Трейлери та відео

Прем’єра міжнародного трейлера та постер фільму «Носоріг» Олега Сенцова
Скоро в кіно: Українська комедія-квест «Де гроші»

Сергій Лавренюк: «Ми обрали спосіб комунікації зі світом через жанр, зрозумілий кожному»

16.08.2021
об 12:12
Автор: Дар'я Мирошниченко

Вимушені довгі відпустки у 2020 році в креативній індустрії не могли пройти безрезультатно. Тож 2021-й – як затишшя перед буревієм. Ось і Cергій Лавренюк, повернувшись із 74-го Каннського кінофестивалю, підтверджує наші здогадки. Його компанія на 2022 рік готується до старту знімального періоду п’яти нових проєктів. В інтерв’ю VGL cinema продюсер, бізнесмен, член Європейської кіноакадемії та Асоціації кіноіндустрії України, засновник компанії Solar Media Еntertainment Сергій Лавренюк розповів, які заходи відвідував у Каннах, яких результатів вдалося досягти завдяки цьому відрядженню у Францію та про амбіції на 2023 рік.

 

– Сергію, ви нещодавно повернулися з Каннського кінофестивалю. Чим запам’ятається цьогорічна подія?

– 74-й фестиваль здебільшого був присвячений конкурсній програмі. Вона цьогоріч надзвичайно сильна, бо, по суті, складалася з фільмів двох останніх років. У художньому сенсі фестиваль був дуже цікавим. Менш жвавим виявився Кіноринок Le Marché du film. Серед учасників більше кіношників, що мають стосунок безпосередньо до фестивалю. Уперше за останні 15 років учасники Le Marché du film мали можливість ходити після обіду на кіносеанси, бо цього року індустрія світового кіно була представлена доволі слабо. Не всі павільйони були зайняті, людей було значно менше, ніж у попередні роки. Думаю, ситуація з пандемією досі дуже впливає на можливість відвідати Канни. До речі, на самому фестивалі все було чітко організовано: учасники проходили ПЛР-тести кожні 48 годин, контроль за якими здійснювався на вході до кінозали.

 

– Solar Media Entertianment вдалося досягти якихось результатів під час поїздки?

– Основним результатом і метою нашого візиту був препродакшн мітинг художнього фільму «Бабин Яр». Ми зустрічалися вже немаленькою групою представників різних країн, які нині працюють над девелопментом. Сподіваємося, розпочнемо його знімати наступного року. Приємно було почути від генерального директора Каннського кінофестивалю Тьєррі Фремо, що наш художній фільм про Бабин Яр обов’язково потрапить до програми фестивалю у 2023 році. Хочеться вірити, що так воно й буде. Отже, ми зустрілися з нашою командою, яка вже складається з представників таких країн, як Україна, Нідерланди, Франція, Німеччина, Польща. Окрім цього, звичайно, ми відвідали український павільйон, закріпили наші давні контакти та зустрілися з іспанськими колегами з Latido Films, що зацікавлені одним із наших проєктів та будуть його дистриб’ютором у Європі.

– Документальну стрічку Сергія Лозниці «Бабин Яр. Контекст» нагороджено спеціальним призом журі премії «Золоте око» 60-го ювілейного Каннського Тижня критики. Чи використовуватимуться матеріали документальної версії в ігровому фільмі?

– Одна з ідей художнього фільму полягає в тому, щоб об’єднати архівну хроніку з кадрами ігрового кіно. Перед нами стоїть завдання: використовуючи сучасні технології відновлення архівних матеріалів, поєднати хроніку з відзнятими постановочними сценами таким чином, аби глядач не помітив переходів. Напевно, це головний челендж проєкту та складне завдання для постпродакшну. Підготовчі роботи щодо опрацювання матеріалів та занурення в історію режисер уже здійснив, працюючи над «Бабиним Яром. Контекст». Ми втратили рік, але, по суті, якість художнього фільму зросла, адже ліпшої підготовки до зйомок годі й придумати – архів опрацьовано, залишилося тільки інтегрувати його в художню історію.

 

– Усі, хто бачили «Бабин Яр. Контекст» у Каннах, роблять припущення, що після прем’єри в Україні точитимуться жваві дискусії. Ви, як продюсер художнього фільму, не переймаєтеся, що це може призвести до упередженого ставлення до роботи, над якою збираєтеся працювати із Сергієм Лозницею?

– Будь-яка історична екскурсія викликає суперечності в емоціях людей. Цілком закономірно, що документальний і художній фільми на таку тему можуть викликати палкі суперечки й серйозні дискусії в суспільстві. Зрештою, функція мистецтва й полягає в тому, аби викликати емоції.

  

  – Іншими словами, ви вже відчуваєте, що проєкт не з простих?

  – Я не відчуваю, а знаю, що проєкт складний: сама тема непроста, складний спосіб реалізації. Ми втратили рік через пандемію, адже не могли знімати. У нас велика іноземна команда, яка не мала можливості приїхати. Також у фільмі має бути задіяна велика кількість акторів масових сцен. Одним словом, проєкт дуже дорогий і масштабний. Від нього вже багато очікувань, адже Лозниця ніколи не знімає простих фільмів. Вони завжди складні у виробничому, художньому та емоційному сенсі. Тому на нас чекає продовження нелегкої роботи, яке, ми сподіваємось, реалізується в чудовий фільм, який гідно оцінять у світі. Також показовим є факт, що проєктом цікавляться. Наприклад, на препродакшн мітингу до нас приєдналися нові партнери.

  

  – Минулого року на конкурсному відборі від Держкіно підтримку отримав копродукційний проєкт «Морок» режисера Максима Ксьонди. Про що буде фільм?

  – Ідея виявилася дуже актуальною через пандемію, хоча вона прийшла до мене на початку січня 2020-го, коли про це ще мова не йшла і ніхто про Covid не чув. Тож ідея фільму з’явилася без прив’язки до майбутніх подій. Наша історія – про загрозу пандемії. Не такої, як ми маємо зараз, а пов’язаної з давньою формою життя, яка дуже швидко розвивається й несе страшні наслідки для людства. Це достатньо моторошна історія, у якій багато драматичних речей, що роблять фільм не просто жахастиком, але й психологічною драмою, яка торкається теми сім’ї, стосунків брат/сестра. Події відбуваються в тривожній атмосфері самотності й такого холодного північного маленького містечка...

  

  – Це буде кінотеатральний прокат чи трансляція на онлайн-платформах?

  – Якраз в період Каннського кінофестивалю була зустріч стосовно цієї стрічки. Нею зацікавилася іспанська компанія Latido Films. Домовилися про дистриб’юцію фільму за межами України. Ми розраховуємо на кінотеатральні покази, але у світі наразі все йде без відриву від релізу на платформі.

 

  «ХОЧЕТЬСЯ СТВОРИТИ МОТОРОШНУ ІСТОРІЮ»

 

  – Коли творча група вийде на знімальний майданчик?

  – У планах розпочати знімальний процес у 2022 році, аби в наступному відбувся його реліз. У нас амбіційні плани, тому плануємо запросити до участі європейську зірку, яка відома у Європі чи навіть у світі. Хоча наш заявлений бюджет за європейськими мірками нижчий середнього та мікробюджет – за американськими.

  

  – У заявці на пітчинг від Держкіно було написано, що це проєкт спільного виробництва. Фільмувати будете в Україні чи за кордоном?

  – Так, у нас копродукція з Америкою, у цьому проєкті ми працюємо з американськими кастинг-агентами, також плануємо залучити європейських партнерів – ми в активній фазі девелопменту. Сценарій адаптували під Північну Америку, адже якщо говорити про бізнес і комерційну складову проєкту – треба орієнтуватися на північноамериканських і європейських глядачів. Думаю, 90 % усіх зйомок відбуватиметься в Україні, оскільки здебільшого це інтер’єрні кадри. Сподіваюся, ніщо не завадить нам привезти закордонну зірку в Україну. У нас уже є досвід роботи з іноземними командами на декількох проєктах. Ми розуміємо, як це працює, які в них потреби, і відповідаємо тому рівню, який необхідний іноземним акторам.

  

  – Восени всі чекали на «Егрегор», чому ви вирішили відтермінувати дату до зими?

  – Стрічку завершено, проте в неї був довгий шлях. Життя внесло корективи в той темп, який я планував, і сталося багато перипетій, пов’язаних із цим фільмом. Можливо, хтось скаже, що він міг бути іншим, проте ми любимо кожен фільм, який створюємо. Сподіваємось, що він сподобається глядачеві. Наша компанія націлена на глядацьке кіно. Ми вже домовилися з одним із лідерів української дистриб’юції про прокат фільму на початку 2023 року.

На відміну від «Морока», ми не могли продавати «Егрегор» на етапі сценарію і ось тільки зараз розпочалися продажі в Північній Америці. З досвіду продажу фільму Let it snow, однією з вимог американської медіакомпанії Lionsgate є те, що реліз фільму має вийти спочатку на їхніх ресурсах. Тому не поспішаємо з українським релізом. Ми розуміємо, що для українського прокату, та й для світу загалом, цей жанр складний. Аудиторія надає перевагу домашнім переглядам, тож в наших інтересах розповсюдити легальним шляхом стрічку на якомога більше територій, зокрема в Північній Америці та Європі. Наші критики й глядачі дуже вибагливо ставляться до жанрового продукту. Багато негативу ми отримуємо якраз через те, що наше жанрове кіно завжди порівнюють з топовими фільмами Голлівуду, Європи. При цьому не враховуть, що бюджет «Коду да Вінчі», «Ангелів і демонів» значно вищий, ніж ми собі можемо дозволити. Наш бюджет становить близько півтора мільйона, тоді як бюджет аналогічного американського фільму – від 15 мільйонів і вище, тобто в 10 разів більший, і порівнювати в цьому випадку фільми не зовсім коректно.

  

  – Чому ви, як продюсер, розуміючи, що таке кіно швидше подивляться вдома, ніж у кінотеатрі, знову йдете на створення проєктів у жанрі трилер?

  – Він є універсальним. Глядачі будь-якої країни його добре сприймають. Якщо говорити про комедію – то частіше це локальні комедії, розраховувати на продаж яких у світі важко. Solar Media Entertainment шукав місток, який би поєднував українського та інтернаціонального глядача, тому ми обрали спосіб комунікації зі світом через жанр, зрозумілий кожному.

  

  – Восени на телеканалі СТБ вийде «Кава з кардамоном». На 16-му конкурсному відборі в секції серіали лідерську позицію займає проєкт другого сезону цієї багатосерійної історії. Можливо, у Solar Media Entertainment також з’явилися амбіції до виробництва телесеріального контенту?

  – На перспективу в нас є дві телесеріальні кримінальні драми. Вони вже написані, і там є над чим працювати. А загалом у планах на 2022 рік 5 проєктів. Звісно, хочеться зайнятися всім і відразу, але, можливо, щось притримаємо й на майбутнє.
 

  «УКРАЇНСЬКЕ КІНО ЗРОБИЛО ВЕЛИКИЙ КРОК ВПЕРЕД»

 

  – 5 проєктів – це художній фільм «Бабин Яр», «Морок», другий сезон серіалу «Кава з кардамоном», а які ще два?

   – Ще два беруть участь у 17-му конкурсному відборі: це щось на кшталт спінофа «Кави з кардамоном» – еротично-містичний фільм «Її очима». Це буде свіжий, новий, поки не перевірений в Україні жанр. Сподіваємося, глядачу буде цікаво. Світова тенденція – фільми історичні або в історичному контексті. Хочеться трохи відволіктися від реалій сьогодення, сучасної стилістики. Тому історії сучасні поміщають у контекст вибраної епохи. Що ми і робимо в проєкті «Її очима». Другий проєкт – арт-хаусна трагікомедія «Уроки толерантності». Вона розповідає про типову українську сім’ю, у яку потрапляє іноземець. Їхнє вимушене співіснування призводить до низки ситуацій, що відображатимуть ксенофобію, гомофобію, заздрість. Хочемо обіграти й показати це через трагікомедію – через сміх та сльози. Це історія не тільки про українців. Вона могла статися в будь-якій країні й була б схожою. Наприклад, наші копродюсери з Польщі підтверджують, що в себе могли б знімати про те саме. Також у нас є переможець 11-го пітчингу Держкіно – стрічка «Санаторій Горького», який теж хотілося б розпочати знімати у 2022 році. Якщо нічого не стоятиме на заваді нашим планам, 2023 рік проведемо на кінофестивалях зі своїми кінороботами.

   

   – Ми розпочали нашу розмову з Канн, і пропоную завершити її фестивалями категорії «А». Які фільми потрібно створювати нашим режисерам, аби вони брали участь у таких заходах і привозили відзнаки?

   – Насамперед, робити цікаве фестивальне кіно. Арт-хаус – це не комерційне кіно, тому й знімати його треба інакше. У цьому напрямку українське кіно зробило великий крок вперед. Якщо говорити про топи – Берлін, Канни, Венецію – на кожному з них присутні українські проєкти. Україну вже починають впізнавати й диференціювати. Настав той момент, коли треба докласти зусиль, аби зберегти тенденцію.

 

На прикладі Валентина Васяновича бачимо, що перемога в другій за значущістю програмі фестивалю веде до потрапляння в його основну конкурсну програму наступного року. Звісно, за умови, якщо в режисера вже є не менш гідний фільм, ніж попередній.

   

Повну версію VGL cinema Vol. 34/35 читайте тут

Читайте також:

Новини

Українці восени побачать спродюсовану Хоакіном Феніксом стрічку «Гунда»

16 вересня в українських кінотеатрах розпочнеться прокат документального фільму «Гунда» від режисера документаліста Віктора Косаковського. Стрічка номінована на Премію Європейської кіноакадемії як Найкращий європейський документальний фільм.

09.08.2021
об 18:24

Новини

Star Media шукає нові обличчя: Вхопіть шанс потрапити в кіноіндустрію з будь-якого куточка України

Шарліз Терон, Олег Янковський, Ніколь Кідман, Джекі Чан, Різ Уізерспун і Адріано Челентано починали свій шлях на вершину кінематографа з маленьких міст. В деяких із них не було і натяку на кіноіндустрію. Кожен з майбутніх акторів у певний момент отримав шанс стартувати в акторській кар'єрі й не змарнував його, ставши справжньою зіркою. Подібна можливість надається кожному, хто планує пов'язати своє майбутнє зі світом кіно, на безкоштовному інтенсиві «Я – актор. Нові обличчя».

09.08.2021
об 17:28

Новини

Продовження супергеройського серіалу «Заряджені» вийде на НЛО TV

16 серпня на телеканалі НЛО TV відбудеться прем’єра другого сезону ситкому «Заряджені». Валєра «Лизун», Андрій «Глюк», Катя «Кіпіш», Оксана «Мала», Бодя «Мажор» і Тетяна Германівна «Мадам» випробуватимуть й розкриватимуть нові межі власних надздібностей, а також рятуватимуть тих, хто дійсно цього потребує. Щоправда, в притаманному їм специфічному стилі.

12.08.2021
об 16:46

Новини

12-й ОМКФ: Українські Гала-Прем’єри

Вже завтра розпочинається 12-й Одеський міжнародний кінофестиваль. В межах заходу відбудеться 5 Українських Гала-Прем’єр. Отже, які національні фільми глядачі однієї із найочікуваніших подій літа побачать першими.

13.08.2021
об 12:46