Трейлери та відео

З’явився фінальний трейлер стрічки «Безславні кріпаки»
Новий мультфільм від Disney: Магія, довіра та дракони

Алік Шпилюк радить не пропускати ці фільми під час 11-го ОМКФ

21.09.2020
об 12:58

Наприкінці тижня, у п’ятницю розпочнеться 11-й Одеський міжнародний кінофестиваль. Вперше за всю історію проведення подія відбуватиметься онлайн, а це значить, що глядачі зможуть подивитися найгучніші фестивальні хіти та ексклюзивні прем’єри, навіть не виходячи з дому. Програмний консультант ОМКФ Алік Шпилюк обрав 5 фільмів, на які обов’язково варто звернути увагу, тож складаючи власний розклад переглядів не оминіть увагою ці стрічки.

 

«Мабуть, це рай»

Стрічка режисера Еліа Сулеймана «Мабуть, це рай» потрапила в позаконкурсну програму «Фестиваль Фестивалів», оскільки має спеціальну згадку журі та приз ФІПРЕССІ  Каннського кінофестивалю. Сулейман - чи не найвідоміший і точно найтитулованіший палестинський режисер. Йому притаманний специфічний і глибоко персоналізований стиль, у якому поєднується німа комедія та соціальна драма. Він не схожий ні на кого з сучасних режисерів, за винятком, певно, Роя Андерссона. В кіномові Еліа Сулеймана явно вгадуються Бастер Кітон та Жак Таті. Стрічки Сулеймана рідко мають прямолінійний сюжет - вони складаються з майстерно вивірених епізодів, в центрі яких постає сам режисер. У фільмі «Мабуть, це рай» автор виступає і як головний герой, і як оповідач. Проте він стоїть осторонь усього, що відбувається навкруги, беручи на себе роль спостерігача. У цій комедії помилок з сумною іронією Еліа Сулейман розмірковує про загальний стан сучасного світа.

 

«Любовна трилогія: Скутий»

Трилогія оскарівського номінанта Ярона Шані у повному складі потрапила до нової позаконкурсної секції ОМКФ «Візії», яку вирізняє з-поміж інших концепт: усі фільми мають особливе, оригінальне авторське бачення. «Любовна трилогія» Ярона Шані подібна за задумом і масштабом до «Трьох кольорів» Кшиштофа Кесльовського. Її складові поєднані лише центральною темою, тож дивитися фільми можна в будь-якій послідовності - вони є цілком завершеними творами. Друга частина «Любовної трилогії» з підзаголовком «Скутий» знайомить глядача з полійцейським, який попри все слідує своїм уявленням про правильне і неправильне, про добро і зло, допоки система не починає спрацьовувати проти нього самого. Фільми трилогії Шані вирізняє участь у них непрофесійних акторів, які грають майже самих себе, та гіперреалістичний підхід, яким режисер піддає сумніву межу між дійсністю та вигадкою.

 

«Тламес»

Драматична стрічка «Тламес» потрапила до секції «Візії», завдяки експериментальності кінооповіді. Перших глядачів «Тламес» вразив ще у «Двотижневику режисерів» Каннського кінофестивалю, а журнал Cahiers du Cinéma дав стрічці «титул» одного з найкращих фільмів 2019 року. У другій для режисера Ала Едін Сліма роботі початком історії є дезертирство солдата, який тікає жити до лісу. Загадковий і трохи схематичний фільм, в якому вгадуються цитування Стенлі Кубрика і Єжи Сколімовського, залишає позаду реалізм і чим далі, тим більше заглиблюється у філософію та сюрреалізм. Та ні Кубрик, ні Сколімовський не передавали таке напружене спілкування одними очима, яке відрізняє одну зі сцен цього дивного фільму, назву якого можна перекласти як «Під закляттям».

 

«Кров пелікана»

Другий фільм німецької режисерки Катрін Ґеббе «Кров пелікана» був відкриттям секції «Горизонти» Венеціанського кінофестивалю, де програв лише «Атлантиді» Васяновича, та приніс авторці приз за найкращу режисуру на Fantastic Fest. Тепер у глядачів ОМКФ є можливість познайомитися з цією неординарною драмою в програмі «Фестиваль Фестивалів». Нарративом «Кров пелікана» нагадує безліч своїх попередників: і «Езорциста», і «Дитину Розмарі», і «Омена», і «Щось не так з Кевіном», і нещодавню «Руйнівницю системи». Усі ці фільми об’єднує тема складних дітей, які часом стають незручними для батьків та/чи оточення. Катрін Ґеббе вдається балансувати на межі, аби не перетворити «Кров пелікана» на відвертий фільм жахів, залишаючи оповідь делікатною, наскільки це можливо в такому контексті.

 

«Кубрик про Кубрика»

Фільмів про легендарного кінематографіста Стенлі Кубрика було вже знято вдосталь. Втім робота Ґреґорі Монро дозволяє зануритися ще глибше в світ автора «Баррі Ліндона». У документальній стрічці «Кубрик про Кубрика», яка представлена в програмі «Спеціальні покази» ОМКФ, зібрані унікальні архівні матеріали та численні інтерв’ю з режисером, які назбирав експерт з творчості Кубрика та його друг Мішель Сіман за 30 років їхнього спілкування. Це унікальна можливість потрапити назад у часі, послухати самого майстра, який пояснює свої фільми, чого він ніколи не робив. А також глядач почує спогади акторів та членів знімальних груп, які з працювали з режисером: як Том Круз відверто описує свій досвід роботи з Кубриком над фільмом «Із широко заплющеними очима», як Малкольм МакДауелл згадує спонтанність, яка супроводжувала зйомки «Механічного апельсину», а Рональд Лі Ермі розповідає про реалізм суцільнометалевого жакету часів війни. 

 

Усі перераховані фільми та інші стрічки конкурсних і позаконкурсних програм 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю доступні до перегляду на спеціальній платформі за умови придбання квитка або Фестивального абонементу.

Читайте також:

Новини

Гайд по фільмах 11-го ОМКФ від Юлії Сінькевич

25 вересня стартує 11-й Одеський міжнародний кінофестиваль, який цьогоріч проходитиме в новому для себе форматі. Генеральна продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич порадила, які фільми з програм краще не пропускати і заздалегідь забронювати собі на них квитки.

16.09.2020
об 15:15

Новини

Серіали ОМКФ 2020: Історична драма, кримінальна комедія та шпигунський трилер

Спільно з чеським фестивалем серіалів Serial Killer та телеканалом «Україна» організатори 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю, який відбудеться з 25 вересня до 3 жовтня в онлайн-форматі, підготували секцію «Серіали!». Наразі відомо, що до її програми увійшли українська історична драма, данська кримінальна комедія, естонський шпигунський трилер і чеська кримінальна драма.

20.09.2020
об 14:44

Новини

На 11-му ОМКФ проходитиме ретроспектива «Жінки-піонерки кіно»

В рамках 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю, який відбуватиметься онлайн з 25 вересня до 3 жовтня, показуватимуть ретроспективу «Жінки-піонерки кіно». До програми увійшло 6 стрічок про жінок.

13.09.2020
об 17:38