Трейлери та відео

Вийшов другий трейлер стрічки «Номери»
З’явився офіційний трейлер українського фільму «Атлантида»

Анна Мачух: "Глядач уже показав, що він готовий обирати своє, національне кіно"

05.03.2019
об 12:51

  19 квітня в Києві відбудеться урочиста церемонія вручення Третьої Національної Кінопремії «Золота Дзиґа». VGL cinema  поговорив з виконавчим директором Української кіноакадемії Анною Мачух про Кінопремію, нові номінації та розвиток української кіноіндустрії в цілому.
 

 – Цього року «Золоту Дзиґу» вручатимуть уже втретє. Пригадуючи першу «Дзиґу», які зрушення в Кінопремії та загалом в українському кіно з того часу можете відзначити?
– Українська кіноіндустрія справді значно змінилася за останні 3 роки. Прем’єри українських фільмів відбуваються практичного кожного тижня, релізи вже змагаються один з одним за глядача – і досить успішно! Бокс-офіси національного кіно вже на рівні голлівудських блокбастерів. Кінопремія відбиває стан індустрії в цілому. І якщо у 2017 році було досить легко спрогнозувати переможців, то вже зараз зробити це доволі складно.


– Чи стали цього року критерії відбору фільмів більш жорсткими, з огляду на те що щороку спостерігається зростання не лише кількості, а іякості українських стрічок?
– Критерії майже не змінились: як і раніше, у конкурсі Національної Кінопремії можуть змагатися лише ті ігрові повнометражні фільми, що були в прокаті минулого року, короткометражні ігрові, анімаційні та документальні лише за умови участі в кінофестивалях. Але цього року новообране Правління уточнило правило щодо кінофестивалів: у 2019 році в конкурс проходять лише ті фільми, що брали участь у кінофестивалях з історією існування не менше ніж 5 років та конкурсним журі. Значно складніше стало кіноакадемікам під час голосування, адже фільми дійсно стали більш якісними й обирати переможців серед рівних дедалі важче.

 

– Поговоримо про номінації. У цьому році їх стало більше. З чим це пов`язано? Чи розглядаєте можливість появи нових номінацій і надалі?
– Нові номінації вводяться тоді, коли є потенційні номінанти. Цьогоріч ми ввели дві нові номінації – «Найкращий монтаж» та «Найкраща пісня». Ще кілька років тому пісень до фільмів писали одну-дві на рік, а в 2019-му в нас уже 22 номінанти в довгому списку! Ще кілька номінацій ми довго обговорювали, але немає сенсу запроваджувати їх, коли для номінації є всього одна-дві сильні роботи. Найбільш широкий список номінацій має «Оскар», у майбутньому й «Золота Дзиґа» матиме таку саму кількість. 


– Минулого року точилося багато розмов щодо того, що на участь у Кінопремії не подали стрічку «Сторожова застава» виробництва FILM.UA Group. Цьогоріч ця компанія також не подала на «Дзиґу» свої фільми. Це вже схоже на тенденцію. Як можете це прокоментувати?
– Позиція FILM.UA Group мені абсолютно не зрозуміла. Адже всі вищеназвані фільми мають реальні шанси на перемогу. Проте подавати їх чи ні – це рішення правовласника, на яке ми впливу не маємо. В інтерв’ю Сергія Созановського я зустрічала тезу про те, що, мовляв, уявлення кіностудії про умови Регламенту та правила проведення конкурсу розходяться з їхнім баченням. І коли вони прийдуть до єдиного розуміння з ініціаторами та організаторами, тоді стануть активними учасниками. Нагадаю, що Українська кіноакадемія – це громадська організація, умови конкурсу та членства якої формують самі кіноакадеміки, що є творчими особами, а не організаціями. Регламент затверджують члени Правління, а не організатори. Я, як директор Кіноакадемії, після кожної церемонії закликаю надсилати нам пропозиції та зауваження, усі вони розглядаються на відповідність міжнародним стандартам та виносяться на обговорення Правління, навіть якщо цим стандартам не відповідають. Жодного листа із пропозиціями від працівників студії я не отримувала. Єгор Олесов, який також є членом Правління і був присутнім на засіданні, також не вніс жодної пропозиції, навпаки – він проголосував за всі нововведення, що були запропоновані організаторами. Наголошу, що Кіноакадемія завжди відкрита до пропозицій, і представники FILM.UA Group можуть надати їх у будь-який момент.

 

– За роки існування премії які зміни в розвитку української кіноіндустрії Ви вже помітили? Наскільки «Золота Дзиґа» тримає «в тонусі» вітчизняний кіноринок?
– Наша кіноіндустрія розвивається надзвичайно швидко – раніше ми боролися за кількість, а тепер боремося ще й за якість. Нам, як ініціаторам Кіноакадемії, приємно, що кіноіндустрія її прийняла, наразі в нас 355 членів – усі вони справжні кінопрофесіонали, визнані як в Україні, так і у світі. Члени Кіноакадемії пишуть про участь у ній у своїх біографіях, лауреатів запрошують до Європейської Кіноакадемії. Минулого року багато виробників фільмів запрошували кіноакадеміків на прем’єрні покази. Усе це свідчить про те, що оцінка від колег має неабияке значення для індустрії.

 

– Чим дивуватиме цьогорічна урочиста церемонія нагородження? Хто буде ведучими? Чи готуєте нові цікаві сюрпризи в програмі?
– Ведучими Третьої Кінопремії стануть відома актриса й ведуча Дар’я Трегубова та Олег Панюта – телеведучий каналу «Україна» і ведучий багатьох церемоній відкриття та закриття Одеського міжнародного кінофестивалю. Ми готуємо декілька цікавих музичних номерів, що стануть сюрпризом для гостей церемонії, яка відбудеться 19 квітня в КВЦ «Парковий». Спеціальним гостем церемонії стане Маріон Дерінґ, директорка Європейської Кіноакадемії. Нам надзвичайно приємно, що Європейська Кіноакадемія вже два роки поспіль вітає наших кіноакадеміків. Минулого року відеопривітання передала голова правління Європейської Кіноакадемії Аґнєшка Голланд. Це ще раз говорить про визнання Української кіноакадемії на міжнародному рівні!


– Яка тематика переважає серед поданих на участь у Кінопремії стрічок? На Вашу думку, чи відповідають вони запитам українського глядача?
– Цьогоріч у прокаті було багато комедій та фільмів на гостру соціальну тематику. Український глядач хоче дивитися фільми на свої, зрозумілі тільки українцям теми, сміятись із жартів, які зрозумілі тільки нам. Глядач уже показав, що він готовий обирати своє, національне кіно.


– Попри те що українська кіноіндустрія розвивається все активніше, у нас ще є чимало нагальних проблем, які потрібно вирішувати та викорінювати. Над чим українським кінопрофесіоналам та, зокрема, Українській кіноакадемії потрібно особливо сильно працювати?
– Не хотілося б вживати слово «проблеми» – скоріше, виклики. Це, зокрема, мала кількість кінотеатрів, особливо в невеликих містах. Проблемою залишається піратство – правовласники практично не захищені законодавством і більшість фільмів опиняються на піратських сайтах відразу після прокату, а інколи й до нього. Тому багато хто обирає гру на випередження й викладає свої фільми у вільний доступ на YouTube або на VOD платформах раніше піратів. У нас досі не працює система кеш-рибейтів, а це могло б стимулювати прихід іноземного капіталу в індустрію. Ми досі не стали учасниками фонду «Єврімаж». Але важливо, що все ж робота в кожному із цих напрямків триває, держава виділяє фінансування на розвиток кінематографа, індустрія розвивається.