Трейлери та відео

Вийшов другий трейлер стрічки «Номери»
З’явився офіційний трейлер українського фільму «Атлантида»

Аннесі-2019: покази, зустрічі, спека, ураган та пригоди поруч з Монблан

19.07.2019
об 19:41

Цього року українська делегація, затамувавши подих, відвідала вже першу конкурсну програму щорічного міжнародного фестивалю анімаційних фільмів Annecy-2019, у якій вперше було представлено український  фільм Микити Лиськова «Кохання». Уже наступного ранку після показу, за годину до відкриття ринку, художник-мультиплікатор відповідав на запитання журналістів та критиків. Найбільше міжнародну аудиторію цікавило, чому в статуї Леніна знову виростає голова й чи  не означає це повторення соціального циклу. Також актуальною була проблема забруднення навколишнього середовища в Україні. А образи фільмів були сприйняті як дуже знайомі для кожного.

МИКИТА ЛИСЬКОВ, режисер конкурсної анімаційної стрічки "Кохання" :
«Цього року так збіглося, що я був на двох анімаційних фестивалях поспіль: спочатку в Загребі, а через два дні  – в Аннесі. У Загребі фокус був виключно на авторської анімації, а локації й час були підібрані таким чином, що ти з одного заходу без поспіху йшов на інший, не хвилюючись, що тобі не вистачить місця. Уранці були майстер-класи найуспішніших сучасних аніматорів, таких як: Микита Дьякур, Борис Лаббе і Махаель Фрей.
В Аннесі я очікував приблизно на таке саме, але з більшим розмахом, проте був трохи розчарований – навіть селекція в конкурсній програмі багато в чому мені видалася дивною, деякі фільми були затягнуті, зал нудьгував. От саме місце проведення фестивалю – це щось неймовірне: гори, величезне озеро, ідеальні велодоріжки. А якщо це все збігається з гарною погодою – то можна вважати, що фестиваль вдався. Особисто я під час фестивалю познайомився з аніматорами (роботами яких я захоплююся), зі звукорежисерами, дізнався в них деякі цікаві для мене технічні особливості й ми обмінялися контактами».

Особливою увагою цього року користувалися VR та трансмедіа проекти, а країною-фокусом була Японія, що знайшло відображення як у візуальній частині фестивалю, так і в змістовній програмі ринку. Під час конференцій особлива увага була приділена каналом NETFLIX підримці та презентації успішних аніме-серіалів. Те, що японська стилістика вийшла вже далеко за межі Японії, підтверджує і арт-виставка молодого художника-мураліста Debza з Тулузи. Він представив сольну виставку в галереї Art by Friends протягом фестивального тижня  в Аннесі. Полотна, мурали та малюнки, інсталяції, яскраві й просочені японським впливом, ідеально поєдналися  з цьогорічним образом фестивалю
Ще за день до відкриття ринку представники української делегації отримали на свою адресу позитивні відгуки, що стосувалися нового дизайну України, розробленого ними цього року. Його втіленням став лев (у виконанні Іллі Чичкана, за мотивами художніх робіт Марії Примаченко), що на період всього конкурсу оселився на електронних носіях кожного відвідувача фестивалю та ринку за допомоги спеціального мобільного додатка.

Національний стенд на MIFA під час фестивалю Аннесі закріпив свої позиції і з делегацією (понад 40 осіб). Цього року українська спільнота поповнилася розробниками програмного забезпечення, телевізійними каналами та новими студіями. Підвищений інтерес з боку фестивалю було проявлено до лялькової анімації (stop-motion), і втілився він у кілька значущих нагород: найкращий фільм у номінації  – “Mémorable” («Пам’ятний») французького виробництва. Така увага до лялькової анімації знайшла резонанс і в представників ринку. Україна не відставала і в цьому тренді: на стенді була представлена stop-motion студія Happy Hippie Lab та проект «Лабра Кадабра» від студії «КАПІ».

Animation director Tin Tan & stop motion animator Andrew AJ, Happy Hippie Lab:
 «Ранком, сидячи в кафе за кавою та круасанами, ми провели зустріч з японським продюсером Dwarf Animation, які нещодавно випустили stop-motion серіал на Netflix. Зустрілися з HR студії LAIKA, щоб обговорити шоурил Andrew AJ. Дорогою біля озера зустріли знайомих бельгійців Beast Animation і отримали запрошення на виставку, де покрутили ляльки Fluffy Four, які цього року відкривали кожен показ фестивалю своєю stop-motion заставкою.

На анімаційному ринку MIFA відкрили для себе нові студії та аніматорів, таких самих фанатичних, як і ми. Дискусія і обговорення не закінчувалися і в чергах на конкурсні сеанси. Кожного дня програма фестивалю Аннесі настільки насичена, що навіть з максимальною акредитацією ти не встигаєш охопити все».

МИХАЙЛО МАРГУЛІС, анімаційна студія «КАПІ»:
«Нашими співрозмовниками були продюсери, представники виробничих студій, дистриб’ютори  зі США, Канади, Мексики, Тайваню, Китаю, Південної Кореї, Індії, а також представники європейських країн: Франції, Німеччини,  Фінляндії, Норвегії, Естонії, Литви, Угорщини, Чехії, Польщі, Іспанії та Португалії, Словенії. Я нарахував 19 країн, з представниками яких ми мали офіційні зустрічі. І Петрик П’яточкин, і Мишкін  – біле мишенятко з нашого нового проекту «Лабра Кадабра», разом з керівником відділу розробки бізнесу Еліною Маргуліс активно презентували проект досвідченій аудиторії фахівців. З огляду на нову для світового кіно тему, проект 3D-повнометражного анімаційного фільму «23 insults» ( українською «Як Петрик П'яточкин друзів із Гумової Країни визволяв»), що створюється за мотивами повісті письменниці Наталі Гузєєвої, став хедлайнером студії «КАПІ» на ринку, а також сприймався як проект, який продовжує позитивне враження від розвитку української анімації за останні роки,  на думку американського журналу «Animation magazine».

Проект анімаційного серіалу «Лабра Кадабра», який розробляється зараз студією «КАПІ», отримав потужну емоційну підтримку. Те, що він білий і пухнастий, а ще з рожевими лапками та хвостиком зробило його улюбленцем численних гостей Українського стенда!  Один із засновників анімаційної студії Aardman Animations Peter Lord («Баранчик Шон») та Bill Plimpton (американський аніматор, відомий  серіями коротких фільмів про собаку Guard Dog, Guide Dog, Hot Dog и Horn Dog) по черзі тиснули руку, тобто лапку, Мишкіна, примовляючи: «Ми любимо його! Ми його любимо!». А Peter Lord ще й запропонував озвучити батька Мишкіна в англійській версії серіалу!  У студії виникли домовленості про наступні кроки в подальшій співпраці.
І хоча біля Монблана в останній день почалася буря, ми залишали Аннесі в доброму настрої».

МАКСИМ БОГОСЛОВ, керівник з розвитку бізнесу анімаційної студії «95 Animation Studio»:
«Прекрасне альпійське місто Аннесі черговий раз зібрало всіх професіоналів анімаційної індустрії. Це місце, як магніт, притягує як уже іменитих митців, так і талановиту молодь.

«95 Animation Studio» цього разу максимально використала можливості, які надає цей унікальний міжнародний майданчик. Було проведено низку важливих переговорів із міжнародними компаніями щодо організації дистриб’юції нашого повнометражного фільму «Повернення Гуллівера». Є великі сподівання, що результатом цих перемовин буде гучна всесвітня промокампанія та успішний реліз фільму по всьому світу»/

ОЛЕНА ГОЛУБЄВА, виконавчий директор UANIMA, продюсер студії «Червоний собака»:
«Цей рік був насичений переговорами про спільне виробництво, механізми копродукції. Ринок уже передчував різноманітність і професійність анімаційних проектів України.

 Окремий та важливий напрямок роботи ринку – рекрутинг-сесія професіоналів, і  цього року вона також була організована на стенді. Такі сесії дозволяють продемонструвати рівень професіоналізму та працюють як на розширення географії виробництва, так і на професійний імідж власне студій та країни в цілому.

Були проведені переговори щодо можливого співробітництва з Канада-телевіжн, оскільки український Уряд уже схвалив рішення про підписання угоди про спільне кіновиробництво між Україною та Канадою. Якщо угода буде ратифікована найближчим часом, уже на осінньому MIPCOM можна буде розпочати презентацію спільних механізмів співробітництва між канадськими та українськими анімаційними студіями.

Погода зробила справжній подарунок у вигляді сонця після трьох днів холоду та злив саме на український прийом, який традиційно підтримує Посольство України у Франції, на ньому зібралися давні партнери та нові друзі.

Для студії «Червоний собака» участь у Аннесі-2019 також була плідною: переговори з дистриб’юторами для повнометражного фільму «Віктор_робот», копродукції для серіалу «Стрічка», пошук фестивальної дистриб’юції для короткометражного анімаційного фільму «Сама собі тут», партнерства для реалізації проекту «Війна, що змінила Рондо». Така участь – безцінний досвід для розуміння потенціалу та можливостей кожного з напрямків, збагачення та відкриття нових шляхів розвитку».

ПИЛИП ІЛЛЄНКО, голова Держкіно:
 «Робота Українського стенда на Mifa Market приносить реальні результати. Два роки тому, вперше презентувавши тут українську анімацію, ми одразу стали помітним учасником кіноринку. А цьогоріч наш стенд привернув ще більше уваги, адже, представляючи фільм у головному конкурсі фестивалю, ми підтверджуємо перспективність і високий рівень української анімації».

 НАТАЛІЯ МОВШОВИЧ, програмний менеджер Українського інституту:
«Фестиваль анімації в Аннесі  не схожий на інші кінофоруми класу А. Незважаючи на свій поважний вік (59 років) та величезний ринковий майданчик, за настроєм він нагадує 5-денне дитяче ранкове свято з усталеними традиціями та щоденними ритуалами, завдяки яким почуваєш себе «серед своїх». Вражають програмні масштаби, географія стрічок та рівень представлених проектів, а також  непідробне захоплення учасників усім, що відбувається, – від професійних дискусій до Оpen air показів улюблених мультфільмів. Світова анімація – це окрема галактика, що невпинно розростається, і, пропустивши щось сьогодні, ти відкотишся не на день, а на декілька місяців назад. Тому важко переоцінити значення присутності українського стенда на кіноринку Mifa Market для розвитку індустрії та її інтеграції у світовий контекст. Українські таланти викликають усе більший інтерес міжнародної кіноспільноти, і успішні покази фільму «Кохання» Микити Лиськова, який вперше серед українців потрапив до конкурсу, це підтверджують. Сподіваємося, що синергія всіх державних інституцій (Українського інституту, Державного агентства України з питань кіно і Посольства України у Франції), що підтримали представлення України  на ключовій світовій події в секторі кіно, та нові професійні контакти вже в найближчому майбутньому сприятимуть розширенню можливостей міжнародної співпраці та створенню анімаційних копродукцій з Україною».