Трейлери та відео

Прем’єра міжнародного трейлера та постер фільму «Носоріг» Олега Сенцова
Скоро в кіно: Українська комедія-квест «Де гроші»

Асоціація кіноіндустрії України (FIAU): короткі підсумки

07.09.2021
об 10:04

Асоціація кіноіндустрії України (FIAU) була заснована 2015 року. Вона об’єднала незалежних продюсерів, які мають міжнародну експертизу, та компанії, що спеціалізуються на авторському/комерційному кіно та продакшен-сервісі для інтернаціональних проєктів.

Команда фільму «Свято хризантем» та експерти First Cut Lab в Україні, 2019 Рік

За 6 років діяльності асоціації її учасники змагалися й виборювали нагороди на фестивалях класу «А», стали одними з топових продюсерів в Україні, тримали та тримають активну позицію в національній індустрії. Що для цього робить FIAU та як вона розвивається, VGL сinema розпитав голову FIAU Дмитра Суханова та заступницю голови FIAU Наталію Лібет.

 

СПІВПРАЦЯ З ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ

Filmcommission Workshop – створення та розвиток фільмкомісій в Україні, 2016 рік
Члени Асоціації кіноіндустрії України, експерти та партнери На Eave On Demand. Marketing & Distribution, 2017 рік

2020 року під час локдауну учасник асоціації компанія Family Production під кураторством продюсерки Анастасії Буковської та за підтримки FIAU розробила Протокол зйомок під час COVID-19. Його поширили серед партнерів асоціації як сигнал міжнародній аудиторії про відкритість, безпечність і надійність знімального процесу в Україні. За сприяння попередньої голови FIAU продюсерки Radioaktive Євгенії Яцути Протокол був рекомендований Міністерством культури на державному рівні та дозволив розблокувати роботу цілої галузі. І це лише один із прикладів співпраці асоціації з державою, яка також ведеться на рівні робочих груп у міністерствах і комітетах Верховної Ради.

 

Ще один важливий здобуток асоціації – старт діалогу про роль кінокомісій у розвитку регіону. Восени 2016 року за підтримки Держкіно було ініційовано зустріч членів іноземних кінокомісій і фондів із представниками департаментів культур різних міст та областей. Зараз цей напрям розвивається незалежно від асоціації та підтримується Держкіно й Міністерством культури України.

 

Окрім успішних кейсів є низка ініціатив, які наразі перебувають на стадії розробки. Зокрема, це доопрацювання закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні» у тій частині, яка стосується девелопменту проєктів, кеш-рибейтів.

Євгенія Яцута представляє україну на Country Session у рамках EFM, 2020 Рік

Після запуску механізму кеш-рибейтів у 2019 році виявилося, що українське законодавство не зовсім враховує міжнародну практику. Зокрема, там не прописане видання документів про очікуваний розмір компенсації. Такі документи потрібні іноземним кіновиробникам, щоб отримати виплати від банку під гарантію цього зобов’язання. FIAU лобіює поправки, які зможуть запустити цей процес і збільшити конкурентність українських рибейтів на мапі світу. Також є бажання долучитися до формування стратегії, якою наразі займається Міністерство культури України, переважно без залучення представників кіноіндустрії. Дмитро Суханов, продюсер і голова FIAU, так коментує цей процес: «Міністерство культури складає стратегію, фактично не маючи нормального діалогу з індустрією. Нам би хотілося відкрито вести розмову щодо цього документа, а не розвиватися реактивно, як це відбувається зараз.

 

Співпраця над стратегією дасть розуміння, куди ми рухаємося, які цінності продукуємо та яких спеціалістів нам не буде вистачати за 5-10 років, а також дозволить розбудувати систему освіти».

 

МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ

Дмитро Суханов, форум «Продакшн в Україні», 2020 рік

Уже за декілька років після заснування FIAU стала партнером Держкіно і куратором національного стенда на European Film Market у Берліні. Під гаслом #UkraineIsYourDestination загалом презентували майже тисячу повнометражних і короткометражних фільмів перед 60-тисячною аудиторією кінопрофесіоналів зі всього світу. Також FIAU долучається до промоції українського кіно на кіноринках Marché du Film, Toronto Film Market, TGL Focus.

 

FIAU вдалося зробити свій внесок у тривалий процес, який передував вступу України до Eurimages. Не секрет, що до підписання закону 19 грудня 2019 року чимало організацій теж лобіювали це питання, і лише спільні зусилля допомогли його логічно розв’язати.

 

Одним із важливих кроків на цьому шляху стала кіноконференція «Eurimages. Перспективи та можливості співпраці» за участі міжнародних спікерів, яка відбулася в грудні 2018 року й фокусувалася на роботі з фондом.

У програмі об’єднали значний досвід, який Eurimages має у міжнародному партнерстві, і пізніше на його основі створили спеціальну програму для місцевої індустрії України, що охоплювала виробників, дистриб’юторів та інших учасників кіноринку. Наразі фонд Eurimages підтримав українські проєкти «Носоріг» Олега Сенцова, «Спас» Максима Наконечного та «Редакція» Романа Бондарчука. Національне представництво незмінно очолюють учасник FIAU продюсер Limelite та Forefilms Володимир Яценко та кінодіяч Сергій Зленко.

FIAU наразі є єдиним представником України в індустріальному міжнародному просторі Європи та світу. Асоціація бере участь у розробці міжнародної документації в галузі аудіовізуального сектору, стежить за європейськими й світовими трендами, національними політиками боротьби з COVID-19, обмінюється інформацією з такою базою даних, як European Audiovisual Observatory, і відстоює інтереси українських кіновиробників на міжнародному рівні через CEPI (the European Audiovisual Production Association) та FIAPF (Міжнародна федерація продюсерів), членами яких вона є.

 

ОСВІТНІЙ НАПРЯМ

Наталія Лібет, форум «Продакшн в Україні», 2020 рік
Артем Голосов, Олександр Максимчук, Іванна Хіцінська, Представники Секретаріату Cepi Елена Лай Та Ліана Дігка, Павло Сушко, Наталія Лібет на Українському національному стенді EFM, 2020 рік

У липні 2021 року FIAU разом із центром «Соціальні індикатори» та за підтримки Українського культурного фонду розпочали комплексне дослідження української системи кіноосвіти. Воно має допомогти виявити розбіжності між потребами ринку й обсягом підготовки фахівців за наявними освітніми програмами в галузі кіно.

 

Асоціація постійно спілкується з представниками наукового складу університету імені Карпенка-Карого й планує сформувати методичні матеріали для нового продюсерського факультету. Також представники та представниці FIAU входять до робочої групи з реформування формальної освіти за спеціальністю 021 при Держмистецтв.

 

Організація просуває ідею відкриття незалежного від формальної програми освіти так званого кінокампусу. Планується, що він може бути створеним на базі КНУТКіТ та керуватися самими студентами. Там запрошені та зацікавлені представники кіноіндустрії зможуть обмінюватися досвідом, знаходити інтернів та знайомитися з міжнародними спеціалістами. 2020 року на базі кінофестивалю «Молодість» голова FIAU Дмитро Суханов організував круглий стіл для обговорення проблем системи освіти. Серед учасників були колишні студенти, освітяни, представники законодавчої влади, неформальної освіти та індустрії.

 

Неформальна освітня діяльність FIAU переважно зосереджена на воркшопах та інтенсивах за участі міжнародних експертів і експерток. Куровані продюсеркою та заступницею Голови FIAU Наталією Лібет, відбулися кінотренінги для початківців – продюсер(-ок)ів, режисер(-ок)ів та монтажер(-ок)ів (повний список наводимо в кінці статті. – Прим. ред.). У різні роки в таких програмах брали участь проєкти «Степне» Марини Вроди, «Толока» Михайла Іллєнка, «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча, «Свято хризантем» Семена Мозгового, «Будинок “Слово”» Тараса Томенка та інші. Більшість із цих проєктів продовжили свій шлях міжнародними воркшопами, інтенсивами та пітчингами.

 

«Мета цих програм – це зв’язок українського та європейського ринків через освітні програми. Практична освіта в продажах, маркетингу, дистриб’юції, монтажу та сценарній майстерності в Україні відставала й досі відстає від європейської індустрії. Щоб цей gap якось зменшити, ми вирішили зупинитися на тих аспектах, яким приділялося найменше уваги», – розповідає учасниця FIAU продюсерка Наталія Лібет.

 

ЩО ДАЛІ?

Анастасія Буковська вручає нагороду від FIAU За найкращий короткометражний фільм Міжнародного конкурсу КМКФ «Молодість», 2021 рік

Надалі FIAU продовжить розвивати напрямки співпраці з державними органами, освітню та міжнародну діяльність. Більше про майбутні плани Асоціації розповів Дмитро Суханов, президент FIAU: «Напевне можна сказати, що FIAU продовжить розвивати ті напрями, про які вона вже заявила. Так, у планах організації долучитися до роботи над стратегією розвитку кіноіндустрії, консультувати в законотворчому процесі, допомагати індустрії та формальній освіті робити необхідні кроки в розвитку, провести чергові навчальні секції з міжнародними тьюторами й надалі брати участь у міжнародних заходах.

FIAU за об’єднання з іншими асоціаціями заради досягнення спільних цілей і навколо важливих смислів розвитку й конкурентоспроможності всієї української кіноіндустрії».

 

УЧАСНИКИ АСОЦІАЦІЇ КІНОІНДУСТРІЇ УКРАЇНИ

 

Esse Production House

Limelite (ForeFilms)

Toy Pictures

Pronto Film Family

Production Solar Media Entertainment

Radioaktive Film Production

 

ОСВІТНІ ПОДІЇ, ОРГАНІЗОВАНІ FIAU

 

2016 – Filmcommission Workshop «Створення та розвиток фільмкомісій в Україні»: для кінопродюсер(-ок)ів та представни(-ць)ків органів місцевої влади; присвячено розвитку кінокомісій.

 

2017 – EAVE in DEMAND. Marketing & Distribution: для команд продюсер(-ок)ів та режисер(-ок)ів, які працюють над своїм першим або другим ігровим фільмом.

 

2019 – кіноконференція «Eurimages: перспективи та можливості співпраці»: для продюсер(-ок)ів, націлених на копродукційні проєкти.

 

2019–2020 – First Cut Lab in Ukraine: для команд продюсер(-ок)ів, режисер(-ок)ів та монтажер(-ок)ів, які працюють над своїм першим або другим ігровим фільмом.

 

2020 – School for Young Producers «Kyiv Meeting Point»: для команд продюсер(-ок)ів, які працюють над своїм першим або другим ігровим фільмом.

 

2021– Editing Laboratory in Ukraine: для команд продюсер(-ок)ів та режисер(-ок)ів, які працюють над своїм першим або другим ігровим чи документальним фільмом. За підтримки Українського культурного фонду.

ПЛАНУЄТЬСЯ:

2022 – Series Idea Residency: для початківців шоуранер(-ок)ів та продюсер(-ок)ів.

 

2022 – First Cut Lab in Ukraine: для команд продюсер(-ок)ів, режисер(-ок)ів та монтажер(-ок)ів, які працюють над першим чи другим ігровим або неігровим фільмом.

 

Повну версію VGL cinema Vol. 34/35 читайте тут.

 

 

 

Читайте також:

Новини

11-й KMW: Анонс секції про тренди світової контент-індустрії

11-й Міжнародний медіафорум KYIV MEDIA WEEK та міжнародна аналітична компанія K7 Media презентують спільну секцію про тренди світової контент-індустрії.

30.08.2021
об 14:23

Інтерв'ю

Павло Сушко: «Наша мета – зробити Україну конкурентоспроможною на міжнародній кіноарені»

Наприкінці серпня 2021-го виповнюється два роки від заснування підкомітету у сфері кінематографу та реклами Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики. За цей час підкомітет на чолі з рушієм його створення народним депутатом Павлом Сушком запровадив багато важливих ініціатив, які, зокрема, допомогли українській кіноіндустрії вистояти за часів пандемії й підвищити свою міжнародну конкурентоспроможність. Та це лише початок великої роботи.

31.08.2021
об 10:06

Статті

Рекордний рік Porsche: Серія підкорень Нюрбургрингу

Минулий рік став для всього світ у переломним. І те, як відреагували в компанії Porsche на глобальну кризу охорони здоров’я, цілком може стати сюжетом для справжнього мотор-екшна. Культовий «Ле-ман» зі Стівом Макквіном навряд чи вдасться перевершити, але те, що світовий кінематограф може отримати цілком гідну та реальну історію боротьби та успіху, – це факт.

04.09.2021
об 10:05