Трейлери та відео

Скоро в кіно: «Пофарбоване пташеня» вийде в український прокат у грудні
Частину бокс-офісу «Номерів» спрямують на благодійність

Тренди ТБ: Наскільки стрімінговий сервіс є перспективним

12.11.2020
об 18:45

На початку 2020-го в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбувся значний зріст загальної тривалості переглядів контенту на стрімінгових платформах. Які висновки можна зробити з мови чисел аналізували експерти на міжнародній конференції asi Virtual Conference.

На початку листопада відбулась щорічна міжнародна конференція asi Virtual Conference, присвячена ключовим подіям у сфері медіа, реклами та маркетингу. Окрему панельну дискусію присвятили питанням розвитку VOD-послуг, охоплення SVOD-сервісів, можливості створення збалансованої бізнес-моделі за участі лінійного телебачення та VOD-послуг. Тобто, обговорювали досвід та перспективи стрімінгового відео у нинішній загальній світовій ситуації.

Згідно досліджень, у 2020 році констатували, що найчастіше люди, переглядаючи потокові відео користуються послугами стрімінгових сервісів. Така тенденція активно розвивається в Європі та дещо повільніше в інших країнах. Компанія Kantar запропонувала своє дослідження-доповідь на прикладі Норвегії, включаючи аналіз інших країн.

Якщо говорити коротко, про представлений аналіз загального споживання медіа у Норвегії, то можна сказати, що на початку 2020 року відбувся значний ріст загальної тривалості переглядів потокового відео зі стрімінгових платформ у порівнянні з минулим роком. Важливо зазначити, що у аналогічних періодах, починаючи з 2009 року такого росту не спостерыгалося, хоча майже 100% країни за цей період вважається діджиталізовані. Наразі загальний час перегляду зріс на 6% вперше з часів 2009 року; показники дивлення лінійного телебачення зменшились у порівнянні з минулим роком.

Також можна сказати, що до активних переглядів залучені всі типи екранів – від ТВ до смартфона. Аналізуючи онлайн-споживання контенту VOD-сервісів, на різних пристроях, у порівнянні 2019-2020 рр., можна простежити тенденцію активного залучення всіх типів екранів. Однак найбільш стрімко зростає тривалість перегляду на телевізорах, під’єднаних до інтернет: з 16 хвилин у 2019 до 26 хвилин у 2020, або +62%. Приріст на інших екранах становить лише від 27% до 44%.

При цьому, необхідно зважати на те, що цей ріст відбувається на різних екранах для різного типу контенту. У Норвегії найбільший ріст споживання отримали короткі відео через YouTube на мобільних пристроях, натомість повнометражні фільми та ігри залишились прерогативою інших типів екранів.

В рамках доповіді констатується системний ріст перегляду телевізійного контенту через VOD та B-VOD сервіси. 59% глядачів зі Штатів, Франції, Англії, Бразилії та Китаю використовують B-VOD та VOD сервіси незалежно від того безкоштовні вони чи платні. 48% з цих споживачів підписуються на сервіси виключно через контент, а не провайдера послуги чи тип екрану.

Таким чином, контент залишається одним із найбільш визначальних критеріїв для залучення споживача. Отже, стрімінгові сервіси, що виробляють власний контент, можуть самостійно визначати контекст та зміст контенту для залучення лояльних глядачів. В рамках доповіді презентували один із ключових висновків: незважаючи на різкий підйом у використанні стрімінгових сервісів, все ж перспективний ріст отримує саме онлайн телебачення через B-VOD.

Показовим став приклад Норвегії, де Netflix отримав значну перевагу у 3 кварталі 2019 року, надалі - перегляди фактично залишилось статичним, натомість, загальний показник B-VOD системно зростав. Однією з передумов, що сприяли зниженню зацікавленості споживача в платформі Netflix, стало публічне оголошення про зупинення виготовлення/зйомок нового контенту.

Стрімінговим сервісам, що є виробниками контенту, небхідно зважати не лише на зовнішні фактори (наприклад, Covid-19) чи спосіб поширення контенту, а безпосередньо на сам контент та залученість споживача до дивлення. Красномовним у цьому контексті став приклад HBO Nordic. В період локдауну зумовленого Covid-19 HBO Nordic отримав стабільний приріст підписників (у 2020 року), але найбільший ріст забезпечив саме контент – прем’єра серії «Гра престолів» (у 2019 року).

Фактично, період, коли споживач вимушений був перебувати дома – відбувався ріст дивлення, якого ніхто не очікував та не прогнозував. Це забезпечило стабільне залучення споживача лише в перші місяці. Такий показник абсолютно не гарантує аналогічного росту в 2021 році, окрім того наразі можна констатувати лише зниження залучення споживача до стрімінгових сервісів.

Аналізуючи спільні дані споживання контенту в Норвегії, Фінляндії та Великобританії за вересень 2020 року можна зробити висновок, що споживач у переважній більшості випадків керується власним переконанням та віддає перевагу лише одному із способів отримання контенту. Це зумовлюється можливістю VOD-сервісів забезпечити споживача новим контентом та прийнятною ціною на підписки.

Цікавим є залучення рекламодавця і діджиталізація реклами та співпраця зі стрімінговими сервісами, зокрема, проаналізовано дані США (дослідження Group M). Зріст діджитал-реклами стрімко розпочався з 2017 року та, за прогнозами, продовжуватиме рости у відсотковому співвідношенні. Так, у 2018-му це було 44 %, у 2019-му – 48% та у 2020-му – 52%.

Визначним фактом є те, що великі бренди продовжують інвестувати рекламні бюджети в телебачення та супутні сервіси. Так, у 2019 було вкладено - 2,5 млрд, і понад 1 млрд – в перші 7 місяців 2020 року. Таке інвестування прямо залежить від обраної брендами бізнес-стратегії інвестицій на період пандемії.

Проаналізувавши досвід споживання стрімінгових відео, а також онлайн-телебачення, можна зробити наступні загальні висновки:

•  Споживач надає перевагу змісту, тобто контенту. За рахунок долучення якісного контету збільшується і загальний показник дивлення аудиторії.

•  З метою виявлення потреб аудиторії та споживання вагомого значення набуває телевізійне вимірювання на всіх 4 екранах (телевізор, ПК, планшет та смартфон), а також вимірювання інших платформ подання контенту. Це дозволить якісно прослідковувати міграцію переглядів споживача, а відтак – забезпечити створення належної та ефективної бізнес-моделі.

•  Визначаючи рейтинги та ціноутворення медіа повинні орієнтуватись на реальний консолідований показний дивлення аудиторії на всіх типах екрана.

•  Стратегія медіакомпаній передбачає формування змішаних бізнес-моделей постачання контенту споживачу, що дозволяє забезпечити стабільне залучення аудиторії. Стрімінгові сервіси та платформи, як постачальники контенту, повинні долучатись до телевізійного як лінійного, так і онлайн-мовлення та мати можливість реагувати на зміну поведінки аудиторії, щоб забезпечити медіапланування на основі сукупного показника залучення аудиторії.

  

Джерело: Індустріальний Телевізійний Комітет

Читайте також:

Новини

Віталіна Біблів: «Кожен актор та акторка знайде свою роль»

У 2021 році українці зможуть побачити продовження улюбленого ситкому «Будиночок на щастя», а поки триває фільмування проєкту виконавиця ролі Люби – акторка Віталіна Біблів у перервах між сценами розповіла, як ставиться до кастингів та самопроб.

11.11.2020
об 15:15

Новини

Сильні та харизматичні: Що об’єднує Демі Мур та Леонардо Ді Капріо?

Можна довго розмірковувати над тим, як впливає на людину її дата народження чи зодіакальне сузір’я та відслідковувати схожі риси у тих в кого, вони збігаються. Всі ці закономірності завжди намагались знайти у сьогоднішніх іменинників Леонардо Ді Капріо та Демі Мур. Їх називали найдосвідченішими в любовних питаннях: вона здатна закохати у себе з першого погляду і назавжди; а він – один з найбажаніших холостяків Голлівуду, який чарує публіку не тільки бездонними блакитними очами, а й блискучою грою та незабутніми ролями. Двадцять років тому їм навіть приписували роман. Але об’єднує їх дещо більше та значуще – робота з улюбленцем Канн та 4-кратним номінантом на «Оскар» Рідлі Скоттом. Якими ж цих двох акторів побачив режисер у своїх різних за значенням для власної кар’єри та популярністю в аудиторії стрічках?

11.11.2020
об 12:37

Новини

Тенденції часу: В Україні пройде хакатон для популяризації контенту

Мета заходу – створити стримінгову платформу світового рівня та прискорити створення вітчизняних онлайн-кінотеатрів.

12.11.2020
об 17:51