Трейлери та відео

З’явився фінальний трейлер стрічки «Безславні кріпаки»
Новий мультфільм від Disney: Магія, довіра та дракони

Сергій Лавренюк: «У справах необхідно застосовувати нові підходи»

28.09.2020
об 14:52
Автор: Дар’я Мирошниченко

Осінь після весняного карантину кінокомпанія Solar Media Entertainment розпочала на знімальному майданчику. Наразі український кіновиробник займається фільмуванням відразу двох своїх копродукційних проєктів: повнометражного містичного трилера EGREGOR та 10-серійної історичної драми «Кава з кардамоном». Також кінокомпанія готується до світової прем’єри психологічного трилера Let It Snow. Варто зауважити, що права на цей фільм придбав найбільший у світі американський дистриб’ютор Lionsgate через свою компанію Grindstone Entertainment. Згодом Solar Media Entertainment уклала низку нових дистриб’юційних угод. Так, дебютну повнометражну стрічку режисера Станіслава Капралова придбали Великобританія, Австралія, Латинська Америка, Канада, Грузія, Польща, Південна Корея, Японія, Греція, Сінгапур, країни Близького Сходу, Африки та екс-Югославії. В інтерв’ю VGL cinema продюсер, бізнесмен, член Європейської кіноакадемії та Асоціації кіноіндустрії України, засновник компанії Solar Media Entertainment Сергій Лавренюк розповів про українську прем’єру Let It Snow, про те, чому довелося змінити режисера трилера EGREGOR, чому у виробництві серіалу «Кава з кардамоном» він здебільшого довіряє жінкам, а також про трансформації в підходах до  роботи після самоізоляції.

 

– Сергію, у рамках 49-го КМКФ «Молодість» відбувся спеціальний закритий показ психологічного трилера Let It Snow, наприкінці вересня на фільм чекає світова прем'єра. Коли він вийде в український прокат?

 

– Сподіваюся, що наступного року взимку, оскільки це різдвяна історія. Коли ми знімали фільм, то не думали, що у світі відбуватимуться такі події. Ніхто не міг передбачити пандемії. Наразі лишається тільки чекати на якомога швидше поліпшення ситуації у сфері кінотеатральної дистриб'юції та збільшення відсотка повернення глядача до кінотеатрів. Маємо оптимістичні надії на зимовий період, проте в сучасних умовах планувати щось складно. Наразі в нас є лише прогнози, і для нас вони невтішні. Наприклад, за останньою інформацією, яка мені траплялася, глядач повернеться в кінотеатри лише в середині 2021 року, і то лише половина, якщо порівнювати з аналогічним періодом до карантину. Однак статистика оновлюється майже щодня, тож будемо вірити, що ситуація стабілізується раніше.

 

– Жанрове кіно від вітчизняних режисерів українськими глядачами сприймається зі скепсисом. Як гадаєте, Let It Snow зможе обійти в прокаті голлівудські трилери?

 

– Міжнародні продажі Let It Snow свідчать про те, що світ зацікавився нашою стрічкою. Якщо продукт якісний, то немає значення, звідки режисер. Особливо для такого універсального жанру, як трилер. Особисто в мене немає жодних упереджень щодо прокату. До того ж в останні декілька років ми  спостерігаємо розвиток не дуже «кінематографічних» країн завдяки популяризації стримінгових платформ. Світ змінюється, і ми рухаємося в дусі часу.

 

– Коли ви бралися за цей проєкт, то відразу знімали його для світового ринку та міжнародних онлайн-платформ. Чому не робили ставок на кінотеатри? І чи є у вас прогнози щодо бокс-офісу в Україні?

 

– Насправді, ми розраховували на кінотеатральний реліз, і в деяких країнах на сьогодні ці домовленості підтверджено. Наприклад, у Грузії, Сінгапурі та в Азії Let It Snow показуватимуть у кінотеатрах. У США фільм представлять на VOD-платформах. Про бокс-офіс в Україні складно щось говорити. Ми плануємо прокат, як я уже зазначив, згідно з прогнозами щодо відвідуваності кінотеатрів. Якими темпами це відбуватиметься – ніхто не розуміє. Світ кіно вперше опинився в такому колапсі. Голлівудські студії зараз постійно відтерміновують заплановані релізи.  Половина з них взагалі не вийшла або й не вийде в прокат, як, наприклад, «Мулан». Студія-виробник вирішила презентувати його тільки на Disney+. Щоправда, керівництво компанії пішло й на певний компроміс, вирішивши показати фільм на великих екранах у тих країнах, де немає цієї платформи.

 

– Ваша співпраця зі Станіславом Капраловим триває. Наразі це новий проєкт – EGREGOR, хоча ви починали фільмувати цей містичний трилер з іншим режисером.

 

– Так, ми відновили фільмування EGREGOR'у, яке довелося зупинити на два роки. Спочатку в нас відбулася зміна сторін копродукції, потім режисера, після цього вносили правки в сценарій… Навесні мали поновити процес виробництва, але карантин змінив наші плани. Наразі в нас теж є певні виклики, адже в історії знімаються іноземні актори. Однак і досі не всі кордони відкриті, тож це додає перешкод у виробництві. Наша головна зірка – Омрі Роуз. На Let It Snow він працював співсценаристом, але насправді Омрі американський актор. У його творчому доробку – «Ліга справедливості» та «Непокора». Його партнеркою по фільму є Олена Лавренюк, ще одну жіночу роль, досить несподівану для себе, виконує відома модель Валерія Карман. В її акторській діяльності участь у EGREGOR'і стане другою роботою, перша – фільм «Маяк» з Віллемом Дефо і Робертом Паттінсоном. Також у нас задіяні відомі польські актори: Даніель Ольбрихський, який грав у стрічці «Вогнем і мечем» і є найулюбленішим актором режисерів Анджея Вайди та Кшиштофа Зануссі, а також Анджей Зелінський, відомий своїми ролями в серіалі «Ватага» виробництва HBO та фільмі «Піаніст» Романа Полянського.

– Головна інтрига – зміна режисера EGREGOR'у. Чому довелося вдатися до такого ходу?

 

– Попередній режисер Любомир Левицький мав їхати на проєкт в Америку, він фізично не міг зняти фільм у ті терміни, які в нас були встановлені. Тож ми домовилися з Любомиром, що він передасть EGREGOR своєму молодому колезі. Незважаючи на це, у трилері простежуватиметься рука Любомира.

 

– У Любомира та Стаса є спільні риси в роботі?

 

– Спільне в них те, що вони орієнтуються на комерційний західний продукт. Обидва режисери налаштовані робити західну картинку. Очевидно, що в українських фільмів є своя візуальна специфіка, але в нас виробляють не так багато суто комерційних фільмів, які розраховані на міжнародний прокат.

 

– Продовжуючи тему візуальної складової: після виходу тизера «Кава з кардамоном» багато хто відзначив якість картинки. Це відео знімав Станіслав Капралов, і було б логічно, якби він продовжив працювати над проєктом як режисер, але ви вирішили віддати серіал Марині Степанській. Чому?

 

– По-перше, у Стаса накладалися графіки одного проєкту з іншим. Подруге, я думаю, що це не зовсім його фільм. «Кава з кардамоном» – це історично-романтична костюмована сага, й очевидно, що це жіноча історія. Власне, тому шоуранером цього серіалу є Олена Лавренюк, яка до того ж виконує головну роль. Олена із самого початку роботи над проєктом займалася девелопментом та розвитком сюжетних ліній. Багато працювала з авторкою книги «Мелодія кави у тональності кардамону» Наталією Гурницькою, адже наш серіал є екранізацію цього твору. Адаптація книги у сценарій тривала понад два роки. Загалом компанія Solar Media займається цим проєктом чотири роки.

 

– Сергію, ви працюєте в напрямку популяризації українського кіно на міжнародному ринку. Наразі копродукція – це єдиний шлях, щоб за кордоном на нас почали звертати увагу?

 

– Ні, якщо говорити суто про фестивальне кіно – успіх вітчизняних стрічок очевидний і без копродукції. Це був чистий національний продукт без фінансування чи продюсування з боку інших країн. Однак у таких випадках багато залежить від сейлз-агентів і кінофестивальних відбірників. Також успіх цих фільмів на міжнародних кінофестивалях – це ще й добре виконана робота продюсерів, яким вдалося переконати іноземних колег.

 

– Кіноіндустрія після пандемії вже оживає?

 

– В Україні виробництво поволі оживає, але радше всупереч, ніж завдяки. Просто наші люди не можуть стільки часу сидіти без роботи. До того ж фінансування не є збалансованим, у сенсі того, що мало відбутися два пітчинги, а по суті був один. Люди скучили за процесом і хочуть фільмувати. Питання в іншому: що буде з фінальним продуктом? Де його можна буде продавати, показувати, і взагалі, як зміниться кіноіндустрія після пандемії? Очевидно, вона зазнає трансформацій в контексті дистриб'юції, каналів збуту та переглядів.

 

– Темпи виробництва контенту пришвидшаться?

 

– Найімовірніше, зменшаться бюджети. Думаю, Голлівуд менше ризикуватиме й на нього чекає розшарування, тобто залишаться великі проєкти, такі як «Месники», DC, Marvel, Disney, де бюджет не менший ніж 100 – 200 млн дол. Мені здається, найбільше постраждає середня ланка – фільми з бюджетом середнього рівня мають великі ризики. Мегабюджетне кіно працює і збирає солідний бокс-офіс. У малобюджетного кіно ризики пропорційні сумам, тож з ним нічого не станеться.

 

– Ви людина бізнесу, а значить, звикли будувати стратегії та рухатися чітким курсом. Весна 2020 року показала, що не все можна спланувати та спрогнозувати. Як змінилися ваші підходи в роботі? Ви стали більш гнучким у справах чи ще більш вибагливим до партнерів?

 

– Пандемія дала людству зрозуміти, що сьогодні вже треба жити по-іншому. Реальність привчає нас не будувати довгострокових планів. Такі стратегії в сучасних умовах нездійсненні. Натомість треба зосереджуватися на короткостроковому плануванні. Ось, наприклад, ми знімаємо EGREGOR і не знаємо, чи всі актори зможуть приїхати на свої зміни, адже пандемія вплинула на можливості пересування. У цьому процесі нам доводиться приймати швидкі рішення. Таким чином у нас змінилося вже чотири польських актори. Сьогодні є одна ситуація, а що буде завтра – побачимо.

– Як же тоді прораховувати бюджети фільмів, якщо не зрозуміло, скільки триватиме фільмування й чи зможе себе окупити проєкт?

 

– Якщо брати наші проєкти, то це ті фільми, які були в девелепменті протягом останніх 3-4 років. Щодо проєктів на перспективу, ми беремося за нові ідеї. Моя особиста думка: чекати на краще треба не пасивно, а роблячи певні роки назустріч цьому моментові. Потрібно шукати можливості, боротися з викликами. Якщо світ змінюється, то й у справах необхідно застосовувати нові підходи, і це неодмінно дасть результат.

 

– Пандемія відкрила якісь перспективи для України у світі?

 

– Ні, скоріше сталося скорочення можливостей країни. Так, є думка, що подібні ситуації відкривають нові можливості, але наразі я не бачу перспектив для України в сенсі кінематографу. Співробітництво із західними компаніями – європейськими та американськими, хоч і відбувається, але є суттєва проблема з акторами та їхнім страхуванням. На сьогодні важко підписати контракт з американським актором, якщо він є членом/членкинею Акторської гільдії або профспілок. У таких випадках обов’язково потрібне страхування, а воно забороняє в умовах пандемії їхати в країну, яка для них не надто відома. Також у порядку страхування в подібних випадках є пункт про щеплення, яке неможливо зробити, бо немає вакцини, тому великі проєкти за участю Голлівуду чекають свого часу.

Читайте також:

Новини

Микита Лиськов: «Українське кіно асоціюється в мене з птахом феніксом»

У минулому році режисер анімаційного кіно Микита Лиськов став переможцем кінофестивалю «Відкрита ніч. Дубль 22». В прийдешньому заході він учасник ретроспективи та член журі. У бліц-інтерв’ю для організаторів «Відкритої ночі. Дубль 23» Микита Лиськов розповів про те, що з ним трапилось на карантині та візуалізував українське кіно кінця 90-х – початку 00-х років.

07.08.2020
об 12:12

Інтерв'ю

Юрій Горбунов: «Сценарії останніх серій «Великих Вуйок» затверджували в Zoom’і»

Тиждень тому на телеканалі «1+1» проходив телемарафон «Ти не один» на підтримку лікарів. За час ефіру на екрані з’явилися майже всі ведучі національного каналу. Серед них був і Юрій Горбунов. Ми вирішили поцікавитися у ведучого, актора та креативного продюсера, як карантин вплинув на роботу над другим сезоном серіалу «Великі Вуйки» та чи не надихнула самоізоляція на створення третьої частини «Скаженого весілля».

27.05.2020
об 13:07

Новини

Любомир Левицький про порятунок Черчилля та секрети кіновиробництва

«Капітан Україна» – так називатиметься новий фільм режисера Любомира Левицького. У його амбітних планах – поставити рекордний бокс-офіс у 100 млн грн та привернути увагу до українського продукту з боку голлівудських студій. Історію про вітчизняного супергероя можна буде побачити в кінотеатрах восени 2021-го. А паралельно з роботою над девелопментом проєкту режисер створив влог, де не лише знайомить зі створенням фільму, але й на власному досвіді та аналізі американських принципів кіновиробництва розповідає про те, як втілити кіномрію в життя. VGL cinema ексклюзивно дізнався, про що буде «Капітан Україна» та про практичні поради зі створення фільму: з чого почати роботу, де шукати інвесторів, чим їх зацікавити та, зрештою, як досягти результату.

23.07.2020
об 12:23

Інтерв'ю

Михайло Іллєнко: «Викласти весь архів «Відкритої ночі» у загальний доступ неможливо, але нам під силу зробити дещо цікавіше»

Один клік – і повне занурення у віртуальний космос. Пливучи зоряним небом, розглядаємо зображення навколо себе, поринаємо у сферичні відео. У них прихильники кінофестивалю «Відкрита ніч» впізнають сюжети стрічок, які точно бачили в різні роки, сидячи просто неба та насолоджуючись коротким метром режисерів, які попри юний вік подають великі надії. Сьогодні ми знаємо, що колишні дебютанти виправдали очікування й продовжують фільмувати та отримувати визнання від журі кінофестивалів по всьому світу. Однак перший свій кіноприз вони отримали саме на «відкритій ночі», яка нині вирішила розширити свої горизонти й підкорити онлайн-всесвіт з новим проєктом «Відкрита ніч. Зоряний прискорювач». Звісно, VGL сinema не міг оминути увагою інновації, тож з перших вуст автора «Зоряного прискорювача», режисера та ініціатора кінофестивалю для студентів-режисерів Михайла Іллєнка ми дізналися, як народилася така цікава ідея, як вона працюватиме на практиці та епізоди яких фільмів побачимо у віртуальному світі «Відкритої ночі».

25.09.2020
об 12:40