Трейлери та відео

Скоро в кіно: «Пофарбоване пташеня» вийде в український прокат у грудні
Частину бокс-офісу «Номерів» спрямують на благодійність

Юлія Сінькевич: «Наступного року мені б хотілося все ж повернутися до традиційного формату ОМКФ»

02.11.2020
об 16:11

Що чекає фестивальну індустрію у майбутньому? На це та інші питання відповідала генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю Юлією Сінькевич. Під час прямого ефіру модераторка зустрічі, співзасновниця DzygaMDB та виконавча директорка Української кіноакадемії Анна Мачух запропонувала Юлії поділитися досвідом проведення ОМКФ у гібридному форматі з акцентом на онлайн, а також розпитала, як змінилися умови співпраці з правовласниками та як ситуація в цілому.

Далі тези з відповідей Юлії Сінькевич.

Зберегти структуру фестивалю, застосовуючи нові інструменти

«Коли ми приймали рішення про переформатування Одеського міжнародного кінофестивалю, для усієї команди було важливим зберегти ту структуру фестивальної програми, яка відбувалась офлайн. Звичайно, залишити усе неможливо, але більшу частину, зокрема, конкурсні програми, ретроспективні покази, майстер-класи і навіть показ на Потьомкінських сходах ми зберегли. Звісно це потребувало інших інструментів та ресурсів для реалізації».

Відсоток відмов участі в онлайн-фестивалі вразив

«Карантинні обмеження в Україні ввели саме тоді, коли у нас ще тривав відбір фільмів. Було страшно, що правовласники, продюсери та режисери почнуть відмовлять в онлайн-показах. Тоді це був не такий розповсюджений формат і ми з осторогою чекали на відповіді, коли сповістили усіх про перехід ОМКФ до онлайну. Ми дійсно чекали на відмови, але їхній відсоток вразив, оскільки був доволі низький - близько 5%».

Дискусії щодо доцільності онлайн-прем'єр

«І досі точаться дискусії серед представників кіногалузі щодо доцільності онлайн-прем’єр у нинішні часи, чи варто дочекатися кінця пандемії, чи є якісь альтернативи. Усіх хвилює питання, як випускати стрічку в нових реаліях. Оскільки створення фільму - це довготривала та ресурсовитратна робота над зображенням і звуком, маленький екран не показує усі переваги стрічки, які закладаються авторами».

«Гібридний» реліз українського фільму

«В Україні є цікавий приклад з «гібридним» випуском фільму. Мова йде про стрічку «Земля блакитна, ніби апельсин» Ірини Цілик. Фільм мав два міжнародних покази - на кінофестивалі «Санденс» та Берлінале. Режисерка хотіла зробити українську прем’єру на великому екрані. Втім, змушена була зробити її онлайн. І судячи з її реакції після показу в межах кінофестивалю Docudays UA, вона вражена відгуком глядачів і для неї онлайн-показ став чимось новим, незвичайним досвідом, який вона навіть не передбачала».

Формат ОМКФ у 2021 році

«Наступного року мені б хотілося все ж повернутися до традиційного формату Одеського міжнародного кінофестивалю. Можливо з елементами онлайну, які на практиці виявилися доцільними та робочими інструментами, тим паче, що ми розробили власну онлайн-платформу. Проте ситуація настільки непрогнозована, що наразі сказати однозначно, який саме формат фестивалю на нас чекає наступного року, ми поки не можемо. Це питання вирішуватиметься найближчим часом, адже зазвичай у грудні вже розпочинається приймання заявок на участь у конкурсних програмах ОМКФ».

Тестдрайв механіки та інструментів онлайн-формату

«Діджиталізація показів під час ОМКФ не була для нас чимось зовсім новим. Напередодні фестивалю ми запустили спецпроєкт OIFF Flashback, в межах якого були доступні стрічки попередніх років ОМКФ. Це був своєрідний тестдрайв механіки та інструментів онлайн-формату, аби зрозуміти, на що звернути увагу при проведенні фестивалю в нових умовах. Ми стикнулися з тим, що правовласників нових фільмів довелося довго переконувати щодо доцільності онлайн-показу і забезпечення максимального захисту контенту, адже в Україні ситуація з піратством, на жаль, розповсюджена проблема. До того ж, права на онлайн-покази виявилися дорожчими, ніж звичайні фестивальні».

Держава має підтримувати кіногалузь

«Щодо підтримки кіногалузі у цей непростий час, вважаю, що пріоритетна роль у цьому має належати державі. Нам дійсно є що втрачати, адже за останні 10 років з’явилося багато якісних та цікавих фільмів, нових імен, проводяться регулярні події з популяризації кіно в різних напрямках. Тож ми маємо вимагати, аби держава провадила політику протекціонізму кіногалузі та культурного сектору загалом».

Захід відбувся за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

 

Джерело: Українська кіноакадеміяі

Читайте також:

Новини

Юлія Сінькевич представляє авторську програму «Непересічні»

Одеський міжнародний кінофестиваль разом з Radio Jazz запустили авторську програму «Непересічні». У ній генеральна продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич розповідає про тих, чиї історії захоплюють та надихають. Програма виходить щодня.

18.09.2020
об 15:07

Інтерв'ю

Переродження, адаптацiя чи виживання: Юлія Сінькевич про перший ОМКФ онлайн

У зв'язку з всесвітньою пандемією міжнародні фестивалі один за одним скасовували заходи, переносили проведення на рік та переходили в онлайн. Одеський міжнародний кінофестиваль теж відбудеться в інші дати та в новому для себе форматі.

13.07.2020
об 13:18

Інтерв'ю

Юлія Сінькевич після бесіди з Пітером Веббером розповіла про особливості проєкту зустрічей із зірками он-лайн

Організатори ОМКФ не гаять часу на карантині. Вони організували серію прямих ефірів з топовими представниками світової кіноіндустрії, яку всі охочі можуть дивитися он-лайн.

16.04.2020
об 11:30