Трейлери та відео

Катрін Денев: "Треба бути, а не казатися"
Генпродюсер ОМКФ Юлія Сінькевич про фестивальне свято та продюсерські будні.

CEO MULTIPLEX Роман Романчук: «Ми не виживаємо, а будуємо»

20.06.2021
об 17:32
Автор: Антон Філатов

Уже понад рік кінотеатральну сферу штормить: карантинні обмеження, відсутність пільгового кредитування та спеціальних держпрограм підтримки, тотальний спад активності глядачів. Перелік кризових рифів, з якими зіштовхнувся флот вітчизняних кінотеатрів, можна перелічувати й далі. Та незважаючи на всі ці небувалі негаразди, мережа MULTIPLEX продовжує відкривати нові кінозали. У червні в ній буде вже 151 екран у 28 кінотеатрах. Окрім того, компанія активно розвиває цифрові сервіси, створює високохудожній дизайн нових кінотеатрів, потроює кількість екранів у окремих залах та ініціює гарячі брейншторми у високих кабінетах на тему: «Як вивести галузь із кризи».  

Усі ці карколомні процеси відбуваються під головуванням CEO Multiplex Романа Романчука, який із самурайським спокоєм приймає будь-які виклики, що звалюються на компанію через пандемію. На стінах його кабінету висить плакат із живим конем, що їсть попкорн прямо в одному із залів Multiplex, лялька пілота автоперегонів, карта України з відмітками в містах, де працюють кінотеатри мережі, а також картина зі стопкою доларів заввишки з бюджет фільму. Поки я намагаюся перерахувати, яка сума зображена на полотні, Роман завершує справи перед інтерв’ю і відпускає: «Гроші завжди повинні бути в компанії. Навіть на стінах». Із цим не посперечаєшся. Як і з усім іншим, що розповідає керманич Multiplex. Та про все по черзі.

 

– У травні в харківському ТРЦ «Nikolsky» ви відкрили кінотеатр з вражаючим інтер’єром. Він має всі шанси поборотися за звання найкрасивішого кінотеатру країни. Чи будете ще відкривати нові екрани цього року?

– Концептуалістом дизайну цього харківського кінотеатру стала одна з акціонерок Multiplex Ксенія Трофіменко. У червні цей кінотеатр по- повниться ще двома новими залами. Можливо, цьогоріч ми відкриємо ще кінотеатр у київському ТРЦ «Respublika Park». Однак немає остаточного підтвердження, що цей ТРЦ почне роботу у 2021-му. Щоправда, ми не відкриємося там повним складом залів, адже це досить важке фінансове навантаження в теперішніх кризових умовах.

 

 

– Який інтерес продемонстрував наш глядач до потрійних екранів ScreenX порівняно з традиційними екранами?

– Це чудова технологія, яка користується попитом та дає глядачам можливість подивитися кіно дійсно по-новому. Суто з комерційної позиції це невиправданий проєкт. Адже через пандемію бокс-офіс надзвичайно просів, тож періоди окупності всіх інвестицій розтягнулися. Також через карантин стали рідше виходити фільми, адаптовані під ScreenX. Однією з найяскравіших прем’єр, що вийде в нас в цьому форматі в 2021-му, – «Вічні» зі всесвіту Marvel.

РЕПЕРТУАР ФІЛЬМІВ НА 2021 РІК ДЛЯ ПОТРІЙНИХ ЕКРАНІВ ScreenX: 

  • 11.06.2021 Форсаж 9: Нестримна сага (очікуємо)
  • 08.07.2021 Чорна вдова
  • 15.09.2021 Дюна
  • 30.09.2021 007: Не час помирати
  • 18.11.2021 Найкращий стрілець: Меверік (Топ Ґан: Маверік) 

 

– У кінотеатрі в київському ТРЦ «Retroville» ви запровадили безлімітний доступ до напоїв. Споживачі щасливі, та чи вигідно це для компанії?

– Формат такого собі кінотеатрального all inclusive не призводить до того, що хтось із глядачів зловживає. Впроваджувати це було б фінансово невигідно, якщо б у нас не було партнера (виробника цих напоїв). Однак у результаті ця модель вигідна всім, адже це підвищує лояльність компанії і створює додаткову рекламу.

– В останні місяці ваша фейсбук-сторінка зарясніли постами про зміни в команді Multiplex. Складається враження, що в житті вашої компанії почався новий етап.

– Компанія впроваджує оновлену стратегію. Ми виводимо нові продукти, продовжуємо розвиватися в нових умовах пандемії, запроваджуємо нові сервіси. До того ж ми дуже виснажилися протягом 2020 року. Нам доводилося балансувати в стані дуже стиснутого ресурсу, через що ми були вимушені ставити окремі проєкти на паузу, а від чогось навіть відмовлятися. Пандемія не завершилася, ситуація в бізнесі непроста й не можна точно спрогнозувати, коли все налагодиться. Проте ми вирішили не виживати, а будувати.

– Як локдауни вдарили по мережі Multiplex?

– Починаючи з березня 2020 року ми живемо лише за рахунок того, що відтерміновуємо свої боргові зобов’язання. Один день простою нашої компанії під час локдауну коштує 1 млн грн. Щоб втриматися в такій ситуації, ми заощаджували на всьому, і серед іншого масово йшли в неоплачувані відпустки. Вихід із локдауну в липні 2020 року не виправив ситуацію. Адже глядачі все ще боялися ходити в кіно й дохід у той місяць був на 95 % меншим ніж у липні 2019-го. Тож ми хоч і вийшли з локдауну, проте боргова яма продовжувала глибшати. Тобто операційні збитки відразу після локдауну в нас були більші, ніж під час самого локдауну. Ситуація покращилася восени 2020-го. Проте в листопаді запровадили карантин вихідного дня, який став для нас катастрофою. Адже на вихідних кінотеатри отримують найбільший прибуток. Тож нині ми дійшли до ситуації, коли якщо хтось із наших партнерів почне з нас стягувати борги, то з нас просто немає чого стягувати.

– Катастрофічно несприятливий час. Як вам вдається в такій ситуації відкривати нові кінотеатри?

– Завдяки партнерським домовленостям. У нашої компанії бездоганна репутація. Тому, наприклад, підрядник, з якими ми вже багато років будуємо кінотеатри й перед якими в нас через пандемію накопичився великий борг, продовжує з нами працювати над новими проєктами.

 

– Як співвідноситься кількість глядачів Multiplex у 2019, 2020 і 2021 роках?

 – У 2021-му ми маємо в 2-3 рази більше глядачів, ніж у 2020 році. А в 2019-му їх було на 45-55 % більше, ніж цьогоріч.

 

– Якщо ваші кінотеатри повернуться на звичний докарантинний формат роботи, скільки знадобиться часу, щоб повернути всі збитки, накопичені через пандемію?

– Близько двох років.

 – Чи виправдане 50-відсоткове обмеження на заповнюваність кінозалів?

– У ранкові та обідні години кінотеатри й без пандемії мали наповнюваність залів менше ніж 50 %. Заробіток формується виключно у вечірні години та у вихідні. Усі інші періоди – збиткові. Тож дуже важливо, щоб з кінотеатрів зняли всі обмеження на наповнюваність. В інших країнах такі обмеження або скасували, або збільшили допустиму заповнюваність залів з 50 % до 75 % місць. Окрім того, у багатьох державах розписали чітку дорожню карту, де зазначено дати, коли кінотеатри повернуться до звичної роботи. У нас же всього цього немає.

 

 – Ще ніколи в українській владі не було так багато людей з кіноіндустрії. Вони прекрасно розуміють теперішні виклики, що з’явилися перед кінотеатральним бізнесом. Чи допомагає влада вашій галузі?

 – Є багато досліджень, які підтверджують, що кінотеатри – одне з найбільш безпечних місць громадського користування. У кінозалах встановлені дуже потужні системи кондиціювання. До того ж на кожного глядача припадає дуже великий обсяг повітря, адже в залах дуже високі стелі. Кінотеатр значно безпечніший за супермаркет або громадський транспорт. Ми намагаємося донести ці всі аргументи до уряду, щоб він послабив обмеження роботи кінотеатрів. Єдине, що нам потрібно, – це пільгові кредити. У владі нам кажуть: «Ви єдині, хто не просить живих грошей на допомогу. Давайте внесемо вас у програму державного пільгового кредитування 5-7- 9 %». Однак ми не підпадаємо під цю програму за кількома критеріями. А щоб внести в неї правки, потрібно багато часу. Тож наші перемовини тривають уже понад рік. Проте все завершується просто розмовами.

– Уже більше року ви безперервно долаєте настільки серйозні кризові шторми. У чому ви знаходите підтримку, щоб вистояти?

 – Коли тільки почався карантин – я сам собі пообіцяв вивести компанію на нормальний рівень, скільки б локдауни не тривали. Адже компанія об’єднує величезну кількість людей як усередині себе (співробітники), так і за її межа- ми (партнери). І я несу відповідальність за всіх цих людей. Я із самого початку локдаунів просто відрізав у собі спроможність проявляти емоції. А право на те, щоб проявити почуття й відрефлексувати всі челенджі останнього року, я дам собі тільки після того, як компанія покриє всі борги й вийде на новий рівень. Додає сил довіра акціонерів. Також великим джерелом енергії для мене є родина. У мене двоє чудових синів. Хотілося би проводити з ними більше часу, проте графік не дозволяє.

 

– А спорт допомагає приборкати стрес?

 – Так, я бігаю і займаюсь автоспортом. На жаль, минулоріч я пропустив сезон заїздів, адже це неможливо було вписати в графік. Цього року я через роботу також пропустив перші два етапи перегонів. Сподіваюся, що знайдеться час на третій і четвертий етапи, що проходитимуть у липні в Карпатах.

 

– Що важче — їхати на великій швидкості по екстремальній трасі чи ладнати негаразди, з якими зіштовхнулася компанія через пандемію?

 – У цих ситуаціях головне не зациклюватися на складнощах, що трапляються на шляху, а завжди тримати в голові поставлену мету і, незважаючи ні на що, прямувати саме до неї. Треба концентруватися на тому, щоб перемогти в цій ситуації, не відволікаючись на маленькі негаразди.

 

– Як диджиталізація допомогла Multiplex подолати карантинну кризу?

– Завдяки їй ми прискорюємо й покращуємо багато процесів. Ми від- ходимо від папірців і непотрібних відділів. Ми повністю автоматизуємо систему кондиціювання, графік показу фільмів і роликів, а також час вмикання й вимикання світла. Ми пишаємося тим, що перестали показувати контент з дисків, а передаємо його через Інтернет. Окрім того, у нас є тестовий кінотеатр, де взагалі неможливо розрахуватися готівкою. Звичайно, у нього приходять глядачі, яким критично розрахуватися саме живими грошима, і ми не можемо їх обслужити. Проте це ставка на зростання і зрілість нашого глядача.

– Чи посприяла диджиталізація збільшенню доходів?

– Так. Гроші почали швидше обертатися. Окрім того, ми досліджуємо вподобання кожного глядача за допомогою data science. Таким чином кожному індивідуально ми надаємо рекомендації з перегляду, спираючись на ті стрічки, які він любить, або підказуємо, що придбати в барі, залежно від того, чи прийшов глядач з дітьми.

 

– Чи будете ви запускати власну VOD-платформу?

– Це абсолютно інший бізнес, і в середньостроковій перспективі ми не будемо рухатися в цьому напрямку. На глобальному рівні цей ринок уже зайнятий надзвичайно потужними гравцями, як Netflix, Disney+, Amazon тощо. Тягатися з такими титанами важко. Проте я не кажу «ні».

 

– Які прем’єри врятують кінотеатри цього року?

– «Чорна вдова», «Вічні», «Круелла», «Форсаж 9», новий Джеймс Бонд, якщо його прем’єру не перенесуть на наступний рік. А з українських — «Пульс».

– Яку частку складають збори вітчизняних фільмів у загальних зборах Multiplex?

– До 5 %. Протягом останніх п’яти-семи років ця частка помітно зросла. Однак мене насторожує, що досі відсутня форма для активного розвитку українського кіно. Держава зробила чудовий крок із запровадження кеш-рибейтів, проте вона має бути більш зрілим інвестором. Адже сьогодні багато хто зловживає держфінансуванням, яке виділяється на створення фільмів. Трапляється, що держава фінансує 50 % бюджету фільму. У результаті близько 15 % десь зникає в невідомому напрямку, а кіно знімається за 35 %, що залишилися.

 

– Який фільм останніх років вразив вас найбільше?

– Стрічка Аґнєшки Голланд «Ціна правди». Вона настільки переконливо показала масштаб трагедії, яку пережив наш народ. Окрім того, фільм дав відчути емоції героя, який сміливо протистоїть лиху, набагато сильнішому за нього самого.

 

Читайте також:

Інтерв'ю

Лариса Мудрак: «Стратегія розвитку УКФ потребує масштабного обговорення та діалогу»

З 14 квітня Лариса Мудрак стала головою наглядової ради Українського культурного фонду, а вже за півтора місяця склала повноваження. VGL cinema поговорив з нею про пріоритети в роботі, нову стратегію УКФ та підтримку фондом кіновиробництва за кілька днів до самовідводу. За цей тиждень деякі питання відпали, проте деякі відповіді максимально актуалізувались і є цікавими незалежно від персоналії на чолі Фонду. Тож пропонуємо вашій увазі міркування досвідченої спеціалістки з комунікацій про шляхи розвитку УКФ, чого бракує цій інституції та за яких умова вона може запрацювати на повну.

17.06.2021
об 14:55

Новини

Актор «Чорної вдови» Девід Гарбор дражнить фанатів розповідями про свого героя Червоного вартового

У майбутньому довгоочікуваному фільмі Marvel «Чорна вдова» глядачі зможуть побачити не лише вже давно знайому Наташу Романову, але й Олексія Шостакова, якого грає американський актор Девід Гарбор. У період розквіту його герой Олексій був радянською версією Капітана Америки, про що йдеться у майбутньому фільмі.

20.06.2021
об 13:22

Новини

Тиждень до старту: Анімація «Віктор_Робот» виходить на великі екрани

З 24 червня володар Призу глядацьких симпатій Одеського міжнародного кінофестивалю 2020 та найкращий анімаційний фільм за версією Національної премії кінокритиків «Кіноколо» 2020 «Віктор_Робот» в українських кінотеатрах.

18.06.2021
об 11:02

Події

Індустріальна подія: Програма форуму аудіовізуального сектору ДУБЛЬ#1

24 та 25 червня у Києві відбуватиметься форум Дубль#1, який організовано Українською кіноакадемією спільно з Асоціацією рекламних продакшенів України. Під час заходу на учасників чекають майстер-класи від професіоналів кіно- і телеіндустрії, галузі рекламного відеопродакшену, а також фахівців з кастингу.

18.06.2021
об 15:40