Трейлери та відео

Вийшов другий трейлер стрічки «Номери»
З’явився офіційний трейлер українського фільму «Атлантида»

Анна Мачух: головна тенденція кіноіндустрії– українскьго кіно в кінотеатрах стає все більше

10.12.2018
об 15:05

12-14 грудня в Києві відбудеться традиційний зимовий кіноринок. Про те, що цього разу очікує на його учасників, про головні теми, які обговорюватимуть представники кіноіндустрії, та про виклики, які існують перед діячами українського кіно, VGL Cinema поговорив з директором українського кіноринку Анною Мачух.
 

– Анно, які тенденції в українській кіноіндустрії зараз переважають на Кіноринку?
– Останнім часом головна тенденція української кіноіндустрії – це те, що українського кіно в кінотеатрах стає все більше, а окремі релізи збирають бокс-офіс на рівні блокбастерів. Цей рік подарував нам нових рекордсменів і показав, що глядачі обирають українські комедії і готові квитком голосувати за своє кіно. Інші жанри ще не користуються таким попитом, але те, коли наш глядач так само достойно оцінить бойовики, драми й трилери власного виробництва, – лише питання часу. У 2018 році на виробництво кіно було виділено майже 1 млрд гривень, а це означає, що наступного року національного контенту буде ще більше.
Слід зазначити, що нагальною залишається проблема недостатньої кількості кінотеатрів, особливо в регіонах. За такої кількості кінотеатрів окупитись у національному прокаті можуть лише фільми з бюджетом, який не перевищує 200 тис. доларів, при цьому вони мають бути успішними. Минулого року було ухвалено Закон України «Про кінематографію», яким передбачається стимуляція будівництва кінотеатрів у містах з чисельністю населення до 250 тис. осіб, але він досі не працює. При цьому є і позитивна тенденція – практично в кожному новозбудованому ТРЦ відкриваються багатозальники. Однак про 1500 залів, які необхідні для нашої кількості населення, говорити ще рано, наразі в нас за різними даними 500 – 520 кінозалів.


– Що саме буде презентовано на Кіноринку цього разу?
– Очікуємо на традиційні презентації дистриб’юторських компаній, проекти кіностудій, а також незалежних українських кіновиробників. Крім того, учасники Кіноринку побачать презентацію Work in progress Одеського кінофестивалю. Технічні та сервісні компанії, що працюють із кінотеатрами, презентують інновації у своїх продуктах, і всі учасники зможуть ознайомитись із новинками в рамках роботи виставки Кіноринку. Кіноринок – це єдина професійна платформа, де двічі на рік можуть зустрітися всі учасники процесу, тож наше головне завдання – якнайширше представити всі компанії та сервіси.


– Які теми стануть головними для обговорення?
– На минулому Зимовому Кіноринку ми обговорювали виклики, з якими зіштовхуються дистриб’ютори, і дійшли висновку, що головний виклик для всіх учасників кінопрокатного процесу – це питання, як працювати з українським контентом. Наразі українських фільмів у прокат виходить усе більше, та далеко не всі продюсери вміють працювати із дистриб’юторами та кінотеатрами, часто коштів на промокампанію не вистачає або вона неефективно розпланована. Більшість кінотеатрів – це приватний бізнес, вони готові працювати із українським контентом, але за умови, що глядач купує квитки на цей контент. Квота 15 % на національний контент учасників ринку не лякає, але залишається відкритим питання про те, як наповнювати цю квоту так, щоб це було вигідно та цікаво всім. На цьому Зимовому Кіноринку ми зосередимося на проблемі прокату українського кіно, зберемо всіх учасників процесу, розглянемо успішні кейси та поговоримо про проблеми.


– Які проблеми існують серед українських діячів кіно? Чому їм варто вчитися?
– Останнім часом бурхливо обговорюється проблема популяризації українського кіно. Співвідношення коштів, що витрачаються на промо та на виробництво, далеке від ефективного. І мова не тільки про рекламу фільмів у прокаті: кількість коштів, що витрачається на фестивалі, заходи за кордоном та на освіту, значно менша, ніж на виробництво. Наразі в Україні освіта у сфері кіновиробництва дуже відстає від світової, немає технічної бази. І якщо це не зміниться – знімати кіно просто буде нікому. Нам не вистачає також спеціалістів, які працюють у суміжних сферах. Фахівців, які можуть якісно розробити ефективну промокампанію фільму, – одиниці, і до них стоїть черга із продюсерів. Так само мало дистриб’юторських компаній, які готові та вміють працювати із національним контентом.
Проблем багато, навіть трьох днів Кіноринку не вистачає на всі презентації проектів та обговорення, багато питань обговорюється в кулуарах. І все це свідчить про розвиток індустрії!


ЮЛІЯ СІНЬКЕВИЧ, генеральний продюсер Одеського міжнародного кінофестивалю:
Найбільш гострою темою залишається проблема прокату національного кіно і того, як зробити його успішним. До цієї дискусії ми запрошуємо представників усіх ланок кіновиробництва, адже прокатний успіх і промо фільму починаються ще на етапі проекту. Ми спробуємо розібратись, як зробити так, щоб національний фільм збирав повні зали, спробуємо зрозуміти, де є підводні камені, як запобігти помилкам та ін. Адже часто українські стрічки, які показують хороші результати на міжнародному ринку та у фестивальному форматі, мають дуже мало глядацьких відвідувань в Україні. Водночас уже є успішні кейси з рекордними для нашої країни бокс-офісами. Є конкретні приклади успіху – відповідно, потрібно розібратися, чому в інших випадках система не працює. Це означає, що в нас назріла предметна розмова, оскільки раніше українські фільми взагалі не розраховували на касу. Звісно, тішить те, що тепер ми можемо обговорювати різне кіно – і авторське, і для широкого глядача. Але в будь-якому випадку слід враховувати, що під кожен формат потрібна своя особлива модель просування. Зимовий Кіноринок стає більш масштабним – раніше він тривав два дні, а зараз уже вдруге відбуватиметься протягом трьох. Його учасниками стають не тільки дистриб'ютори та кінотеатри, компанії з виробництва кінотеатрального обладнання, але й розробники інноваційних програм та оператори і розробники цифрових рішень. При цьому презентується більше українських фільмів – це гарна тенденція.