Трейлери та відео

Навесні кінотеатри покажуть історію першого гангстера-міленіала
У «Жовтні» розпочався «Кіноклуб італійської класики»

Безнадійно закоханий у кінематограф Франсуа Трюффо

06.02.2021
об 12:12
Автор: Daniela Gilmore

Співпраця з Жан-Люком Годаром та безліч статей для журналу Базена «Cahiers du cinéma», який дав поштовх для зародження мрій в одних читачів та розвиток ідей в інших. Здається, що ще з самого 6 лютого 1932 року, коли народився видатний французький режисер та один із засновників «нової хвилі», якого звали ніяк інакше як Франсуа Трюффо не мав іншого призначення у цьому світі як жити, любити і творити лише в ім’я мистецтва кіно, а сам ніколи не противився такій долі, а лише радів їй.

 

 

У наші дні вже давно звикли, що на тиждень виходить добрий десяток фільмів у прокат та постійно поповнюються онлайн-платформи, навіть у період пандемії. Однак у часи розквіту кар’єри молодого режисера сказати, що все було інакше було б недостатньо, але для порівняння можна згадати, що він за усе своє життя встиг створити близько 30 фільмів не тільки у якості режисера, а й сценариста, продюсера і навіть актора, що можна вважати доволі вагомим творчим доробком для будь-яких часів та епох.

 


Так одним із неочікуваних проєктів Трюффо став його фільм, де він з’явився у якості вченого Клода Лакомба. За сценарієм Стивена Спилберга, Клод очолював дослідницьку групу вчених, які мали б дізнатися та зрозуміти, що сталось у мексиканській пустелі Сонора, де з нізвідки з’явилась ескадрилья літаків без екіпажу. Стрічка хоч і не так відома у наших широтах, але все ж таки мала свого часу значний вплив на массову культуру, отримавши продовження свого існування в коротких посиланнях на «5 вітальних нот», які створювало НЛО. Таким же свідченням успішності можна вважати незліченну кількість номінацій і нагород практично кожного, хто був причетний до створення фільму. Так, сам Франсуа Трюффо, зробивши гарний вибір стрічки для нової проби свого акторського хисту, отримав номінацію на BAFTA за найкращу чоловічу роль другого плану. Тому й контакт людини з чимось надприроднім у вигляді інопланетян стався не лише у межах сюжету, але й у реальному житті простого актора з надзвичайним у вигляді мистецтва кіно.

 


Однак все ж таки його дебютною роботою у якості актора була його роль у власному ж фільмі «Американська ніч», який можна було б описати лише сказавши, що це квінтесенція любові до кінематографу. Стрічка розповідає про те, що найбільш близьке Трюффо – про зйомки чергової кінокартини. Сам же творець з’являється у звичному йому образі режисера, як за камерою, так і перед нею. За сюжетом він знімає стрічку під назвою «Зустрічайте Памелу», а робочий процес триває цілих 6 тижнів. І як це буває завжди, через досить різні характери та бачення світу його знімальна група встигає створити не лише один витвір мистецтва, але й безліч конфліктних ситуацій. Можна сказати, що це історія про реальні будні людей, які творять кіно. Проте не можна забувати, що його знімає безнадійно закоханий у мистецтво Трюффо, який об’єднує усіх створених ним героїв однією, але важливою рисою – вони люблять свою справу і ладні зробити усе, щоб створити гідний уваги та гордості фільм.

 


Так чи інакше, не важливо чи знімав Франсуа Трюффо, чи сам знімався, він робив це з такою відданістю та безмежною любов’ю, яку навряд чи можна описати словами. Проте її завжди можна побачити у творіннях цього блискучого режисера, а іноді навіть неочікувано для себе перейняти її, але вже на все життя.

Читайте також:

Статті

3 філософські фільми від революціонера французького кінематографу

Жан-Люк Годар кинув виклик класичному Голлівуду та типовому французькому кінематографу. Для зйомок деяких сцен він вривався до Лувру разом з акторами, не зважаючи на думку оточуючих точнісінько, як у світ кіномистецтва у 60-х роках XX століття. Жан-Люк Годар сьогодні святкує своє 90-річчя і ні на хвилину не зупиняється у своїй творчій діяльності, вдихаючи життя у кожного героя на заповнених чорнилом сторінках, перетворюючи його на реальну особистість зі своїми історією, думками та переживаннями. Його жага до життя, яка притаманна і більшості з учасників подій, вигаданих теж ним, з кожною секундою наповнює глядача. Ми пропонуємо і вам надихнутися роботами найвпливовішого режисера нової французької хвилі, переглянувши будь-яку з його стрічок, що палають любов’ю до людського буття та самого кіно.

03.12.2020
об 19:45

Новини

КіноКалендар: 10 фактів про фільм Чальза Чапліна «Нові часи»

5 лютого 1936 року в Нью-Йорку відбулася світова прем'єра останнього німого фільму Чарльза Чапліна «Нові часи». За задумом Чапліна стрічка повинна була показати небезпеку від зростаючої індустріалізації суспільства та тяжке становище простих робітників, змушених під час Великої депресії братися за будь-яку роботу.

05.02.2021
об 11:33

Новини

Баланс між звичкою і спонтанністю: Добірка фільмів Майкла Манна

Його батько був українським емігрантом, а мати – звичайною дівчиною з Чикаго. Сам він цікавився багатьма речами, особливо геологією, історією та архітектурою. Проте після перегляду стрічки Стенлі Кубрика «Доктор Стрейнджлав» життя молодого Майкла Манна змінилось назавжди. Сьогодні режисер святкує свій 74 день народження, а нам залишається лише насолоджуватись його найкращими роботами, які він створив після того щасливого доленосного випадку.

05.02.2021
об 17:28

Новини

Великобританія витратила на виробництво телевізійних фільмів на 21% менше порівняно з 2019 роком

У першому офіційному огляді впливу пандемії на виробництво фільмів для телебачення у Великобританії, Британський інститут кіно визначив, що витрати на створення стрічок перевищили 2,84 млрд. фунтів стерлінгів (3,9 млрд. доларів США) у 2020 році, що на 21% менше, ніж у 2019 році.

05.02.2021
об 18:35