Victory Generation Life Cinema
Айна Гассе
9
innovaeditor/assets/Statyi_i_interviyu/Ayna-Gasse_interview_2-1.jpg
Бренд, що притягує фортуну, символ бездоганної якості та витонченого стилю

 
Айна Гассе – відома українська дизайнерка, власниця бренда Aina Gasse.
Влітку 2000 року Айна відкрила дизайн-студію і цього ж року створила першу професійну колекцію pret-a-porter, представлену в рамках Сезонів моди.
У 2006 році Айна проводить свій перший монопоказ колекції осінь-зима 2006-2007 під назвою «Оазис».
У квітні 2008-го дизайнерка презентувала нову колекцію сезону зима-весна 2008-2009 у Мілані та викликала великий інтерес з боку критиків італійської моди.
20 вересня 2008 року вперше українська дизайнер бере участь і представляє свою колекцію весна-літо 2009 у рамках Тижня Високої моди в Мілані та отримує дуже високу оцінку преси, фахівців і президента Camera della Moda Italiana пана Маріо Бозеллі.
У січні й лютому того ж року торгова марка Айна Гассе представила свою промислову колекцію для баєрів осінь-весна 2009-2010 на PRET A PARTER PARIS у Парижі й MILANOVENDEMODA в Мілані.
У 2008 році Айна Гассе стає єдиним українським дизайнером, зареєстрованим у Національній палаті моди Італії.
У 2009 році вона випускає нову лінію одягу для молодих і стильних FREE CHOICE. Це поєднання нових ідей, тенденцій і високої якості продукту.
У 2011 році Айна Гассе стала лауреатом Всеукраїнської премії «Жінка ІІІ тисячоліття».
У 2012 році Айна Гассе представила нову колекцію вечірніх суконь сезону 2013-2014 на грандіозному шоу «Вінок сонетів», підготовленому спільно з Київським драматичним театром на Подолі.
У 2013-му дизайнер розробила костюми для акторів вистави «Лебедине озеро. Сутінки» Київського драматичного театру на Подолі.
На початку 2016 року бренд AINA GASSE проводить рестайлінг і постає перед клієнтами й шанувальниками абсолютно новим, часом зухвалим, але, при цьому, послідовним своєму ДНК. У тому ж році Айна презентує яскраву колекцію весна-літо 2017 за участю фіналісток телевізійного шоу «Супермодель по-українськи».
У квітні 2017 року в лофт-просторі студії G13 відбувся показ нової колекції Aina Gasse FW 2017/18, і вже в липні того ж року нова колекція весна-літо 2018 представлена в міланських бутиках.
У 2018 році Айна створює костюми для дитячого художнього фільму «Тільки Диво».
У вересні 2018 у Києві відкрився оновлений Будинок моди Aina Gasse. 
 
 



На початку бізнес-року Будинок моди Айни Гассе – місце творчості, сили й абсолютної гармонії, почав працювати за новою адресою.

Журнал VGL сinema побував у гостях у Айни – запах фарби, дерева, дивовижний спокій, поєднання холодних кольорів у оформленні, багато світла й повітря відразу занурюють відвідувача в певну атмосферу – тут немає метушні й усе майже ідеально, як у хорошому вишуканому фільмі.

Турбота дизайнера про свою команду та клієнтів проявляється в найменших деталях – просторі майстерні, відкриті веранди, примірочні, студія для фотосесій, стильна вітальня – усе готово для зустрічі й здається, тут чекають тільки тебе. Напевно, це і є задумка Айни – такий тонко-індивідуальний підхід до клієнта. Головне завдання дизайнерки – зробити її творчу майстерню, її модний будинок гармонійним місцем роботи команди, адже всі вони, як і сама Айна, проводять тут більшу частину свого життя, а також створити ідеальні умови для пошиття унікальних модних образів своїм численним клієнтам. У липневому номері журналу Айна Гассе розповіла про свій досвід роботи в кіно художником по костюмах дитячого фільму «Тільки Диво». Сьогодні ми продовжимо розмову про нові проекти й навіть отримаємо від неї декілька практичних порад.


- Як Ви вважаєте, чи може стати дизайнер художником по костюмах і навпаки?

- Звичайно, такий шлях можливий. До того ж в історії таких колаборацій було немало. Наприклад, Жан Поль Гот'є, який створював образи для багатьох кінокартин (зокрема, «П'ятий елемент», реж. Люк Бессон; «Кіка», реж. Педро Альмадовар), Коко Шанель, яка в ранній період своєї діяльності працювала над костюмами не лише для кіно, але й для спектаклів (наприклад, «Минулого року в Марієнбаді», реж. Алан Рене), Юбер де Живанші (згадайте «Сніданок у Тіффані», реж. Блейк Едвардс; «Як вкрасти мільйон», реж. Вільям Вайлер) і багато інших.

Та й сучасних дизайнерів, які спробували себе в цій сфері, досить багато. Відомі випадки, коли головним героям настільки подобався почерк дизайнера, що в наступних фільмах з їх участю вони наполягали на тому, щоб саме цей дизайнер був художником по костюмах (як підтвердження, Одрі Хепберн і Живанші).

Що ж до трансформації з художника по костюмах в дизайнери – без сумніву, і такий варіант можливий. Великий досвід роботи в цій сфері може розвинути креативне бачення й пробудити бажання не лише гармонійно підбирати одяг, але й створювати нові цікаві образи.


- На червоній доріжці Одеського міжнародного кінофестивалю можна побачити багато різноманітного вбрання – красивого й не дуже. Завжди виділяються жінки, які одягаються в дизайнерів. До Вас звертаються із замовленнями для червоної доріжки кінофестивалів? Що Ви скажете про індивідуальний стиль для таких подій?

- Як і в повсякденному житті, так і на червоній доріжці можна побачити по-справжньому прекрасні образи, де підкреслені переваги фігури, приховані недоліки, де все доречно й актуально, де враховані модні тенденції. Ось тоді ти розумієш, що людина ґрунтовно потурбувалася про свій імідж, зовнішній вигляд.

Проте, на жаль, нерідко можна побачити й безглузде вбрання, коли взагалі не розумієш – звідки з'явилася така ідея. Коли не включаються ні знання, ні почуття смаку, ні почуття міри, ні талант. Часто такий персонаж вважає себе настільки чарівним, що повністю ігнорує необхідність радитися з професіоналом, і ось результат.

До нас часто звертаються перед такими подіями, і ми допомагаємо створити ідеальний образ, враховуючи дрес-код заходу, особливості зовнішності й індивідуальність клієнта, його настрій і темперамент.
 

- Це обов’язково мають бути дуже дорогі речі?

- Абсолютно ні. Тут головне смак, почуття міри й стилю. Навіть дуже простий силует з правильно підібраним взуттям і аксесуарами може створити вишуканий, привабливий і неповторний образ і привертати значно більше уваги, ніж вульгарний занадто відкритий наряд, що пістрявить пайєтками й блискітками, особливо на неідеальній фігурі. Я б на місці організаторів фестивалів для тих, хто одягається без смаку, створила якусь альтернативну доріжку: «Вам туди, а вам ось сюди». Жарт, звичайно (сміється).

Що стосується питання індивідуальності, на мій погляд, кінофестиваль – це найкраще місце, щоб заявити про себе, розкрити свою неповторну своєрідність. А також найбільш вдалий момент скористатися послугами дизайнера, якщо ти сам не є обдарованою людиною в цьому плані й не маєш вродженого почуття смаку, як ті жінки, які, навіть будучи далекими від дизайну одягу, уміють ідеально підбирати поєднання форм, фактур, гаму кольорів відповідно до своїх зовнішніх даних і згідно з форматом заходу.

Якщо ж у вас виникають сумніви щодо правильності вибору вбрання або ви настільки завантажені роботою, що ніколи потурбуватися про себе – найкращим рішенням буде похід до дизайнера, який завжди в курсі модних тенденцій і врахує безліч нюансів, щоб створити саме ваш індивідуальний і унікальний образ, який не залишиться непоміченим вишуканою публікою і дозволить вам почувати себе на висоті. Адже для жінки найважливіше – побачити захоплення в очах оточення, яке надасть їй ще більше впевненості. Коли леді впевнена в собі – тоді й виростають крила. Я це знаю із власного досвіду.

Дизайнери світової моди працюють над стилем клієнта, враховуючи безліч найдрібніших деталей: кольоротип, харизму, лінії і контури силуету фігури й навіть настрій і внутрішній стан клієнтки, щоб жінка почувала себе у вбранні настільки комфортно і зручно, як у своїй другій шкірі.


- Ви говорите так, ніби йдеться не про одяг, а про архітектуру особистості.

- На ескізі не промальовуються всі деталі. Ми дуже багато коригуємо й удосконалюємо виріб під час примірки, як скульптор з глини, ліпимо перед дзеркалом саме той силует, який ляже ідеально.

Мої клієнти вже знають: перша примірка – для мене. Я підбираю ті лінії і об'єми, які властиві саме цій фігурі: десь підтягнути, десь звільнити, десь поглибити. На другій примірці вже видно, як перетворився силует, і тоді так приємно почути захоплене: «Як красиво! Це моє і весь образ абсолютно мій!». Тому в жінки, яка один раз замовила індивідуальне пошиття одягу, уже немає бажання бігати по магазинах. Купують хіба що взуття, сумочки або якісь аксесуари. У іншому вони повністю довіряються мені, і я завжди придумую для них щось оригінальне.
  

- Розкажіть про Будинок моди Aina Gasse та його місії.

- Наш Будинок моди – це будинок для великої сім'ї – згуртованого й дружного колективу, де всі ми проводимо більшу частину свого часу. І щоб результат нашої творчої роботи радував клієнта, дуже важливо було створити таку особливу ауру, у якій би колектив почував себе затишно й комфортно, завжди був у хорошому настрої, заряджаючи позитивною енергією все, що створено його золотими руками.

Тут усе продумано до найдрібніших деталей для усіх і кожного: і для відвідувачів шоурума, які хочуть купити готовий одяг із сезонних колекцій, і для тих, хто віддає перевагу індивідуальному пошиттю, і для тих, хто просто хоче підігнати вже наявні в гардеробі речі під свою фігуру.

У теплій затишній обстановці за чашкою кави або з келихом шампанського наші клієнти можуть обговорити останні модні тенденції, посидіти на відкритій терасі, гріючись на сонечку, або навіть взяти участь у розробці дизайну власного одягу.

Багатьом нашим замовницям дуже подобається помацати тканину, відчути її, приміряти на себе. Адже багато жінок приходять до нас після завантаженого й складного дня, проведеного на роботі або удома з дітьми, не лише, щоб красиво одягнутися, але передусім за позитивними емоціями, щоб ментально розслабитися й відпочити. Приємно спостерігати, як з жорстких ділових леді, у яких все і завжди під контролем, вони миттєво перетворюються на таких жіночних і креативних.

Іноді процес триває не годину й не дві. Буває так, що клієнтки проводять у нас і по півдня. Тут є місця для паркування, сховані від сторонніх очей на випадок, якщо вони не хочуть себе афішувати, тут все пристосовано для кулуарної творчості.


- Чи буде офіційне святкування з нагоди переїзду Будинку моди Айни Гассе?

- Буде декілька невеликих евентів, адже коли запрошуєш велику кількість людей – бракує часу підійти до кожного і приділити йому належну увагу. Це будуть невеликі дівич-вечори, на яких ми спілкуватимемося, примірятимемо вбрання й одночасно будемо святкувати наше новосілля.


- Де Ви черпаєте енергію на нові проекти? Ваше місце сили?

- Моє місце сили – це робота і, звичайно, моя сім'я, моя улюблена донечка.

На вихідних, коли в мене залишається час, я приїжджаю у Будинок моди одна – тут панує якийсь творчий дух, ніхто не відволікає і є час заглянути всередину себе.

А натхнення черпаю від поставлених завдань і не чекаю, доки мене відвідає муза. Я налаштовуюся на роботу, і ідеї, неначе притягнуті магнітом, приходять самі собою.


- Чим унікальна Ваша нова майстерня?

- Кожен дизайнер облаштовує для себе ті умови, у яких йому приємно буде перебувати й творити. Інтер'єр я створювала під свій настрій, під свій стиль. Мені не подобаються майстерні, де панує жорстка атмосфера виробництва.

Зрозуміло, що і в нас є приміщення, відведені виключно під виробничі цілі, з усім необхідним устаткуванням, але навіть у них я створила максимальний затишок, щоб моїй команді було комфортно там перебувати. Наприклад, у нас в конструкторській є тераса, куди дівчатка можуть вийти, вдихнути свіжого повітря, трохи розслабитися й відпочити.


- Тобто це така територія комфорту, Вашого комфорту?

- Так, хочеться, щоб моя команда почувала себе не як на виробництві, де все підпорядковано жорсткому режиму. Адже тоді в пошиття не вкладатиметься позитивна енергія. Є давня істина: як і з яким настроєм ти шиєш виріб – так він і носитиметься. Ми створюємо максимально приємну й позитивну атмосферу, і наші клієнти стверджують, що одяг від нашого бренда притягує фортуну.





Практичні поради від Айни Гассе

Запрошеним на офіційний захід не обійтися без знань світського етикету. Подібні евенти, як правило, супроводжуються побажанням або навіть вимогою одягнутися відповідно до певного дрес-коду, вказаного в запрошенні. Вивчивши основні позначення й абревіатуру дрес-коду (Google на допомогу!), можна уникнути багатьох помилок у підборі свого образу.

Залежно від типу евента правила дрес-коду варіюються від дуже суворих (наприклад, на дипломатичних заходах, де навіть маленька неправильно підібрана деталь може повністю зруйнувати імідж) до демократичніших, які дають ширшу свободу вибору. Але навіть у тому випадку, якщо вимоги етикету досить лояльні, як, наприклад, на кінофестивалях, – керуючись декількома важливими правилами, можна виключити можливість безглуздого вигляду:

1. Варто відмовитися від міні. Якою б ідеальною не була ваша фігура і навіть якщо дрес-код дозволяє коктейльну сукню, її ідеальна довжина має бути не вищою за коліно.

2. Краще уникати неонової колірної гами й строкатих принтів.

3. Не варто експериментувати з вульгарним занадто відкритим, провокаційним, гіперсексуальним вбранням – акцентувати жіночність можна іншими способами.

4. Важливо не перебрати з прикрасами й аксесуарами, щоб не виблискувати, як новорічна ялинка. І якщо вам не по кишені діаманти, можна вийти з положення, підібравши якісну біжутерію. Важливо це зробити зі смаком.

5. Дуже велике значення для стильного образу має взуття і хорошим доповненням до нього буде клатч або сумочка з якісної тканини, шкіри або інших матеріалів .

6. Приділіть особливу увагу макіяжу й зачісці, оскільки без них будь-який ідеально підібраний лук втратить свою родзинку. Не перестарайтеся з косметикою – надмірний макіяж ніколи не буває доречним.