трипільську культуру. Ми знаємо, що трипільці були гончарами й вони знайшли глину, яка мала цілющі властивості. У кіно ми розповімо про два клани гончарів – місячних і сонячних, які існують дотепер. Тобто фантастику я замінив містикою, а сама історія відбувається в наші дні з дуже зрозумілими нам характерами й конфліктами героїв. Фільм буде легким і водночас драматичним.

– Зараз робота над фільмом «Капітан Україна» ще призупинена чи вже починає відновлюватись?

– Чесно кажучи, ми трохи збилися з графіка. На етапі девелопменту розпочався карантин і ми стали перед вибором – або чекати кращих часів, або діяти будь-якими силами для того, щоб сформувати бюджет і рухатись наміченим планом. Наразі обрали другий варіант, тому що, як на мене, найкращий час – це сьогодні.

– Так, у блозі ви розповідаєте про ідею, яка прийшла під час карантину – сформувати команду з новачків, яким ви готові дати базові знання. Це допоможе скоротити бюджет фільму?

– Якщо цей фільм знімала б велика студія, то він у реалізації коштував би приблизно 7-8 млн доларів. Оскільки в нього є затратна частина і по спецефектах, і по комп’ютерній графіці, та й взагалі сама історія за кількістю знімальних днів досить дорога, я знайшов спосіб, як можна зробити дорого, але не дорого (сміється). Допоміг мій досвід роботи в малобюджетному кіно. Оптимізуючи витрати на зйомки, ми прийшли до цифри 2 млн доларів, але зараз розуміємо, що ці гроші знайти теж може бути досить складно. Подумавши, зрозуміли, що, наприклад, ми не зможемо половину команди зібрати з дорогих спеціалістів, але ми можемо підготувати молодих фахівців. Ми можемо надати їм не тільки знання, а й практику. Звісно, за свої послуги вони отримають і певні кошти, але сума їх гонорару буде трохи менша, ніж якщо б ми взяли досвідчену людину. Самі обставини змушують нас таке зробити.

– Яких саме спеціалістів плануєте навчати?

– Чесно кажучи, це великий виклик для всіх. Думаю, керівники департаментів складуть списки тих спеціалістів, кого вони готові прийняти. Ви ж розумієте, кожен очільник несе відповідальність за свою частину роботи, тому рішення мають бути добре виважені. Точно залишаться ключові люди й перше коло асистентів, а далі я собі бачу це так: кожен департамент надає інформацію стосовно кількості й позицій, які треба закривати.

 – Блокбастер – це історія, яка, мов американські гірки, має емоційно прокатати глядача від точки А до точки Я.

– Ви закликаєте до партнерства бренди. Чи не боїтеся, що інвестори, які також опинилися в кризовій ситуації і зазнали певних збитків через пандемію, почнуть вимагати від вас того, що перетворить класну ідею на повнометражну рекламу?

– Наш жанр дозволяє інтегрувати великі бренди у фільм таким чином, щоб це не вплинуло на кіно й не стало антирекламою для самих брендів. Ми розуміємо, що обставини змушують компанії шукати більш вигідні пропозиції з максимальною конверсією, тому пропонуватимемо цілий пакет послуг. Наприклад, ми можемо зробити повноцінний рекламний ролик і деякі матеріали з нього використати в кадрі, або дозняти окремі сцени для фільму, а потім зробити з цього бук-шот, тобто ми будемо шукати різні варіанти. Звичайно, загальні умови для всіх навряд чи підійдуть, це має бути індивідуальна робота з кожним брендом.

– Уже маєте якісь дедлайни, і чи вкладетесь у терміни, зважаючи на всі обставини?

– Думаю, процес може затягнутися на етапі дистриб’юції, бо ми не розуміємо, що буде з кінотеатрами найближчий рік-два. Є побоювання, що вони не зможуть вийти на повну потужність ще протягом півтора року. Це по-перше, а по-друге, ми запланували реліз на осінь 2021 року. Зараз на цю дату перенесено найсильніші фільми Голлівуду. Конкурувати з титанами не дуже хочеться. Звісно, остаточне рішення про випуск фільму на екрани прийматиме дистриб’ютор. Поки що ми на етапі формування бюджету та закінчення сценарію, готуватимемося до пітчингу. Навіть якщо нам нададуть мінімальну підтримку – це буде дуже важливо для нас.

– Які фільми переглядали під час карантину?

– Я передивлявся фільми, зняті на одній локації. Напередодні в мене була дискусія про те, що в кіно дуже важливий бюджет, а я пояснював, що найважливіше – це історія.

– Тоді, трійка топових фільмів, знятих на одній локації, від Любомира Левицького.

– «Телефонна будка» з Коліном Фарреллом, із цього фільму розпочалася кар’єра актора; «Платформа» – кіно, яке створено за дуже умовний бюджет, але від нього не можна відірватися до самого кінця; «Похований заживо» з Раяном Рейнольдсом, ця стрічка знята просто в одній коробці. Це приклад того, що для фільммейкера головне – вміти розказати правильну історію.

Кіно – це не просто демонстрація інформації на екрані, а як ми цю інформацію доносимо до глядача. Як у ресторані подача їжі має значення, так само і в кіно подача історії має дуже велике значення.

Фото: Юлія Вебер/Julia Weber

Читайте також:

Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»
Інтерв'ю

Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»

12 травня Одеський міжнародний кінофестиваль офіційно повідомив про зміну формату та дат проведення заходу, детальніше із цією інформацією можна ознайомитися тут. Також відомо, що наразі завершено набір фільмів до конкурсних програм і вже розпочався відбір кінострічок, що візьмуть участь у фестивалі. Як триває підготовка до заходу в новому форматі, яких змін зазнає програма та чому 11-й ОМКФ відбудеться пізніше, ніж зазвичай, в інтерв’ю VGL cinema розповіла генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич.

14.05.2020
об 18:12