Трейлери та відео

Катрін Денев: "Треба бути, а не казатися"
Генпродюсер ОМКФ Юлія Сінькевич про фестивальне свято та продюсерські будні.

Життя онлайн не для всіх: Чому кінотеатри проти інтеграції сучасних технологій

13.11.2020
об 18:46
Автор: Дар'я Мирошниченко

Кожен вид мистецтва потребує певних умов, аби людина могла повною мірою насолодитися твором, з яким знайомиться.

 

Новітні технології, аби спростити життя та дати більше можливостей побачити, почути, дізнатися та отримати досвід, зводять наше існування до маленького екрану. З одного боку є певні переваги в тому, що маючи тільки доступ до інтернету та зручний дивайс, можна впустити додому цілий світ: віртуально прогулятися музеєм, розташованим у будь-якій країні земної кулі; сходити в театр на виставу, що давали, наприклад, в La Scala у 2012 році (ще й ніби в машині часу покатався); навіть відвідати довгоочікувану прем’єру в кіно. Звісно, останнього ще не було, проте технічні можливості вже є.

 

 

«Навіть до початку першого локдауну були люди, які хотіли дивитися прем’єри не в кінотеатрах, а в себе вдома, – легально та у хорошій якості. Такі запити з’явилися ще декілька років тому, коли ні у кінотеатрів, ні у нас, як у технічно забезпечуючої сторони не було таких можливостей. Сьогодні є технологія передачі сигналу з кінотеатру на інші технічні носії, які можуть бути розташовані за межами установи», - розповів керівник представництва Christie Digital Systems ОЛЕКСАНДР ЛЄБЕДЕВ.

 

Мова йде про технологію, яка дозволяє кіномережам транслювати стрічки з кінозалу одразу на домашні екрани. За допомогою спеціальної програми та пакету інтегрованих медіаблоків, які дозволяють через ІР-мережі передавати контент із зображенням у форматі 8К на домашній екран. Якщо інтегрувати цю можливість у сучасну модель кінотеатрів, то в глядачів може з’явитися вибір дивитися фільм вдома чи йти в зал на сеанс. За словами керівника представництва Christie Digital Systems, сама передача сигналу налагоджується досить швидко за допомогою додаткового технічного оснащення кінотеатру.

 

 

«Пам’ятаю в Америці раніше хотіли впровадити іншу технологію. Концепція полягала в тому, що кінотеатральне вікно скорочувалося на користь стрімінговим платформам, тобто замість трьох місяців кінозали мали три тижні. Навіть були пропозиції, щоб фільми виходили синхронно в прокат і на онлайн-майданчиках. Прибутки від стрічки кінотеатри, правовласник та онлайн-платформа ділили б у співвідношенні: 33 % - 33 % - 33 %, словом, порівну. Однак при більш детальному розгляді, виявилося, що пропозиція мала безліч нюансів і від цієї ідеї відмовилися. Але під час весняного локдауну мережа АМС та студія Universal Pictures сіли за стіл переговорів та уклали угоду, згідно якої студія могла скоротити кінотеатральне вікно своїх стрічок і швидко передавати контент стрімінговим платформам, натомість мережа в перші тижні онлайн-прокату отримує певний відсоток від прибутку фільму у віртуальному світі. Яким чином історія розвиватиметься далі невідомо, адже це домовленість лише однієї студії з однією мережею», - пояснює член Європейської кіноакадемії, заступник голови Ради з державної підтримки кінематографії, директор кінотеатрів Boomer СЕРГІЙ ЗЛЕНКО.

 

Дійсно, навіть, якщо теоретично розглядати додаткові можливості, які готові надати Christie Digital Systems, чи то мережі, чи то окремі кінотеатри, що мають своє приміщення і готові розглянути подальшу діяльність, в тому числі, як онлайн-майданчик, повинні повідомити про свій намір правовласнику, тобто безпосередньо студії, що займалася виробництвом фільму, і вкласти відповідну угоду. Адже, за словами представників компаній дистриб’юторів, вони мають право надавати контент лише кінотеатрам, які працюють з DCP-проекторами.

 

Multiplex кінотеатр зі спеціальним панорамним екраном

 

«Контент, який видається в світ, за правами продажу розподіляється на декілька типів. Іншими словами, щоб мати можливість показати той чи інший фільм в кінотеатрі, треба купити права на трансляцію виключно в кінотеатрах. Якщо є бажання ретранслювати відео поза межами кінозалів, тобто впровадити технологію VoD-платформи, потрібен інший тип прав, але чим ми тоді будемо відрізнятися, наприклад, від Netflix чи будь-якого іношого стрімінгового сервісу?», - замислюється над ідеєю CEO Multiplex РОМАН РОМАНЧУК.

 

Реалії сьогодення, ніби й підштовхують кінотеатри до часткового переходу в онлайн. Навіть є ті, хто розглядав такі можливості ретрансляції контенту. Аналізував перспективи, але не ставить цей напрям за пріоритетний і не тільки через юридичне питання, яке теоретично вирішується двома різними контрактами з правовласником.

 

«Планета кіно» (м. Дніпро)

 

«Планета кіно» (м. Дніпро)

 

 

«Ми дивимося в цьому напрямку, вивчаємо ринок. Можливо, коли-небудь й будемо продавати фільми VoD, але в Україні це не дуже працює. Так, є клієнти, які готові купувати контент таким чином, але їх наразі не так багато, тому ми зосереджуємося поки що на інших опціях», - зазначає власник мережі «Планета кіно» ДМИТРО ДЕРКАЧ.

 

Також представники кіномереж додають, що за логікою вертикалі бізнесмоделі сама ідея окремої чи навіть паралельної трансляції кінотеатром в онлайн-режимі є не прийнятною з точки зору правовласника, який надає ексклюзивні права кінотеатрам на прем’єри релізів, а по завершенню кінотеатрального вікна може продавати права на ретрансляцію телебаченню чи стрімінговим сервісам. Для самих же кінотеатрів така діджиталізація може мати згубні наслідки.

 

Сергій Зленко

 

«Якщо концепцію розглянути глобально, вона виглядає, як відтягування смерті кінотеатрів. Власноруч впровадити маркетинг домашнього перегляду – це заробити гроші для комфортного згортання мережі. Сьогодні глядач отримує вибір: переглянути фільм по квитку вдома або відвідати кінотеатр, а за рік з’явиться поведінкова звичка дивитися кіно на улюбленому дивані. Тому я вважаю, що будь-які спроби кінотеатрів монетизуватися, лишаючи людей вдома, – це стратегічно не правильний хід, адже в кінцевому результаті ми власноруч виховаємо глядача, який звикає дивитися кіно не виходячи за межі своєї квартири і з часом перегляди фільмів на великих екранах стануть менш популярними», - резюмує заступник голови Ради з державної підтримки кінематографії СЕРГІЙ ЗЛЕНКО.

 

Онлайн чи офлайн людство щоденно зустрічається з цим вибором і не тільки в сфері кіно. Вже зараз у нас є безліч варіантів перегляду контенту - в цій конкуренції, на жаль, не завжди виграють кінотеатри, особливо сьогодні, коли в багатьох з’явився страх громадських місць. Також великий вплив на вибір кожного з нас має цінність комфорту, саме задля його підвищення в клієнтів часом цікавляться враженнями від перебування в тому чи іншому закладі, але як би не старалися власники, досягти домашнього затишку в місцях громадського користування доволі складно. Однак, якщо говорити про сеанси в кінозалі з панорамним екраном, лазерною проєкцією, новітніми технологіями подачі звуку та систем кондиціонування, які, до речі, роблять перебування глядачів безпечним, - ніяким домашнім екраном не досягти тих відчуттів, що подарує похід в кіно.

Читайте також:

Статті

«Планета Кіно» у Дніпрі – це щось!

Новий кінотеатр мережі «Планета Кіно» відкрито в Дніпрі. У торговельному центрі Appolo на глядачів чекають 7 сучасних кінозалів та надзвичайний кіномаркет.

10.07.2020
об 13:18

Новини

Сергій Зленко: «Глядача під час карантину методично відучали від походу в кінотеатри»

Затамувавши подих глядачі, власники й керівники кінотеатрів, а також дистриб'ютори слідкують за світовими новинами, що стосуються відкриття кінозалів. У кожної із цих категорій людей є свої підстави для такої уваги. VGL cinema продовжує цікавитись у вітчизняних представників кіноіндустрії стосовно ситуації навколо українських кінотеатрів.

26.05.2020
об 18:56

Новини

Уряд України рятуватиме креативну індустрію від банкрутства

Міністр культури утримався від голосування за карантин вихідного дня і нині хоче, аби Уряд розробив програму допомоги для культурної сфери. Від початку карантину галузі, якими опікується Міністерство культури, за словами Олександра Ткаченка, втратили до 80 млрд грн. доходу, що зумовило скорочення робочих місць. Як наслідок сотні людей залишилися без роботи.

13.11.2020
об 15:22

Статті

Карантин вихідного дня кінотеатральний бізнес може не пережити

Кожного дня оновлена статистика захворівших на Covid-19 є не втішною для лікарів. Оцінюючи ситуацію, очільники держави бачать, що економіка України другого локдауну не витримає, тож міністри шукають інших рішень у запобіганні поширення коронавірусної інфекції. Одним з ймовірних виходів може стати карантин вихідного дня, який планують впровадити з 14 листопада. Проте експерти та представники галузі вважають, що він матиме негативні наслідки для сфери культури та креативних індустрій, зокрема, згубним для кінотеатрального бізнесу.

10.11.2020
об 19:29

Новини

Кінотеатр майбутнього: Панорамний екран та відсутність черг

Наприкінці літа мережа Multiplex у ТРЦ Retroville відкрила перший у Києві кінотеатр зі спеціальним панорамним екраном. Завдяки куту огляду 270 градусів глядач може повністю поринути в атмосферу фільму. Зауважимо, цією унікальною новітньою технологією обладнано лише 316 кінозалів у 34 країнах світу.

25.09.2020
об 14:34

Новини

Тенденції часу: В Україні пройде хакатон для популяризації контенту

Мета заходу – створити стримінгову платформу світового рівня та прискорити створення вітчизняних онлайн-кінотеатрів.

12.11.2020
об 17:51