Трейлери та відео

В український прокат виходить «Озеро диких гусей»
«Гуллівер повертається» в Каннах отримав позитивні відгуки і прикрасив обкладинку Cannes Market

Аліна Горлова: «Реальність – найкращий сценарист»

17.06.2020
об 15:47
Автор: Дар’я Мирошниченко

Вже в понеділок, 22 червня, розпочнеться Marché du Film, який цьогоріч проходитиме онлайн. Під час заходу в рамках секції Cannes Docs представникам найвпливовіших міжнародних фестивалів та сейлз-агенцій презентуватимуть 4 українські документальні проєкти. Серед UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs є й монохромна робота «Поміж війн» режисерки документальних та ігрових фільмів Аліни Горлової. Чотири роки в чотирьох країнах світу відбувалися зйомки двогодинної історії про сім’ю Андрія Сулеймана. В інтерв’ю VGL cinema Аліна Горлова розповіла, з якими складнощами довелося мати справу знімальній групі та про що хотіла сказати своєму глядачеві.

– Аліно, дата релізу фільму «Поміж війн» запланована на цей рік. Скільки часу ви працювали над стрічкою?

– Я працюю над стрічкою вже майже 4 роки – ми подолали довгий шлях. Спочатку це був проєкт короткометражного документального кіно, який виріс у фільм тривалістю дві години. Він знімався в чотирьох країнах.

–  З героєм і його сім’єю познайомилися під час роботи над попередніми своїми фільмами?

– Я знімала фільм «Явних проявів немає» і вже займалася розробкою «Поміж війн». Якраз тривав процес пошуку героя, коли ми зустрілися з Андрієм Сулейманом. Однак знайомство з його родиною розтягнулося в часі, бо через війну його родичі були розкидані світом. Частина живе в Німеччині, частина в Сирії, частина в Іраку, а Андрій з батьками опинився в Україні.

–  З якими нюансами довелося мати справу під час зйомок?

–  Знімальний процес нагадував американські гірки. Іноді все складалося бездоганно, але бувало й таке, що ми не могли зняти якийсь епізод і мали пробувати знову й знову. Основні нюанси полягали в складності доступу до деяких локацій: ми знімали в «сірій» зоні на Донбасі, знімали будівництво мосту в Станиці Луганській, їхали в Ірак і мали потрапити до Сирії, але через повінь не змогли цього зробити. Річка Тигр просто вийшла з берегів та затопила міст. Насамкінець ми все ж таки зняли в Сирії, і це був похорон одного з героїв фільму. Нюансів була ціла купа. Я ніколи не забуду зйомки цього фільму.

– Тема війни у вашій творчості виникла не вперше. Чому саме цей фільм ви вирішили зробити монохромним? Що хотіли підкреслити цим ефектом?

– Так, не перший раз. І я думаю, що маю відійти від цієї теми. Виникло внутрішнє відчуття, що хотілося б зробити паузу. Хоча, зрештою, я не можу сказати, що для мене цей фільм про війну.

Ще на етапі ідеї цей фільм мав бути монохромним, тому що я хочу підкреслити єдиний простір у фільмі, незалежно від того, чи ми перебуваємо в Україні, чи в Сирії, чи в Німеччині. Дуже важливу роль у фільмі відіграють візуальні рими, які чудово підкреслюються монохромним зображенням. Мабуть, я хотіла б сказати, що цей світ – єдиний, війна та мир не існують окремо, а люди – це частина того потоку, який зветься «космос».

– Працюючи над сюжетною лінією «Поміж війн», які висновки ви для себе зробили?

– Що реальність – найкращий сценарист. А ще вона безжальна до твоїх улюблених героїв.

– На який контекст фільму, на вашу думку, має звернути увагу глядач?

– Для мене найважливіше було зробити такий фільм, який би спонукав думати кожного про своє. Маю надію, що в кожній країні, де побачать фільм, у людей виникатимуть свої думки. Так було з моїм минулим фільмом. Для когось це буде стрічка про втрачену Батьківщину, для когось – про машинерію війни та миру, для когось – про глобалізацію та міграцію. Побачимо.

– У контексті участі в UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs вам важливіше поспілкуватися з експертами, які можуть оцінити роботу та дати декілька порад, чи отримати змогу показати фільм усьому світу?

– Однозначно друге. Ми вже на фінальній стадії і хочемо знайти найкраще місце для прем’єри. Фільм завершився і чекає, коли матиме змогу бути побаченим. Я дуже добре це відчуваю.

 

Читайте також:

Інтерв'ю

Анна Паленчук: «Скоро у глядачів буде можливість переглянути художній фільм про Казимира Малевича»

Наступного року за ініціативи продюсерської компанії 435 FILMS в Україні збираються знімати біографічний фільм про художника Казимира Малевича. Як ми повідомляли раніше, режисеркою байопіку стане Дарія Онищенко. Вона також долучилася до написання сценарію у співавторстві з Анною Паленчук, яка є продюсеркою та генеральною директоркою компанії-ініціатора проєкту. Цікаво, що «Малевич» уже потрапив до сценарної лабораторії європейської програми MIDPOINT, де у творців фільму буде можливість порадитися з професіоналами компаній Netflix та HBO. Також у рамках цієї програми стрічка зможе брати участь у міжнародних кіноринках. В інтерв’ю VGL cinema Анна Паленчук розповіла, як народилися ідея біографічної стрічки, хто писатиме саундтрек та про особливості сюжетних ліній майбутнього байопіку.

15.06.2020
об 15:25

Інтерв'ю

Шахрбану Садат: «Я росла у середовищі, де у всіх були промиті мізки»

Режисерка стрічки «Сиротинець», яка до 15 червня доступна в межах проєкту OIFF Flashback, Шахрбану Садат виросла в Ірані, уже будучи біженкою з Афганістану. У великому інтерв'ю для VGL cinema вона розповіла програмному директору Одеського міжнародного кінофестивалю Антельму Відо про пенталогію, до якої входить «Сиротинець», та про власне життя, яке нагадує сюрреальну драму.

10.06.2020
об 16:13

Новини

Мітхун Чакраборті – «танцюрист диско», що став успішним бізнесменом

16 червня відзначає свій 70-річний ювілей відомий індійський актор Мітхун Чакраборті, який знявся у понад 350 кінострічках. У 80-х роках минулого сторіччя в нього були закохані більшість дівчат Радянського союзу.

16.06.2020
об 11:10