Трейлери та відео

Прем’єру анімації «Душа» з кінозалів перенесли в онлайн
Незабаром у кіно прем’єра стрічки «Юкі» про українців у NHL

Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»

14.05.2020
об 18:12
Автор: Дар'я Мирошниченко
Юлія Сінькевич: «Онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію»

12 травня Одеський міжнародний кінофестиваль офіційно повідомив про зміну формату та дат проведення заходу, детальніше із цією інформацією можна ознайомитися тут. Також відомо, що наразі завершено набір фільмів до конкурсних програм і вже розпочався відбір кінострічок, що візьмуть участь у фестивалі. Як триває підготовка до заходу в новому форматі, яких змін зазнає програма та чому 11-й ОМКФ відбудеться пізніше, ніж зазвичай, в інтерв’ю VGL cinema розповіла генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич.  

– Юліє, Одеський міжнародний кінофестиваль відбудеться в онлайн-форматі, але не влітку, а восени. Чому змінено дати?  

– Прийняти рішення про зміну формату нам було непросто, як і багатьом організаторам культурних подій. Найважчим є момент непередбачуваності розвитку ситуації та повної відсутності інформації стосовно того, коли буде дозволено проводити масові заходи. Аби уникнути загрози зриву, ми обрали найбезпечніший і прогнозований варіант проведення фестивалю. Так, дати довелося змінити. Це пов’язано з технічними можливостями. Наразі наш IT-відділ розробляє власну платформу, на якій транслюватимуться фільми. Таким чином ми, по-перше, зможемо надати максимальну якість зображення та захист правовласника. По-друге, ми все ж таки сподіваємось, що залишимо нашу візитну картку – показ на Потьомкінських сходах. Знову ж таки, через умовно прогнозовану безпечність проведення цього заходу вирішили планувати його організацію наприкінці вересня. 

– Показ на Потьомкінських сходах зазвичай привертає багато уваги з боку глядачів. Чи вже міркували над тим, як забезпечити контроль дистанції між людьми? Можливо, цьогоріч будуть якісь обмеження стосовно кількості поціновувачів ретро-кіно? 

– Звичайно, ми над цим думаємо. Насамперед ми налаштовані керуватися тими рекомендаціями та дозвільними документами, які будуть надані Міністерством охорони здоров’я для проведення подібних заходів. Поки що зарано про це говорити й робити будь-які прогнози. 

– Як поставились учасники фестивалю до нового формату, чи всі погоджуються презентувати свої стрічки онлайн? 

– Власне, ми про це оголосили лише вчора. Попередньо далеко не з усіма встигли ще прокомунікувати. Готується новий регламент проведення фестивалю, і тут складно сказати за всіх учасників. Наприклад, продюсери деяких стрічок, які цікавилися заздалегідь, і ми їм казали про те, що можливий такий розвиток подій, були досить позитивно налаштовані, розуміючи, що головне для режисерів та творчих груп все ж таки показати свої картини. Зараз онлайн – нормальна практика, ми бачимо це по інших фестивалях. Звичайно, не те саме, що дивитися на великому екрані, проте це також можливість показати свій фільм широкому колу людей. Можливо, навіть ширшому, ніж, наприклад, фестивальна аудиторія. Загалом, тенденція діджиталізації заходів позитивна, про це свідчить практика проведення Docudays UA, який також побоювався реакції правовласників і авторів фільмів, але в результаті всі отримали доволі цікавий досвід. 

– Стосовно програми 11-го ОМКФ – вона зазнає змін? Зокрема, яка доля майстер-класів від зіркових гостей? 

– Ми налаштовані максимально зберегти структуру програми фестивалю, щоб усі заплановані події відбулися так, як вони б проходили в офлайн-режимі. У нас уже були попередні домовленості із зірками, але їх треба поновлювати. Адже, по суті, нам зараз доводиться перезавантажувати в новому форматі підготовку до фестивалю. Ще зарано говорити про якісь підтверджені історії, але ми обов’язково про них повідомимо, коли вони будуть. І трохи згодом, звісно, розповімо, яким чином відбуватимуться події на 11-му ОМКФ. 

– Нещодавно стало відомо, що ОМКФ переміг у конкурсі «Кінофестивалі» програми Європейського Союзу «Креативна Європа». Наскільки вагоме отримання цього гранту на проведення фестивалю у зв’язку з цьогорічними подіями? 

– Ми 4 роки поспіль подавали фестиваль на грант і ще жодного разу не отримували його. Там дуже велика конкуренція фестивалів між собою, тому для нас це велика радість. До того ж з урахуванням складної фінансової ситуації для всіх культурних проєктів це велика допомога, яка дає нам умовне відчуття стабільності. Звичайно, ми були б ще більше задоволені, якщо б усе те, що вказали в заявці, могли б реалізувати в повному масштабі, як це планували зробити в офлайн-форматі. 

– Юліє, у березні Ви перемогли в категорії «Культурний менеджмент» премії Women in Arts – 2020. Як вважаєте, чи з’явилися з карантином нові тенденції в галузі креативного менеджменту та чи лишаться вони актуальними після виходу з цього періоду? 

– Звичайно, з’явилися. Усі зрозуміли, що безліч питань можна вирішувати дистанційно, не витрачаючи на це багато часу. Проте це працює тільки тоді, коли робота вже налагоджена – налаштовані потрібні додатки, усі вміють ними користуватися й можуть призначати онлайн-зустрічі та інші віртуальні заходи, але для цього всі повинні постійно перебувати на зв’язку і мати перед собою увімкнений комп’ютер. Чи буде це працювати в інших умовах, коли ми будемо більш мобільними? У мене поки що немає однозначної відповіді.

Зараз у багатьох проявляються такі якості, як гнучкість, можливість адаптуватися до нових обставин, і насправді онлайн-формат цікавий тим, що дозволяє чіткіше побачити свою аудиторію. Можна зрозуміти, який це точно вік, скільки людей присутні, що їх більше цікавить, з яких регіонів чи міст вони приходять, – це точно плюс для того, щоб планувати майбутні стратегії. 

– Ситуація з пандемією продемонструвала, що пірнути в цифрову реальність досить легко. Ще минулого року на ОМКФ тільки мріяли про ще більшу діджиталізацію заходу, а тепер ми всі, затамувавши подих, чекаємо на онлайн-фестиваль. Чи може статися так, що віртуальний формат настільки всім сподобається, що деякі оффлайн-заходи втратять свою актуальність? 

– Особисто я в це не вірю, хоча чула такі розмови й знаю, що вони є. Можливо, це дещо консервативно, але думаю, що всі дуже швидко втомляться від постійного споглядання блакитного екрана. Усе ж таки для багатьох перегляд фільму й формат фестивалю – це багаторічна традиція, завдяки чому офлайн-формат ще досить довго існуватиме й навряд чи зникне з життя, принаймні в осяжному майбутньому. Я би хотіла, щоб ситуація, яка сьогодні склалася, стимулювала розвиток альтернативних форматів, дистриб’юції та захисту інтелектуальної власності, якої в Україні майже не існує. Цей період має стати каталізатором для розуміння, що платформи можуть розвиватися й популяризувати контент, але вони повинні бути захищені, щоб автори та правовласники могли монетизувати свій контент, у який вони вкладають дуже багато зусиль. 

 

 

Читайте також:

Новини

Оголошено програму Чілдрен Кінофест-2020

Чілдрен Кінофест – фестиваль, який 7 років поспіль безкоштовно знайомить українських дітей як з найновішими європейськими стрічками, так і зі світовою кінокласикою, цього року вперше відбудеться онлайн – з 29 травня по 7 червня на сайті childrenkinofest .

14.05.2020
об 14:00

Одеський міжнародний кінофестиваль змінює формат і дату
Новини

Одеський міжнародний кінофестиваль змінює формат і дату

Через пандемію коронавірусу COVID-19 та пов’язані з нею карантинні обмеження у всьому світі Одеський міжнародний кінофестиваль цього року вперше відбудеться в онлайн-форматі. Крім того, змінено дати проведення 11-го ОМКФ: фестиваль проходитиме не традиційно в липні, а восени — з 25 вересня по 3 жовтня.

12.05.2020
об 14:18

Odesa International Film Festival здобув перемогу в конкурсі «Кінофестивалі»
Новини

Фінансову підтримку від програми "Креативна Європа" отримає ОМКФ

Програма «Креативна Європа» щороку надає підтримку у проведенні більше 100 європейських фестивалів, що славляться своєю різноманітною програмою фільмів, із залученням широкої громадськості та великої кількості фахівців.

07.05.2020
об 14:16

Павло Сушко: «Ласкаво просимо в Україну знімати кіно!»
Новини

Павло Сушко: «Ласкаво просимо в Україну знімати кіно!»

Тепер на іноземних кіновиробників, які приїдуть в Україну знімати кіно, очікують відшкодування в розмірі 25 % від витрачених тут коштів та ще + 5 %, якщо проєкт стосуватиметься української культури. З початку 2020 року в Україні запрацювала оновлена система кеш-рибейтів. Відповідний закон восени минулого року підписав Президент України.

07.05.2020
об 16:18