Трейлери та відео

Скоро в кіно: «Пофарбоване пташеня» вийде в український прокат у грудні
Частину бокс-офісу «Номерів» спрямують на благодійність

На порозі «Аннесі-2019».

01.05.2019
об 22:19

Уже третій рік поспіль українські анімаційні проекти вирушають на найбільшу анімаційну подію Європи – фестиваль «Аннесі-2019». Організацією національного анімаційного стенда в аннесі традиційно займається українська анімаційна асоціація. Цього року стенд підтримують державне агентство України з питань кіно, Посольство України у Франції та Український інститут.

З кожним роком анімаційна спільнота України стає більш об’єднаною та приваблює не тільки внутрішніх, але й зовнішніх інвесторів. Учасників стенда стає більше, а проекти урізноманітнюються. Це дозволяє зміцнювати й розвивати позитивний імідж України на міжнародній арені. Цього року є особливий привід для гордості – анімаційний фільм «Кохання» українського режисера Микити Лиськова увійшов до конкурсної програми фестивалю. Стрічка розповідає історію кохання за допомогою символів і складається з епізодів, які не пов'язані між собою сюжетно й стилістично, але мають єдиний настрій і єдиний сенс. Фільм знятий без слів, дотепна історія-роздум про стосунки між людьми розкривається через звуки. «Потрапити на такий фестиваль, та ще й у конкурсну програму – це те, про що я навіть мріяти не насмілювався», – говорить режисер стрічки Микита Лиськов.
 

ПИЛИП ІЛЛЄНКО
 Голова Державного агентства України з питань кіно

Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко:
«Вперше в історії українського кіно наша стрічка потрапляє до головного конкурсу фестивалю анімації такого масштабу. Не останню роль тут, на мою думку, зіграла робота Українського стенда на кіноринку «Mifa Market», яку ми спільно з Українською анімаційною Асоціацією проводили два роки поспіль. Фільм «Кохання» створений у дуже незвичайному та інноваційному стилі, і я радий, що наші експерти побачили перспективність цього проекту, надавши йому підтримку».

 

ОЛЕНА ГОЛУБЄВА 
Директор Української анімаційної асоціації 
продюсер студії «Червоний собака»

Виконавчий директор UAnimA, продюсер студії «Червоний собака» Олена Голубєва:
«Після участі у фестивалі в Аннесі два роки поспіль Україну почали розглядати як серйозного міжнародного партнера, залучати до спільних ініціатив. Без перебільшення можна сказати, що Асоціація дуже активно промотує творчий потенціал українських студій та сприяє їхній участі в презентації на багатьох міжнародних майданчиках. А за сприяння Асоціації студії-дебютанти мають підтримку у вигляді позитивного іміджу української анімації. Ми дуже пишаємося, що довіра є як всередині української анімаційної спільноти, так і з боку міжнародних партнерів. Цей рік в Аннесі для нас – кардинальна зміна іміджу. В основі – дизайн Іллі Чичкана за мотивами робіт Марії Примаченко. Персонажі оживають у різних анімаційних стилях у найкращих традиціях української анімаційної школи».

 

МИХАЙЛО МАРГУЛІС
Продюсер студії «Капі»

Продюсер cтудії «КАПІ» Михайло Маргуліс:
«Для успіху на закордонних ринках необхідний постійний контакт з потенційними міжнародними партнерами та дистриб'юторами. Участь у міжнародних кіноринках та фестивалях – це спосіб перевірити, як сприяє твоїй роботі кіноспільнота. Наші герої викликають великий інтерес, нас запрошують за місяці до початку пітчингів». На початку травня проект повнометражного анімаційного фільму за повістю Наталії Гузєєвої «23 образи Петрика П’яточкіна» студія «КАПІ» презентували на кіноринку APD у Штутгарті (Німеччина), а вже у червні його чекають на ринку MIFA в Аннесі, де його буде представлено компаніям Walt Disney, Technicolor, європейським бродкастерам та дистриб’юторам. Цей проект уже втретє відвідає фестиваль. Цього разу разом з Петриком до Аннесі прямує мишеня Мишкін, створений Ольгою Титовою. Воно вперше побачить води озера Тіу. Новий проект студії «Лабра Кадабра» тільки розробляється, але вже був обраний обличчям фестивалю анімаційних фільмів MONSTRINHA в Лісабоні. У Аннесі відвідувачі Українського стенда будуть мати нагоду з ним сфотографуватися.

Цього року знову брати участь у роботі Українського стенда на фестивалі в Аннесі буде анімаційна студія, яка представляє групу компаній «Квартал 95». Студія презентуватиме міжнародним колегам уже відомий у міжнародних анімаційних колах проект – повнометражний фільм «Повернення Гуллівера». Наразі проект перебуває на стадії продакшену, а великий міжнародний реліз фільму планується у 2020 році. Делегація 95 Animation Studio має на меті скористатися всіма перевагами міжнародного анімаційного майданчика Аннесі та продовжити комунікації з колегами й партнерами щодо можливої співпраці стосовно виробництва фільму та його дистрибуції на різних територіях. «Повернення Гуллівера» – це амбітній проект. «Кварталівці» поставили собі за мету створити продукт, який зможе конкурувати з фільмами найкращих світових анімаційних студій. 

Так, режисером стрічки є американський фахівець Тоні Боніла, який брав участь у виробництві таких відомих фільмів від студії Disney, як «Моана», «Звірополіс», «Ральф», а також має досвід викладача у всесвітньо відомій анімаційній школі. До розробки та міжнародної адаптації сценарію «Гуллівера» було залучено відомого американського драматурга й продюсера Майкла Райана, володаря «Еммі», одного з авторів всесвітньо відомих серіалів «Скубі Ду», «Том і Джері», «Черепашки мутанти ніндзя» та інших. Головний режисер проекту – Ілля Максимов, у творчому доробку якого робота над популярним серіалом «Смішарики», повними метрами «Альоша Попович і Тугарин Змій», «Добриня Микитич і Змій Горинич». Продюсери фільму впевнені, що захоплююча, динамічна історія всесвітньо відомого мандрівника має всі шанси сподобатися глядачам різних країн та розраховувати на успішний міжнародний прокат. Адже «Повернення Гуллівера» – це дуже романтична історія, у якій з гумором та жартами розповідається про загальнолюдські цінності – дружбу, кохання та взаємодопомогу. І це, безперечно, мають вподобати як діти, так і дорослі у всьому світі.
 

ОЛЕКСІЙ ТОЛУБКО
Виконавчий директор студії Animagrad

Виконавчий директор студії Animagrad Олексій Толубко:
«Ми, студія Animagrad, яка випустила минулого року анімаційний хіт «Викрадена Принцеса: Руслан та Людмила», не зупиняємося на досягнутому й продовжуємо працювати над розробкою та створенням різноманітного анімаційного контенту. На цей рік заплановані роботи над такими проектами, як повнометражні фільми «Мавка. Лісова пісня» та «Роксолана», анімаційні серіали «Академія Храбна» та «Клуб Всезнайків». Найбільш очікувана українська анімація «Мавка. Лісова пісня» перебуває в активній виробничій стадії, інші ж проекти – на різних етапах девелопменту».

 

АНАСТАСІЯ ВЕРЛІНСЬКА
Програмний директор фестивалю анімації LINOLEUM

Програмний директор фестивалю анімації LINOLEUM Анастасія Верлінська:
«Для фестивалю LINOLEUM насамперед є важливим пошук партнерів, спікерів та обмін анімаційними програмами. У 2018 році ми презентували програму сучасної української анімації на фестивалях Cinanima (Португалія) та Thessaloniki Animation Festival (Греція), а цього року зробили показ у Нью-Йорку та разом зі студією Happy Hippie Lab організували безкоштовний воркшоп з відомим британським аніматором Тімом Алленом («Острів собак», «Труп нареченої», «Життя Кабачка») для стоп-моушн аніматорів. Участь у міжнародних фестивалях, серед яких і Аннесі, дає змогу познайомитися з професіоналами в різних сферах анімації та запросити їх в Україну для навчання та обміну досвідом з вітчизняними аніматорами. Також важливим пунктом є налагодження контактів з іншими фестивалями та школами задля спільного просування незалежної анімації».

 

ОЛОДИМИР ШЕЙКО
Генеральний директор Українського інституту

Генеральний директор Українського інституту Володимир Шейко:
«Підтримка Українським інститутом стенда на міжнародному фестивалі анімації в Аннесі є для нас стратегічною інвестицією в розвиток української анімації. Аннесі – це найбільший світовий майданчик анімаційної індустрії; фільми, які сюди потрапляють і отримують відзнаки, здобувають шанс на міжнародне визнання. Окрім того, це нагода гідно представити українську анімацію міжнародним фахівцям. Тут укладають контракти як на прокат, так і на спільне виробництво, а отже, це крок до посилення фінансової спроможності українських креативних індустрій. Зважаючи на те що цьогоріч відбудеться черговий пітчинг Держкіно, у якому анімація вперше виокремлена в окрему категорію, Україна зможе представити в Аннесі можливості для міжнародного співфінансування нових анімаційних проектів. Українська анімаційна традиція є цікавою, самобутньою та однією з найдавніших у світі. Останнім часом галузь активно розвивається, проте потребує налагодження міжнародних зв'язків. Український стенд в Аннесі об'єднає українських аніматорів для представлення інтересів галузі й популяризації її здобутків у світі. Маємо щастя робити цю справу разом з надійними партнерами. Українська анімаційна Асоціація не вперше робить стенд в Аннесі. Ці послідовні зусилля вже дають результат: українські роботи присутні в конкурсній програмі фестивалю. Державне агентство України з питань кіно є тією інституцією, завдяки якій відбувається відродження українського кінематографа останніх років. Український інститут – державна установа, яка просуває українську культуру за кордоном і підтримує представлення України на ключових культурних подіях світу. Впевнені, що така синергія принесе позитивні результати, і бажаємо успіху українській анімації на фестивалі в Аннесі!».

 

ІРЕНА КАРПА
Перший секретар з питань культури
 посольства України у Франції

Перший секретар з питань культури посольства України у Франції Ірена Карпа:
«Уже втретє МЗС підтримує цей знаковий івент культурної дипломатії. І, як на мене, українські аніматори щоразу беруть нові висоти. Цьогоріч, наприклад, український фільм Deep Love Микити Лиськова потрапив до основного конкурсу, і я щиро бажаю йому перемоги. Це неймовірно красивий, високомистецький анімаційний фільм, який зачіпає глибини нашого існування. Крім того, на завершальному етапі три повнометражні мультики, які я спостерігала ще в зародках: «Мавка», «Віктор_Робот» і «Гуллівер». Мрію, щоб їх показали на велетенському оупен-ейрі біля озера, куди люди приходять з родинами на вечірні пікніки... Та й взагалі, погодьтеся: усі ми виросли на давніх-добрих мультиках, і тепер хочеться, щоб і наші діти на таких росли – на добрих і нових українських мультфільмах, що теж колись стануть класикою». 

 

Анімаційні студії, які увійшли в UAnimA, та склад делегації до «Аннесі-2019»:
 

СТУДІЯ ANIMАGRAD – заснована в Києві в 2012 році, входить до складу FILM.UA Group і є одним з провідних анімаційних продакшенів у Східній Європі. Студія займається створенням повнометражної та серіальної анімації в технологіях 2D і 3D, а також виконує творчі та технічні завдання в галузі анімаційного виробництва для партнерів і клієнтів. Фільмографія: мультсеріали «Ескімоска» (2012–2016); «Клуб Всезнайків» (2020), «Академія Храбна»; повнометражна анімація «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила» (2018), «Мавка. Лісова пісня» (2020), «Роксолана» (2022). Дебютний анімаційний фільм «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила» вийшов на екрани 7 березня 2018 року й став рекордсменом прокату серед анімаційних фільмів українського виробництва, а права на його показ були продані в понад 50 країн.

95 ANIMATION STUDIO – частина компанії «Квартал 95», яка протягом 6 років займається виробництвом анімаційних фільмів та серіалів у технології motion capture, 3D та 2D. У команді понад 120 професіоналів у галузі сучасної анімації, які можуть виробляти понад 50 хвилин анімації для телебачення щотижня. МоСар павільйон студії площею 400 м² з 36 камерами є одним з найбільших у Центральній та Східній Європі. Серед відомих проектів студії – популярний в Україні серіал «Казкова Русь» (гостра політична сатира), який неодноразово здобував призи українських та міжнародних фестивалів. Зокрема, у 2013 році «Казкова Русь» отримала дві головні телевізійні нагороди України «Телетріумф», у 2016 році – міжнародну кінопремію WorlFest Remi Award (США) у номінації «Анімація». Крім того, студія виробляє серіал «Мульти Барбара», «Свинка Шмепа – донька нардепа» для одного з найбільших в Україні мовників – каналу «1+1», а також анімаційний дитячий Інтернет-серіал «ЧоМуха» для найменших глядачів.

«ЧЕРВОНИЙ СОБАКА» – навчально-виробнича студія, створена у 2005 році. Виробничі потужності сконцентровані в класичній мальованій анімації. Фільмографія: «Чудове чудовисько» (2017), «Ти і поліція» (2016), перший в Україні анімаційний фільм у стерео-3D «Дівчинка з риб’ячим хвостом», анімаційний музичний фільм «Країна мрій» (2013) та ін. Цього року на стенді студія представляє стрічку «Віктор_Робот» – повнометражний анімаційний фільм, який перебуває в стадії виробництва, авторські художні роботи «Сама собі тут», «Світ навпаки» та серіал «Стрічка» (у розробці).


СТУДІЯ «КАПІ» – заснована в Києві у 2015 році. Поєднала креативний досвід автора відомих українських дитячих анімаційних брендів Капітошки та Петрика П’яточкіна Наталії Гузєєвої (вона є і засновницею студії) та 25-річний виробничий досвід створення міжнародних анімаційних проектів студії «Борисфен». У розробці студії повнометражна 3D-анімація «23 образи Петрика П’яточкіна». На початку травня цей проект студія презентувала на кіноринку APD у Штутгарті (Німеччина), а вже в червні він прямує на Міжнародний анімаційний фестиваль у місті Аннесі (Франція).


YARKI STUDIO – українська компанія, яка займається виробництвом анімаційного та ігрового контенту. Створює ігри, анімаційні серіали для копродукції та надає високоякісні графічні та програмні послуги. У 2016 році команда розпочала розробку анімаційного серіалу для дітей South Farm (пізніше назву було змінено на Purple Pin). У 2017 році перші 7 пілотних епізодів побачили світ. У 2018 році Purple Pin був обраний фіналістом для пітчингу на MIP Junior. Протягом минулого року серіал був представлений тисячам глядачів на багатьох фестивалях та форумах, таких як Visegrad Animation Forum в Чехії, фестивалі анімації Linoleum в Україні, MIPTV та Annecy у Франції. На початку 2019 року команда Yarki провела конкурс на кращий сценарій для однієї серії Purple Pin та зміцнила свою команду сценаристів. Сьогодні в розробці студії є ще один анімаційний серіал – Summer Kingdom – комедійне фентезі для підлітків та дорослих, події якого відбуваються в постапокаліптичному світі.

СТУДІЯ HAPPY HIPPIE LAB – це єдина анімаційна стоп-моушн студія повного циклу виробництва в Україні з досвідом роботи більше п’яти років в індустрії. Команда об’єднує концептуальних авторів, режисерів, аніматорів, дизайнерів, лялькових виробників, музичних композиторів та інших фахівців. Брали участь у KLIK Amsterdam (Нідерланди), Curtas Vila do Conde (Португалія), Linoleum (Україна), анімаційному фестивалі Animarkt (Польща).
Компанія «Т.Т.М» – заснована у 2010 році. Флагманський проект – анімаційний фільм «Кохання»/Deep Love (2019).
Фестиваль LINOLEUM – міжнародний фестиваль актуальної анімації та медіамистецтва; некомерційна приватна ініціатива, яка спрямована на підтримку, розвиток та популяризацію авторської анімації в Україні. Фестиваль проводиться з 2014 року в Києві, а організатором події є студія Animаgrad.

MY DRAGON – YOU CREATE, WE TRANSLATE – компанія, яка виконує творчий переклад по всьому світу. Її основна галузь – переклад та адаптація анімації та фільмів. Фестиваль Annecy – це можливість залишатися на зв'язку, відкрито заявити про свою рішучість і довести, що дубляж анімації – це не одна з тих речей, яку можна записати в домашній комірчині, а завдання, яке має бути виконано з відданістю.