Трейлери та відео

Українсько-словацький серіал «Слов’яни» має хороший рейтинг за кордоном
В анімаційної стрічки «Віктор_Робот» з’явився офіційний трейлер

Павло Сушко: «Ми працюємо разом з індустрією і досягнемо спільного результату, який важливий як для галузі, так і для держави»

04.01.2021
об 11:45

В Україні розвивається кіноіндустрія та розширюється ринок, а реформування законодавства крокує в ногу із сучасними викликами. Найважливішим успіхом України зараз стало об’єднання держави та кіногалузі в ініціативах і спільній роботі. Детальніше у своїй статті, написаній спеціально для VGL cinema, розповів голова підкомітету у сфері кінематографу та реклами, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, член Європейської кіноакадемії, член Української кіноакадемії, кінопродюсер Павло Сушко.

 

Кіноіндустрія – одна із галузей креативного сектора, що має дуже динамічний розвиток і є важливою складовою державної інформаційної політики, культурної самоідентифікації громадян і економіки країни. Вже за рік існування підкомітету у сфері кінематографу та реклами Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Верховної Ради України було ухвалено багато важливих законів:

  • впроваджено систему кеш-рибейтів, збільшено їх ставку до 25 % (плюс додатково 5 % за певними критеріями українських складових); 
  • врегульовано створення та діяльність кінокомісій; 
  • Україна приєдналася до системи Єврімаж, що дає реальну можливість нашій країні стати повноправним суб’єктом кінематографічної карти Європи; 
  • впроваджено заходи підтримки креативних індустрій, які особливо постраждали від обмежень, пов’язаних з COVID-19, та їх наслідків;
  • звільнено від ПДВ експорт послуг з виробництва аудіовізуального контенту для іноземних кіновиробників, які знімають свої фільми в Україні; 
  • прийнято в другому читанні законопроєкт про внесення змін до Податкового кодексу України, яким запроваджується знижена ставка ПДВ (7 %) на культурний продукт, серед якого також є і кіно, яке користується такою пільговою ставкою, якщо воно супроводжується спеціальними засобами для перегляду глядачами з порушеннями зору та слуху.

 

Також за нашою участю набула чинності низка підзаконних актів, які реалізовують державну підтримку кінематографії.

Такого ефективного результату досягнуто завдяки спільним ініціативам державних органів і індустрії, які об’єдналися заради того, щоб реформувати галузь.

Попереду ще дуже багато планів щодо осучаснення законодавства, яке необхідне для системного розвитку індустрії.

 

ПАВЛО СУШКО – народний депутат України IX скликання, заступник голови депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ», голова підкомітету у сфері кінематографу та реклами, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, член Європейської кіноакадемії, член Української кіноакадемії, кінопродюсер, член Громадської ради Українського Оскарівського комітету.

 

 

Ухвалений у 2017 році Закон України «Про державну підтримку кінематографії в Україні», який розроблявся ще у 2015 році, – це основоположний спеціальний закон, який регулює систему підтримки галузі. Однак швидкий і динамічний розвиток галузі, сучасних технологій і партнерства з іноземними колегами потребує осучаснення наших нормативних актів.

 

В Україну вже зайшли перші іноземні великі студії, які скористаються системою підтримки у формі кеш-рибейтів. Нашою метою зараз є:

  • зробити систему легкою, гарантованою і найзручнішою для іноземних партнерів, щоб витримати шалену конкуренцію серед інших кінематографічних країн, у яких ця система працює давно і надає великі пільги для іноземних виробників.
  • Ми полегшимо процедури, залишивши головним принципом прозорість механізму, зменшимо зарегульованість, дещо спростимо функції Ради з державної підтримки кінематографії, змістивши центр прийняття рішення безпосередньо на Держкіно, залучаючи Раду кінематографії лише для оцінки культурних критеріїв для отримання додаткової ставки 5 %.
  • Потрібно спростити процедуру підготовки документів для іноземного виробника, надавши змогу місцевим виробникам, які приймають іноземного клієнта, готувати документи й представляти інтереси іноземного виробника.

 

Кіновиробництво – це дуже складний процес. Він залучає безліч компетенцій, товарів, послуг і фрилансерів, які часто є предстаниками малого й мікробізнесу: від незалежних творців і організаторів, послуг пошиття одягу й кейтерингу до купівлі цвяхів для декорацій, реквізиту на базарі. Ця частина витрат є досить суттєвою, але одночасно саме вони є суто кваліфікованими. І їх обмеження в участі розрахунку розміру кеш-рибейту стає невигідним для іноземного виробника в частині економіки проєктів, що є одним з перших факторів вибору країни для зйомок.

Ще однією важливою роботою, яка зараз уже ведеться, є розробка автоматизованої системи подачі документів на отримання кеш-рибейтів. Ми диджиталізуємо ці процедури, впроваджуючи їх в державну систему «Дія», співпрацюючи в цьому питанні з представниками кіноіндустрії, Держкіно і Міністерством цифрової трансформації України. Це дозволить максимально зменшити паперовий документообіг, зробить процес автоматизованим і дуже прозорим.

Розуміючи важливість залучення іноземних інвестицій, ми одночасно маємо на меті багато уваги приділити розвитку національного виробництва, оскільки сильна місцева індустрія з якісними та сучасними проєктами є запорукою розвитку української культури, інформаційної безпеки, інтеграції культурного продукту у світовий аудіовізуальний простір і професійного зростання індустрії, без чого неможливе й нарощування міжнародного партнерства.

Наразі на базі підкомітету створені робочі групи, у рамках яких напрацьовуються концептуальні рішення, законопроєкти та підзаконні нормативні акти.

Система місцевих кеш-рибейтів, яку ми плануємо запровадити в регіонах як для іноземних проєктів, так і для локальних, у співпраці з місцевими кінокомісіями буде стимулювати фільмування не тільки у звичних для кінематографістів Києві, Львові, Одесі, але й дозволить залучити зйомки в кожен куточок країни. Це важливо і для виробників, оскільки проєкти потребують різноманітних локацій, і особливо для регіонів, які вирізняються в нас найрізноматнішою багатою природою і архітектурою, що дає змогу знімати в будь-яких ландшафтах і навіть епохах. Кіно – це досить вартісне виробництво, а отже, витрачаючи кошти в певному регіоні, проєкт робить великий внесок у місцеву економіку, створює робочі місця в регіоні, дає змогу розвивати місцеві суміжні бізнеси, інфраструктуру й туризм.

Однією з найцікавіших і прогресивних ініціатив, яку ми плануємо ввести і яка є новою для України, є введення спільного стимулу для національних фільмів і кінотеатрів. Передбачається запровадити систему своєрідного «рибейту» для кінотеатрів у вигляді виплати державою кінотеатру певного відсотка з продажу квитків на національний фільм у так званий прайм-час. Це дає змогу національному фільму отримати добрий розпис, а кінотеатру – державну фінансову підтримку з таких продажів.

Одним із найважливіших завдань наразі є запуск системи Єдиного електронного квитка. Це важливо як для місцевої галузі в цілому, так і для іноземних релізів. Така система працює в усьому цивілізованому світі й забезпечує прозорість ринку, дозволяє здійснювати аналіз ефективності розподілу державної підтримки, отримувати статистику, аналізувати тенденції і прогнозувати наступні релізи.

 

Повну версію передноворічного номеру VGL cinema читайте тут.

 

Продовжуючи комплексну роботу над змінами до Законів України «Про кінематографію» і «Про державну підтримку кінематографії в Україні», ми і вдосконалюємо їх, і одночасно намагаємося зробити систему сучасною і адаптованою під стрімкий розвиток аудіовізуального простору й технологій, що змінюються й розширюються з геометричною прогресією.

Існуюча зараз система обмежує поширення державної підтримки фільмів і серіалів тільки для кінотеатрального й телевізійного показу. В умовах появи безлічі інших способів доступу до культурного продукту та його монетизації, нових потужних інвестицій, наприклад у VOD, ми також будемо розширювати державну підтримку фільмів і серіалів на VOD.

Для стимулювання виробництва суто комерційного кіно плануємо додати таку форму державної підтримки, як поворотна фінансова підтримка, скільки коштів отримав кіновиробник від держави – стільки й має повернути.

Одночасно вже внесена ініціатива передбачити наступного року підтримку аудіовізуального продукту й на базі Українського культурного фонду. Особливу увагу в цьому питанні потрібно приділити державному фінансуванню девелопменту проєктів, оскільки вкрай важливо підвищувати їх якість і допомагати готувати проєкти для міжнародного ринку.

Однією з найважливіших зараз є робота над створенням оновлених правил проведення конкурсів (пітчингів) для державної підтримки кінематографії. Працюємо над системами оцінювання, правилами роботи експертів, модернізуємо повноваження та функціонування Ради з державної підтримки кінематографії, що допоможе створити систему з чіткими, прозорими та зрозумілими правилами і одночасно дозволить залучати до складу експертів і Ради кінематографії більше професіоналів. Це є запорукою для розвитку кіноіндустрії та ефективності використання державних коштів. Одночасно ми хочемо зробити законодавство прогресивним, яке буде дозволяти легко і швидко адаптовуватися під будь-які термінові виклики і зміни, наприклад, перенісши регулювання правил і вимог до продюсерів і проєктів на рівень підзаконних актів.

Оскільки українська кіноіндустрія вже потужно інтегрувалася в міжнародний професійний світ, приймаючи в Україні великих мейджорів для зйомок та реалізовуючи потужні копродукційні проєкти, багато уваги нам потрібно приділити й освітнім професійним ініціативам, і осучаснити наші кінематографічні термінологічні визначення та професії.

Ми впевнені в тому, що ці реформи нам вдасться запровадити в найкоротші терміни й зробити їх ефективними та якісними, оскільки в нас є найголовніше – ми працюємо разом з індустрією і досягнемо спільного результату, який важливий як для галузі, так і для держави.

Читайте також:

Новини

Рада з державної підтримки кінематографії обрала переможців 14-го пітчингу

Сьогодні, 6 жовтня, відбулося засідання Ради з державної підтримки кінематографії. Під час якого оголосили переможців Чотирнадцятого конкурсного відбору кінопроєктів на державне фінансування. Щоправда за рішенням членів Ради без пальми першості залишилося три анімаційні категорії, а саме «Анімаційні повнометражні фільми (для широкої глядацької аудиторії)»; «Анімаційні повнометражні фільми (авторські)», нагадаємо, у цій категорії приймав участь лише один проєкт - «План Мадагаскар» режисера Івана Орленко; «Ігрові повнометражні для дитячої аудиторії». У решті категорій обрано роботи, які отримають держане фінансування на фільмування.

06.10.2020
об 17:51

Новини

Держкіно-2020: Головні цифри події та плани

Боротьба за фінансування галузі та подолання наслідків впливу пандемії, пітчинги, кешрибейти, електронні прокатні посвідчення, новий сайт, освітні лекції в інтернеті та ютуб-канал з вільним доступом до українських фільмів – державне агентство україни з питань кіно звітує про діяльність у 2020 році не без оптимізму. Було складно, але багато чого вдалося. VGL cinema ознайомилися зі звітом Держкіно, розпитали голову агентства та її заступників про головні досягнення року, що минає, та пріоритети в роботі на 2021-й.

31.12.2020
об 15:26

Новини

Держкіно та Українська Кіноасоціація запрошують долучитися до лондонської виставки FOCUS

15 – 17 грудня вже вшосте відбуватиметься міжнародний захід для професійної кіноспільноти – виставка FOCUS DIGITAL. З 2018 року Україна є постійним учасником цієї події.

09.12.2020
об 12:19

Інтерв'ю

Валентин Васянович: «Питання збереження державної підтримки для кіно найактуальніше»

До виходу на екрани українських кінотеатрів фільм «Атлантида» Валентина Васяновича вже взяв участь у півсотні кінофестивалів у різних куточках світу та отримав приз на кінофестивалі у Венеції, а ще стрічка боротиметься за «Оскар». Понад десяток кінофорумів ще чекають стрічку попереду. Про перепустку на фестивалі класу А, очікування від прокату «Атлантиди» на батьківщині, нового українського героя, документальний підхід до фільмування, нову стрічку «Відблиск» і головні виклики для кіногалузі режисер розповів у ексклюзивному інтерв’ю VGL cinema.

24.09.2020
об 14:47