Трейлери та відео

Фестиваль комедій з французьким шармом
В український прокат вийшла романтична комедія «Нотр-Дам»

Анна Мачух: «Навіть в онлайн-форматі «Золота Дзиґа» створила відчуття присутності й живої інтриги»

06.05.2020
об 16:10
Автор: Антон Філатов
anna-machukh-navit-v-onlain-formati-dziga-stvorila

Третього травня ми слідкували за врученням премії Української кіноакадемії «Золота Дзиґа». Через пандемію церемонія вперше відбувалася онлайн. «Сподіваюсь, так було вперше й востаннє», – зауважила виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух. В ексклюзивному інтерв’ю VGL cinema вона розповіла, скільки було заощаджено на організації церемонії від її переходу в онлайн, чи голосував Зеленський та інші кіноакадеміки в Офісі президента, хто б міг отримати «фешн-Дзиґу» та як доводилося відбиватися від окремих нечестивих поривань накрутити голоси, аби отримати заповітну статуетку.

 

– Церемонія перейшла онлайн. Проте для нас, глядачів, напруження від інтриги під час оголошення переможців зашкалювало так само, як і в минулі роки, коли ми слідкували за церемонією із зали. А як для вас, творця премії: чи поменшало організаційних переживань у зв’язку зі зміною формату?

– Навпаки, переживань було значно більше. Адже на організацію онлайн-церемонії в нас було всього сім тижнів. Зазвичай такі церемонії в офлайні організовуються протягом шести місяців, а в онлайні – три-п’ять місяців. Тож було дуже важко вкластися в такі стислі терміни. Проте в нас була дуже ефективна команда. Ми залучили сценаристів і режисерів телешоу, працювали практично цілодобово й без вихідних. У результаті онлайн-церемонія була дуже цілісною й, головне, було відчуття присутності.

До того ж порадували такі експромти, як під час вручення «Дзиґи» в номінації «Найкращий звук», коли номінант Сергій Степанський зі свого вікна трансляції увірвався у вікно до переможця Бориса Петера. Це був просто чудовий збіг, що їх вікна під час трансляції стояли поруч.

Під час онлайн-червоної-доріжки було безліч кумедних вбрань. Якщо б передбачалася окрема «фешн-Дзиґа» за найефектніший та найприкольніший лук, то кому б ви вручили таку статуетку?

– Коли тривала церемонія, то Ірма Вітовська була просто богинею у своєму блискучому вбранні та елегантному кріслі. Та коли шоу завершилося, то її чоловік виклав у соціальну мережу світлину, на якій видно, що не увійшло в кадр: Ірма в лосинах і капцях, а сам він у шортах.

– У скільки разів дешевше обійшлося проведення церемонії вручення онлайн за її традиційну організацію?

– Приблизно в 2-2,5 раза дешевше. Адже не було кейтерингу, червоної доріжки тощо. Натомість були інші витрати. Наприклад, графіка. Проте ми б не хотіли повертатися до цього формату. Сподіваюся, наступного року ми всі зустрінемося наживо – це приносить більше емоцій та спілкування.

– Як контролювалося онлайн-голосування за «Приз глядацьких симпатій»? Чи доводилося боротися з тими, хто намагався накрутити голоси?

– Ми надзвичайно прискіпливо контролювали процес онлайн-голосування. Як тільки різко підстрибували голоси за той чи інший фільм, то ми відразу зв’язувалися з правовласниками, щоб зрозуміти джерело такої хвилі. Головною рушійною силою в цій номінації були реклама в соціальних мережах і розсилки. Наприклад, голосування за «Я, ти, він, вона» просував фактично лише Євген Кошовий на своїх сторінках у соцмережах. Тому цей фільм і не переміг. Натомість творці деяких інших стрічок активно проплачували рекламу голосування в соцмережах і грамотно вибудовували таргетинг. 

Аудитор виявив буквально декілька випадків, коли за фільми голосували боти, і ми ці голоси відразу анулювали. Голосування відбувалося на сайті газети «Сегодня», де, на жаль, в останній день стався збій і голоси продовжували нараховуватися навіть після того, як воно мало закінчитися. Звичайно, аудитор відрахував усі голоси, що надійшли після дедлайну. Проте певний час на сайті видання всі бачили, що начебто переміг «Заборонений», хоча насправді найбільше голосів до закриття голосування отримав фільм «Крути 1918». Він у результаті й здобув «Дзиґу».

– Багато хто нарікає, що в усіх сферах в нашій країні буяє корупція і схеми. Ми ж впевнені, що Українська кіноакадемія – еталон добропорядності й шляхетності. Чи не траплялися випадки, коли бажання отримати заповітну «Дзиґу» штовхало кіноакадеміків на зговори?

– За чотири роки існування «Дзиґи» ми довели, що вона є абсолютно прозорою. Лише в перший рік існування премії нам намагалися запропонувати гроші, щоб, по суті, купити статуетки. Однак ми одразу відмовили, адже ми в цьому геть не зацікавлені. До того ж наша система голосування налаштована таким чином, що ми – організатори – не можемо вплинути на результати.

– Чи відірвалися цього року від державницьких справ президент Володимир Зеленський, радник президента Сергій Шефір, голова Офісу президента Андрій Єрмак, депутат ВР Павло Сушко та інші наші кіноакадеміки та за сумісництвом можновладці, аби проголосувати за номінантів на «Дзиґу»?

– Зеленський і Шефір уже два роки не голосували за «Дзиґу».

– Тож їх будуть виключати з кіноакадемії?

– Це питання буде розглядати наше правління. А от Єрмак сам вийшов із кіноакадемії. Найбільш активний кіноакадемік з усіх можновладців – це Павло Сушко. Він не тільки голосує по всіх номінаціях, але й дуже активно підтримує нас в інформаційному полі.

.