Трейлери та відео

«Пригоди на Місяці»: український трейлер нової анімації
«Смерть на Нілі»: офіційний трейлер та постер

Експедиція за Київське море: Міжнародний проєкт «ШТТЛ»

03.09.2021
об 10:48
Автор: Дар'я Мирошниченко

Готуючись до подорожі, мандрівники розглядають мапу місць, які мають намір відвідати та відчути ногами. Ми ж, перед тим як вирушити на знімальний майданчик, розглядаємо презентацію проєкту. В око відразу впадає мапа локації, схематично вона схожа на знак нескінченності. Саме в ній щоразу, як глядачі по всьому світ у натискатимуть на play, існуватимуть герої фільму «ШТТЛ», на знімальний майданчик якого ми збираємось.

 

ЛИПЕНЬ – СТАРТ ПРОЦЕСУ ФІЛЬМУВАННЯ

VGL cinema неодноразово чув від представників компанії Star Media про створення маленького чорно-білого всесвіту, який продюсери між собою називають проєкт-пристрасть.

«Ми вже завершуємо підготовку до знімального періоду чорно-білої драми «ШТТЛ». Повнометражний фільм розповідатиме зворушливу історію, яка розгортається в штетлі – єврейському містечку, та є повчальною для глядача тим, як усе може змінитися за одну мить. Цікаво, що стрічку ми створюємо разом із нашими французькими партнерами, а герої фільму в оригіналі розмовлятимуть українською мовою та на ідиші. У липні розпочнеться активна фаза роботи над фільмом, сюжет якого побудовано на реальних фактах, тож запрошуємо до нас на знімальний майданчик», – заінтригував та запросив зазирнути по той бік кадру президент Star Media та продюсер фільму «ШТТЛ» Влад Ряшин, коли ми зустрілися на церемонії нагородження «Золота Дзиґа».

 

Звісно, відмовитися від такої пропозиції складно, та й цікаво, як створюється копродукційний фільм, виробництво якого також підтримує Державне агентство України з питань кіно, адже ідея стала переможцем 14-го конкурсного відбору.

«Три роки тому, – розповідає ще один продюсер історичного фільму «ШТТЛ» Жан-Шарль Леві, – ми з Еді (автор ідеї, сценарист та режисер стрічки Еді Уолтер. – Прим. авт.) та Оліасом Барко зустрілися, аби обговорити одну ідею, яку вже давно виношував Еді. Вона нам із Оліасом видалася цікавою. Разом ми її доопрацювали та почали девелопити. Відразу поділилися ідеєю із Владом Ряшиним, адже вже три роки плідно працюємо з компанією Star Media. Навіть створили спільну компанію Apple Tree Vision, яка орієнтована на виробництво проєктів для міжнародного ринку. Ось нещодавно на Netflix вийшов фільм «Останній найманець» («The Last Mercenary») із Жаном-Клодом Ван Дамом у головній ролі, який ми знімали в Києві минулого року. До речі, з перших днів показу на платформі стрічка очолила топову десятку найбільш затребуваних фільмів Netflix. «ШТТЛ» – наш четвертий спільний проєкт».

Долучилися до реалізації та підтримки дебютного проєкту Еді Уолтера в режисерському кріслі відразу декілька компаній.

«З українського боку у виробництві беруть участь Star Media і Apple Tree Vision, з французького – Forecast Pictures», – пояснила продюсерка фільму Рита Гребенчікова.

Окрім найбільшої кошторисної складової, з боку нашої країни багато задіяно й фахівців. Автор ідеї настільки довірився українській стороні, що провідні позиції у виробничому процесі віддав нашим співгромадянам, хоча зазвичай іноземні режисери ключові посади закріплюють за своїми співвітчизниками. За словами творців, майже вся група на майданчику – українці.

 

ЗНІМАЛЬНИЙ МАЙДАНЧИК У ЛІСІ

Невдовзі після зустрічі з Владом Ряшиним наша редакція отримала запрошення із презентацією проєкту, який ми із цікавістю вивчали незадовго до того, як потрапили у Вишгородський ліс, де поміж сосен на 0,5 га землі розташувався штетл, референсом якого є містечко Сокаль Львівської області. Лишаючи позаду Київське море, занурюємося у хвойні насадження, за якими ховається головна локація фільму. Її будували протягом майже двох місяців. За словами продюсерів, створене поселення має всі шанси стати туристичним об’єктом Київської області після закінчення зйомок. Відвідати штетл і зануритись у його атмосферу зможе кожен охочий.

«Усього на території розташувалося 18 споруд. Усі вони зведені з тих старих будинків, які нам вдалося знайти та привезти із Житомирської та Чернігівської областей», – розповів художник-постановник Іван Левченко.

За його словами, особливим предметом гордості є розписна синагога, проте до неї ще треба дійти. Тим часом нас зустрічає автор ідеї, сценарист і режисер фільму «ШТТЛ» Еді Уолтер. Вітає та запрошує в подорож локацією в тій послідовності, у якій розгортатимуться події у стрічці.

 

ЧАРІВНИКИ НЕ РОЗКРИВАЮТЬ СЕКРЕТІВ

 

Отже, занурюємося в атмосферу 1941 року. Ми на галявині, де відпочивають приблизно 40 фашистів. Від штетла їх відділяє невеличкий канал, через який пролягає дерев’яний місточок. Переходимо на інший берег і зупиняємося біля школи. Саме тут дізнаємося, що фільм знімається за технологією «єдиного кадру».

«Цей проєкт цікавий ще й з погляду його реалізації. Ми побудували локацію, і подивіться, скільки операторської техніки в одному місці! Мені таке ще ніде не траплялось. Дійсно, задум зняти все ніби однією камерою є неабияким викликом, особливо для оператора-постановника та режисера. Разом вони буквально під лупою розглядають кожен кадр», – прокоментувала технічний бік виробництва продюсерка Рита Гребенчікова.

 

Технологічна особливість робить проєкт доволі амбіційним. Група знімає й відразу переглядає отримані матеріали у фургончику, паралельно виконуючи монтаж. Це необхідно робити, аби убезпечити себе від виробничого браку. Усі сцени знімаються декілька ра- зів поспіль у різний спосіб: камерою з крана, дрона та камерою, умовно кажучи, на рейках. Досягти ефекту одного кадру можна буде, тільки маючи ідеальний матеріал, проте режисер не надто охоче розповідає про деталі виробництва, мовляв, чарівники не розкривають своїх секретів.

 

ЦЕНТРАЛЬНА ПЛОЩА ТА СЕРЦЕ ЛОКАЦІЇ

 

Йдемо далі вздовж лінії берега, трохи огинаючи очерет, до бібліотеки, яка у фільмі також є будиночком для молитов молодих євреїв. За ним туди далі до річки в соснах ховається старе єврейське кладовище. Воно має дуже реалістичний вигляд, ніби завжди тут було, проте художній департамент виготовив його штучним методом. Творці стрічки інтригують, говорячи, що саме там відбуватиметься одна із найдраматичніших сцен фільму.

Тим часом ми повертаємо й опиняємося на ринковій площі. Тут і ятки, і трактир, і будинок м’ясника, і багато інших споруд, а в центрі стоїть синагога, якою пишається чи не вся команда фільму «ШТТЛ». Адже вона має рукотворний розпис. Творці залучали американського консультанта з юдаїки, який перевіряв кожну літеру та обирав символіку, аби максимально наблизитися до реалій того часу.

Наша екскурсія добігає кінця, а Жан-Шарль Леві резюмує, що Apple Tree Vision і компанія Star Media зупинятися на досягнутому не збираються і вже зараз розробляють ще декілька міжнародних проєктів.

 

«За давньою європейською прикметою, на жаль, не можу відкрити завісу наших планів зі Star Media, – посміхається Жан-Шарль Леві. – Можу тільки сказати, що ми із задоволенням щоразу повертаємося в Україну. Тут люди працюють з більшим ентузіазмом і завзятіше, ніж французи, наприклад. Ми цінуємо цю самовідданість і атмосферу родини в період роботи над проєктом, тому із задоволенням «привозимо» міжнародні проєкти в Україну. Поступово ваша країна відкривається для кіновиробників світу».

«Ми відкриті до копродукційних ідей, адже бачимо перспективи у створенні якісного контенту – кіно, серіали, докудрами», – резюмував засновник Star Media Влад Ряшин. Він впевнений, що на «ШТТЛ» чекає не лише глядацький успіх, а й фестивальний. У планах виробників уже наступного року показати стрічку на фестивалях у Берліні та Торонто.

 

НАД «ШТТЛ», ПРЕМ’ЄРА ЯКОГО МАЄ ВІДБУТИСЯ У 2022 РОЦІ, ПРАЦЮЮТЬ:

Автор сценарію і режисер: Еді Уолтер.

Продюсери: Влад Ряшин, Рита Гребенчікова (Україна), Оліас Барко, Жан-Шарль Леві (Франція).

У ролях: Анісія Стасевич (Юна), Мойше Лобел (Мендель), Сол Рубінек (рабин), Петро Ніньовський (Дем’ян), Антуан Міллєт (Фоліє), Данило Кенігсберг (батько Шоломі).

Художник-постановник: Іван Левченко.

Консультант з юдаїки: Елі Росен (США).

Художник по костюмах: Олена Гресь.

Оператор-постановник: Володимир Іванов.

 

Про фільм

1941 рік. В оточенні гігантських дерев здається, що селище захищене від війни, яка вирує довкола. На усьому, що тут розташовано, лежить печатка позачасовості: ніщо тут не скаже, який надворі рік – чи то 1941-й, чи 1741-й…

Штетл складається з двох частин. Перша має форму величезного мережива. Це брукована рівнинна вулиця в обрамленні цегляних будинків, що вросли в землю своїми фундаментами, являючи собою втілення приземкуватої непохитності. Жодному буревію у світі не сила зрушити їх. І, лише пройшовши їх ряд до кінця, потрапляєш до другої частини містечка. Тут ми занурюємося в геть інший всесвіт. Тут все випромінює духовність. Будинки – легкі споруди, більш схожі на великі курники, зазвичай сплетені з ялини та соломи. Навіть легенького вітерцю було б достатньо, щоб знести тут усе.

Маленьке єврейське селище у глибині чарівних лісів Тернопільщини ось-ось святкуватиме величезну подію: весілля сімнадцятирічної доньки рабина із сином м’ясника, її однолітком. Але дівчину вирішує викрасти Мендель, молодий і бунтівний юнак зі світськими ідеями, у якого вона таємно закохана. І на те, щоб здійснити свій план, у нього є лише один день...

Події розгортатимуться протягом кількох годин. Вони розкажуть про пригоди трьох юнаків, занурених у традиційне життя штетла, до моменту його знищення наступного дня...

 

Повну версію VGL cinema Vol. 34/35 читайте тут.

Читайте також:

Новини

11-й KMW: Анонс секції про тренди світової контент-індустрії

11-й Міжнародний медіафорум KYIV MEDIA WEEK та міжнародна аналітична компанія K7 Media презентують спільну секцію про тренди світової контент-індустрії.

30.08.2021
об 14:23

Новини

1-й Хмельницький кінофестиваль: Дати проведення та програма

Упродовж 10 – 12 вересня відбуватиметься 1-й Хмельницький кінофестиваль. Організатори заходу зазначають, що головні фестивальні події відбуватимуться у Хмельницькому та Кам’янець-Подільському, також кінопокази просто неба пройдуть у містах Шепетівка та Красилів.

30.08.2021
об 15:52

Статті

Робота з режисером: Інтенсив «Я – актор. Нові обличчя»

Триденний інтенсив «Я – актор. Нові обличчя» від Star Media School добіг кінця в Запоріжжі та Дніпрі. Нагадаємо, безкоштовний для акторів проєкт втілюється в життя за підтримки Українського культурного фонду. Коучі, серед яких акторка Лариса Яценко, режисер Роман Бровко та кастинг-директорка Ірма Царьова вже встигли побувати в Дніпрі та Запоріжжі. Далі на них чекають слухачі онлайн-лекцій у Львові та Одесі. VGL cinema вже спілкувався з акторкою Ларисою Яценко, яка пояснила свою мету та принципи роботи із «Новими обличчями». Що ж учасники інтенсиву роблять на зустрічах з режисером Романом Бровко, ми також дізналися з перших вуст.

01.09.2021
об 11:16