Трейлери та відео

Навесні кінотеатри покажуть історію першого гангстера-міленіала
У «Жовтні» розпочався «Кіноклуб італійської класики»

Новий рівень якості: Україна в Eurimages – досягнення та перші висновки

19.01.2021
об 16:32
Автор: Дар’я Мирошниченко

2020 рік для національного кіновиробництва став не тільки перевіркою на витривалість, креативність та готовність приймати швидкі рішення, а й періодом досягнень. У січні 2020 року Україна стала повноправним членом Європейського фонду підтримки спільного кіновиробництва і прокату кінематографічних та аудіовізуальних робіт Eurimages, і вже восени два вітчизняні копродукційні проєкти отримали першу фінансову допомогу від європейської комісії.

 

Переваги членства та перші здобутки

Уперше в Україні про намір вступити до Eurimages заговорили ще чотири роки тому, потім знадобилося ще два роки, аби дізнатися новину про те, що Фонд підтримав нашу заявку, і стільки ж часу минуло, аби наша країна стала повноправним членом Європейського фонду підтримки спільного кіновиробництва і прокату кінематографічних та аудіовізуальних робіт. Потім події почали розгортатися швидше, адже не минуло й року, як усі почали обговорювати новину про те, що стрічка «Спас» Максима Наконечного та фільм «Носоріг» Олега Сенцова отримали 395 тисяч євро фінансової підтримки від фонду Eurimages. За два тижні до Нового року ще 180 тисяч євро надали міноритарній копродукції України з Італією режисера Андре Маньяні «Тривала втеча»/ Long Run. З виділених цьому проєкту коштів понад 50 тисяч євро спрямують на рахунок українського співпродюсера.

«Є щонайменше три аспекти, чому Україні важливо було долучитися до фонду Eurimages. По-перше, допомога українським продюсерам, які працюють з копродукційними проєктами. Загалом можна отримати з фонду приблизно 15 % фінансової підтримки від загального бюджету майбутнього фільму. По-друге, можливість навчитися європейським стандартам оформлення заявок і їхньої подачі – це особливо важливо для наших фахівців. По-третє, отримання фінансування від Eurimages є певним знаком якості, що дозволяє розширити географію показів кіно, адже наша мета, зокрема, полягає в тому, щоб нове українське кіно побачило якомога більше глядачів у Європі», – прокоментував важливість цьогорічного досягнення для вітчизняної кіноіндустрії національний представник України в Раді правління фонду Eurimages ВОЛОДИМИР ЯЦЕНКО.

Окрім збільшення можливостей для продюсерів, які займаються створенням міжнародних кіноробіт, вступ до європейського фонду відкриває й нові горизонти для кінотеатрів. Адже вони можуть також брати участь у його програмах, отримуючи фінансову підтримку та розширюючи кругозір своєї аудиторії.

«Eurimages допомагає не лише копродукційним проєктам. У фонді існує програма Europa Cinemas, яка спрямована на допомогу кінотеатрам. У 2020-му кілька українських кінотеатрів уже подали заявки, які наразі перебувають на фінальному розгляді. Зазначу, що фонд заохочує показувати профінансовані з його бюджету стрічки, адже одним з критеріїв відбору є показники демонстрації кінотеатром європейського кіно», – зазначив заступник національного представника України в Раді правління фонду Eurimages СЕРГІЙ ЗЛЕНКО.

 

Структура проведення конкурсу та пам’ятка для продюсерів

Як розповіли національні представники, конкурс складається з кількох етапів, найскладніший з яких – підготовка документів. За регламентом фонду, пітчингувати проєкт має право представник тієї країни, яка робить найбільший грошовий внесок, тобто діє правило головного продюсера. Однак презентуватиме майбутню стрічку не він, а представник його країни у фонді. Українські представники долучаються до підготовки презентації на перших етапах підготовки документів.

«Ми з Володимиром підключаємось уже на першій стадії, адже чим раніше до нас звернуться продюсери, тим швидше ми зможемо відреагувати та допомогти, у разі такої потреби. Слід враховувати, що це копродукційні проєкти, тому необхідно закладати час на можливі запити до співпродюсерів. Після подачі документів відбувається технічний відбір, за результатами якого не всі проєкти проходять далі. До того ж після подання заявки можуть надіслати листа з уточненням, на який продюсери мають відреагувати в короткий термін, в іншому разі через подання неповного пакету документів проєкт можуть просто дискваліфікувати. Також хочу звернути увагу, що Eurimages – це конкурс однієї спроби: якщо проєкт не обрано переможцем – відсутня можливість подати документи ще раз», – зауважує СЕРГІЙ ЗЛЕНКО.

 

Цього року, коли оголосили прийом заявок на третю сесію конкурсу, від України готували свої пакети документів 13 проєктів, але в результаті з цієї кількості подалися лише 4, один з них було відкликано ще до оголошення результатів технічного відобру, і, як ми вже зазначили вище, фінансову підтримку отримали два. Проаналізувавши перший досвід України, ми разом з Володимиром Яценком та Сергієм Зленком склали список рекомендацій для продюсерів.

 

Отже, на що звернути увагу, готуючись до наступних пітчингів Eurimages:

  1. Уважно ознайомитися з вимогами Eurimages до учасників пітчингу. Правила відносно часто змінюються, тому важливо вивчити останню редакцію.
  2. Іноземного копродюсера необхідно шукати ще до участі в конкурсі Eurimages.
  3. Перекласти сценарій та інші папери на англійську. Додатковим бонусом для проєкту стане пакет документів французькою. В обох випадках переклад має бути якісним, тож по допомогу варто звернутися до носіїв необхідної мови.
  4. Додати до сценарію біографії ключових героїв.
  5. Обов’язково надати посилання на попередні роботи режисера. У записах фільмів не забути додати англійські субтитри (наголосимо, французька й у цьому випадку є перевагою для проєкта).
  6. Обов’язково приділити час якісній підготовці «Продюсерських нотаток», адже в цьому пітчингу важливий кожен документ і всі папери ретельно вивчаються членами робочої групи.
  7. На момент подачі документів мати на реалізацію кінопроєкту якісні підтвердження наявності половини від потрібної суми.

 

Фінальні стадії відбору проєктів

Усі країни діляться на робочі групи. На кожній сесії паралельно працюють дві робочих групи над різними проєктами, у кожну з яких входить 6-7 країн. Саме вони вичитують документи, уважно вивчаючи проєкт.

«Власне, з представників робочих груп і складається аудиторія пітчингу, який загалом триває 20-25 хвилин. На вступ від представника секретаріату Eurimages відводиться 2 хвилини. Він оголошує основні параметри фільму. Після цього слово надається представнику країни головного продюсера – це основний пітч, що триває 5-6 хвилин. Виступ здійснюється без використання наочних матеріалів. Потім робочі групи дають свої коментарі та роблять зауваження щодо проєкту, а також висловлюють своє ставлення. Кожен відкрито говорить, чи підтримує проєкт. Після цього національні представники країн продюсерів можуть надати відповідь на почуті зауваження. У цій самій секції надається можливість виступити представникам міноритарних продюсерів. Заключна частина складається з голосування робочих груп, а через один-два дні представники всіх з 41 країни отримують оцінки. На їхній основі затверджується фінальний список переможців. Робочі групи рекомендують проєкти до фінансування, виходячи з наявних коштів», – розповів СЕРГІЙ ЗЛЕНКО.

 

Наповнення бюджету Європейського фонду

Оскільки самі країни-члени європейського фонду наповнюють його бюджет, тож представники так ретельно вивчають кожен проєкт, уважно ставляться до кожної деталі та дають оцінку щодо актуальності майбутньої роботи.

«Україна цього року внесла трохи менше ніж 150 тисяч євро (річний внесок). За результатами сесії отримала більшу суму на фінансування проєктів, аніж становить сума внеску. Наступного року ця цифра може бути меншою, оскільки економіка значно впала. Однак слід розуміти, що сплата внеску – не гарантія отримання фінансування. Загальний бюджет європейського фонду становить 26 мільйонів євро на рік, оскільки є різні формати й напрямки підтримки. Зокрема, на копродукційний конкурс виділяється майже 5-6 мільйонів євро на кожну з чотирьох сесій», – зауважив ВОЛОДИМИР ЯЦЕНКО.

Наостанок наголосимо, що отримані проєктом гроші від європейського фонду обов’язково треба повернути, але за новими правилами, які почнуть діяти у 2021 році, є приємний для продюсерів нюанс. Якщо творцям майбутнього фільму необхідно менше ніж 150 тисяч євро, то отриману суму в межах цієї цифри можна не повертати. Якщо наступного року ви

плануєте подавати свій проєкт на розгляд європейської комісії, варто вже поквапитися, адже перший дедлайн для подачі документів у 2021 році – 14 січня, наступний шанс з’явиться навесні, коли всі необхідні папери треба буде надіслати до 20 квітня 2021 року, а далі слідкуйте за датами, що оновлюються на офіційному сайті Eurimages.

Читайте також:

Статті

Різдвяний календар кіно: «Сім'янин»

Скільки разів за своє життя ми задаємось питанням: «А що якщо?». Скільки втрачених можливостей, скільки забутих людей, які колись вважались близькими, скільки загаданих бажань, про які усі швидко забули з приходом нового дня.

06.01.2021
об 17:17

Новини

Backstage із сніжних гір: Як знімали українсько-голлівудський трилер «Пік страху»

В очікуванні української прем’єри «Піку страху» його творці діляться фотографіями з локацій, де фільмували стрічку.

14.01.2021
об 14:12

Новини

Наприкінці січня розпочнеться шоу «Голос країни. Перезавантаження»

24 січня о 21:00 на телеканалі «1+1» зіркова пара ведучих Юрій Горбунов та Катерина Осадча розпочнуть одинадцятий сезон вокального проєкту «Голос країни» з оновленим тренерським складом, до якого увійшли артист та продюсер MONATIK, співачка DOROFEEVA, співак Олег Винник та рекордсменка за кількістю перемог у проєкті Тіна Кароль.

05.01.2021
об 13:33

Анімація

Вийшов другий тизер фантастичної анімаційної стрічки «Віктор_Робот»

Влітку 2021 року на великі екрани вийде анімаційний фільм режисера-постановника фільму – Анатолій Лавренішин «Віктор_Робот», який цьогоріч став володарем Призу глядацьких симпатій Одеського міжнародного кінофестивалю 2020.

23.12.2020
об 16:12

Новини

«Новий канал» презентував проморолик 5-го сезону реаліті «Від пацанки до панянки»

Зазвичай телеканал ретельно приховує дівчат, що стануть ученицями Школи леді, але цього разу за декілька місяців до виходу нового сезону «Від пацанки до панянки» в ефір, вирішив викласти проморолик за участі майбутніх леді.

13.01.2021
об 16:23