Трейлери та відео

З’явився фінальний трейлер стрічки «Безславні кріпаки»
Новий мультфільм від Disney: Магія, довіра та дракони

Роман Балаян: «Завжди мріяв знімати чорно-біле кіно»

28.09.2020
об 15:45

Відомий український режисер Роман Балаян поділився з глядачами 11-го ОМКФ думками про кольорові плівки, різницею між кіно і фільмами, а також розповів, чому не хоче виставки, присвяченій його відомій картині «Польоти уві сні і наяву».

В Україні розпочався 11-й Одеський міжнародний кінофестиваль. В цьому році він проходить в онлайн-форматі. Глядачі, як і зазвичай можуть дивитися фільми, задавати питання артистам та діячам кіномистецтва, брати участь у майстер-класах, але все це відбувається не виходячи з дому. Так, 27 вересня в рамках фестивалю в онлайн-режимі відбулась зустріч з кінорежисером Романом Балаяном. Для глядачів він провів майстер-клас.

 

«Я не вважаю, що кіно – це моя професія. Мені в кіно не подобається очікування техніки, погоди, чогось ще. Я з тих, хто вже, на жаль, випереджає час. Знаєте, чим відрізняється Гамлет від Отелло? Гамлет – це людина, в якої свідомість випереджає емоції, тому в нього немає вчинків. Отелло навпаки, спочатку душить, а потім розуміє, що скоїв. Так от, у мене свідомість випереджає, я вже зняв цей фільм. Будь-який режисер, навіть бездарний, вже бачить свій фільм. А ще виявляється це потрібно з групою в 60 людей зробити», - розповів під час ефіру РОМАН БАЛАЯН.

Також він додав:

«Якщо актор більш розумний, ти маєш у цю ж секунду довести, що ти набагато талановіший, або навпаки. Не дай бог на майданчику, якщо актор, художник або оператор побачать, що режисер сумнівається – все, він пропав. Це вже буде не його фільм, не його перемоги, не його поразки. Це питання харизми».

Відомий український режисер почав знімати у 1970 році.

«Я завжди мріяв чорно-біле кіно знімати. Наприклад, моя дипломна робота була такою не через те, що кольорову плівку не давали. Я вважаю, що кольорова плівка змушує все робити подібним до життя. Тоді як чорно-біла – це як завіса в театрі: там актори, а ти, глядач, тут. Так зберігається певна таємниця, дистанція. Ну є звичайно картини Параджанова, Грінвея, але це окремі такі випадки. Думаю, найкращі фільми Бергмана були чорно-білі», - зізнався режисер.

Його повний дебют відбувся у 1973 році. Другий фільм Романа Балаяна «Бірюк» отримав номінацію на «Золотого ведмедя» Берлінале у 1977 році, а художній фільм «Польоти уві сні та наяву» 1987 року став одним з найкасовіших хітів радянського кіно.

«Фільм «Польоти уві сні та на яву» – це мій громадянський подвиг, в якому я висловився за себе, своє покоління, де ми живемо, куди ми потрапили. А «Талісман» усе-таки як кіно – цікавий. «Талісман», «Бірюк», «Перше кохання», «Поцілунок» – це кіно. Усе інше – фільми. Вони більше подобаються глядачам, ніж мені. Це не в поганому сенсі, це просто різні речі. Є кіно, є фільми, а ще є погані фільми – «Райські птахи», «Два місяці, три сонця». Це просто не я, це те, що я можу. Тобто це я, але не той, який мені подобається», - говорить РОМАН БАЛАЯН.

І продовжуючи свою думку режисер зізнався, що не хоче експозиції, присвяченої одному з його фільмів:

«Я проти виставки, присвяченої «Польотам уві сні та на яву». А навіщо? Я ж ще не помер. У кожного відомого режисера є певна кількість тих, хто заздрить його популярності. Ми йдемо вулицею й якісь люди вітаються, впізнають, а насправді не бачили моїх фільмів, просто я в телевізорі з’являвся. А той, хто зі мною поруч іде, непоганий режисер, але його не знають».

 

Зазначимо, новий фільм Романа Балаяна «Ми є. Ми поруч» потрапив до Міжнародного конкурсу Варшавського кінофестивалю, де і відбудеться його світова прем’єра.

«Щодо останнього фільму, «Ми є. Ми поруч», – це була моя мрія зняти кадри Києва. Єдине, що ми знімали в основному лише на Подолі, тому що через масивні машини й решти сучасної техніки неможливо знімати в центрі. Я планував на Городецького якусь сцену придумати, на Лютеранській, ну я знаю, де. Тим не менш, Поділ я дуже люблю. Хоча там кольори майже всіх будинків вицвіли, в нас у фільмі вони виглядають добре, бо всі чорно-білі», - розповів РОМАН БАЛАЯН.

 

Зазначимо, в цьому році український режисер став володарем почесного «Золотого Дюка» 11-го ОМКФ за вклад в кіномистецтво.

 

Джерело: Пресслужба ОМКФ

Читайте також:

Новини

Четвертий день 11-го ОМКФ: Нові стрічки та творчі зустрічі

11-й Одеський міжнародний кінофестиваль триває: сьогодні - четвертий день кіноподії. Новий тиждень розпочався із нових стрічок Міжнародного та Національного конкурсів, а також цікавих творчих зустрічей.

28.09.2020
об 12:47

Новини

Оголошена програма конференції Cinema: Backstage Online Edition на ОМКФ

29 вересня під час проведення ОМКФ експерти обговорять пандемію COVID-19 та її влив не тільки на життя людей, а й на творчість. Торкнуться тем гендеру, психічного добробуту та досвіду «нового початку» в новому світі з постійною загрозою для життя.

24.09.2020
об 19:06

Новини

Дивіться церемонію відкриття 11-го ОКМФ на vglcinema.com!

З 25 вересня до 3 жовтня відбувається грандіозна подія у світі кіно -  11-й Одеський міжнародний кінофестиваль. Вперше за свою історію він проходить в онлайн-режимі. Урочиста церемонія відкриття розпочнеться сьогодні, 25 вересня, о 19:00. Подивиться її в інноваційному онлайн-форматі можна буде на нашому сайті.

25.09.2020
об 13:50